برچیده شدن بساط مهندسان امضا فروش، معضل جدی در حوزه مهندسی

برچیده شدن بساط مهندسان امضا فروش، معضل جدی در حوزه مهندسی

برچیده شدن بساط مهندسان امضا فروش، معضل جدی در حوزه مهندسی ، گزیده ای از سخنان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران است

کد خبر: 990131001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ فروردین ۹۹ - ۲:۲۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برچیده شدن بساط مهندسان امضا فروش، معضل جدی در حوزه مهندسی ، گزیده ای از سخنان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران است

برچیده شدن بساط مهندسان امضا فروش، معضل جدی در حوزه مهندسی

برچیده شدن بساط مهندسان امضا فروش، معضل جدی در حوزه مهندسی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: برچیده شدن بساط مهندسان امضا فروش، معضل جدی در حوزه مهندسی ، است که به زودی برچیده می شود.

بساط مهندسان امضا فروش به زودی برچیده می‌شود
سعید سعیدیان، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، به امضافروشی توسط برخی از مهندسان اشاره کرد و افزود: این موضوع در بخش ‌هایی از حوزه‌های ساخت‌وساز وجود دارد که در مقایسه با سال‌ های گذشته بسیار کاهش داشته است اما باید با اصلاح بخشنامه‌ها به صورت کامل ریشه‌کن گردد.

سعیدیان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌ های سازمان نظام مهندسی رفع امضا فروشی است که سعی داریم بصورت جدی با آن برخورد کنیم.

وی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی به تنهایی قادر به برخورد جدی با این معضل در حوزه مهندسی کشور نیست، ادامه داد: جلوگیری از امضا فروشی باید با همکاری کلیه دستگاه ‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی انجام گردد که این امر در ابتدا نیازمند اصلاح دستورالعمل‌ ها و بخش‌نامه‌هایی است که از گذشته در این حوزه وجود داشته است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مسائلی که هم اکنون در حوزه امضا فروشی مشاهده می گردد، مربوط به دستورالعمل‌ ها و بخش‌نامه‌هایی است که از قبل وجود داشته است و این آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ ها اجازه می ‌دهند که یک فرد و یا مهندس اقدام به فروش امضا کند و یا از طریق خرید و فروش پروانه‌ها و نقل و انتقالات آن ها به چنین اقداماتی دست بزند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: این بخش‌نامه‌ها نیاز به اصلاحات گسترده‌ای دارند و باید اصلاحات آن توسط وزارت راه و شهرسازی انجام گردد و در صورتیکه این موضوع به فراموشی سپرده شود، سبب ایجاد مشکلات بسیار زیادی در حوزه ساخت و سازهای کشور خواهد شد، بنابراین باید این اقدامات در حوزه نظام مهندسی بصورت کامل رفع گردد.

سعیدیان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در شرایط فعلی کشور ارائه خدمات غیرحضوری به مهندسان و یا سازندگان مسکن است تا از این طریق شاهد ایجاد مشکلات در حوزه مهندسی کشور نباشیم.

وی گفت: صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای متراژهای زیر دو هزار متر و اصلاح آیین نامه‌ها و شیوه‌های اجرای قانون نظام مهندسی کشور و هم‌چنین رفع معضلی به نام امضا فروشی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در حوزه نظام مهندسی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سعیدیان در خاتمه یاد آور شد: ممکن است امضا فروشی تنها در یک یا دو بخش انجام شود و ما نمی ‌توانیم این موضوع را به کلیه مهندسان ارجاع دهیم اما باید همان یک یا دو موردی که در برخی از بخش‌ ها دیده می‌ شوند بصورت کامل برطرف گردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ فروردین ۹۹
363 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0