اختلاف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی علت عدم صدور مجوز اختلاف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی علت عدم صدور مجوز

اختلاف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی علت عدم صدور مجوز

اختلاف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی علت عدم صدور مجوز ، است. صد و بیست دامدار چشم انتظار صدور مجوز «مجتمع دامپروری دیباج » هستند

کد خبر: 010122001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۲ فروردین ۰۱ - ۱۰:۲۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اختلاف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی علت عدم صدور مجوز ، است. صد و بیست دامدار چشم انتظار صدور مجوز «مجتمع دامپروری دیباج » هستند

اختلاف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی علت عدم صدور مجوز

اختلاف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی علت عدم صدور مجوز
صد و بیست دامدار چشم انتظار صدور مجوز «مجتمع دامپروری دیباج »/ اختلاف نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی علت عدم صدور مجوز
بیش از چندین ماه است که صد و بیست دامدار با سی و پنج هزار رأس دام منتظر صدور مجوز مجتمع دامپروری دیباج هستند هر چند مشخص نیست سهل انگاری عدم صدور مجوز از ناحیه چه ارگانی است.
بوروکراسی اداری و موانع موجود بر سر اخذ مجوز کسب و کار مانع بزرگی است که در کشور ما وجود دارد و باعث کم رونق شدن اقتصاد کشورمان شده است. به همین علت، صدور مجوز مجتمع دامپروری دیباج مدت‌هاست که دچار بلاتکلیفی است؛ اگر چه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بخش عمده‌ای از این مشکلات را رفع می‌ کند تا مجوزها در زمان بسیار کوتاهی صادر گردند و مسیر را برای افرادی که دنبال گرفتن مجوز هستند تسهیل کند اما دلایل یا عوامل عدم صدور این مجتمع دامپروری نامشخص است.
مجتمع دامپروری در دیباج مطالبه ده ساله دامداران
حجت الاسلام حسین قریب بلوک امام جمعه دیباج کشاورزی و دامپروری را دو ظرفیت مهم دیباج برشمرد و افزود: مجتمع دامپروری در دیباج مطالبه ده ساله دامداران است و انتظار داریم استاندار سمنان و مسئولان ارشد شهرستان دامغان با ورود به موضوع این مشکل را برطرف کنند.
وجود صد و بیست دامدار با سی و پنج هزار راس دام در دیباج
قریب با بیان اینکه دیباج صد و بیست دامدار با سی و پنج هزار رأس دام دارد که چشم انتظار صدور این مجوز هستند، گفت: اختلاف نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی نباید جلوی احداث مجتمع دامپروری که تاکید استاندار سمنان و مسئولان اجرایی بوده را بگیرد و مردم را از این حق بزرگ محروم سازد.
حسین امیرعبداللهیان نماینده سازمان نظام مهندسی کشاورزی دامغان بیان کرد: با توجه به محدودیتهایی که برای واگذاری واحدهای پرورش دام بصورت جداگانه در برخی از مناطق وجود داشت از سال ۱۴۰۰ مقرر گردید در برخی از مناطق شهرستان مجتمع پرورش دام احداث گردد که دیباج نیز در زمره این مناطق بود.
سازمان نظام مهندسی کشاورزی متولی صدور پروانه دامپروری
وی گفت: متولی صدور پروانه دامپروری سازمان نظام مهندسی کشاورزی است که بعد از ارسال پاسخ دستگاههای اجرایی مسئول به این سازمان پروانه مربوطه صادر می گردد.
وی ادامه داد: برای مجتمع دامپروری دیباج پاسخ همه استعلامها ارسال شد به جز پاسخ استعلام نظام دامپزشکی که حدود چهار پنج ماه است که پاسخ این استعلام به دست ما نرسیده است.
نماینده سازمان نظام مهندسی کشاورزی دامغان، دلیل ارسال نشدن پاسخ استعلام نظام دامپزشکی را این‌گونه بیان کرد: بین مجتمع دامپروری و واحدهای مجاور فاصله خاصی باید رعایت گردد که در فاصله کم تر از دویست متری مجتمع دامپروری دیباج مجوز دامداری صنعتی به نام محسن جلالی صادر شده است که از نظر قانونی فواصل این دو واحد رعایت نشده است.
امیرعبداللهیان گفت: در جلسه ای که با حضور معاون عمرانی فرماندار دامغان و سایر متولیان مربوطه برگزار شد مقرر گردید، رضایت کتبی و محضری محسن جلالی اخذ شود و مدیرعامل شرکت دیباج گستر که پی‌گیر امور اداری مجتمع دامپروری نیز هست قول داد که رضایت وی را خواهد گرفت.
نماینده سازمان نظام مهندسی کشاورزی اظهار داشت: تعهدی که مدنظر نظام دامپزشکی بود از آقای محسن جلالی اخذ نشده است و بهمین علت، نظام دامپزشکی نیز پاسخ استعلام را نمیدهد.
پاسخ استعلامها تکمیل گردد، چهل و هشت ساعته موافقت اصولی می دهیم
وی گفت: در صورتی که پاسخ استعلامهای مجتمع دامپروری دیباج تکمیل گردد، ۴۸ ساعته مجوز این واحد دامپروری را صادر می کنیم و موافقت اصولی می دهیم.
امیرعبداللهیان گفت: براساس ضوابط و دستورالعمل‌ هایی که وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی تنظیم کردند برای مجتمعها باید ۲ برابر فاصله‌ای که در این آیین نامه ذکر شده رعایت گردد، یعنی ششصد متر فاصله با واحد مجاور لازم است در صورتی که در حال حاضر فاصله مجتمع دامپروری و دامداری محسن جلالی کمتر از دویست متر است.
نماینده سازمان نظام مهندسی با اشاره به این که مجوز دامداری جلالی قبل از درخواست مجتمع دامپروری دیباج صادر شده است، گفت: به معاون فرماندار گفتم متولیان مربوطه را مجاب کنید پاسخ استعلامها را بدهند حتی اگر جواب منفی باشد.
اخذ هزینه های کارشناسی براساس تعرفه است
وی اخذ سیصد هزار تومان هزینه های کارشناسی را قانونی دانست و گفت: در اجرای تبصره سه ماده دوم قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب سال ۱۳۸۹ باید ابتدای هر سال وزیر جهاد کشاورزی تعرفه ارائه خدمات فنی و مهندسی و صدور مجوز پروانه های تولیدی را ابلاغ کند.

امیرعبداللهیان گفت: آخرین ابلاغیه ما برای ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ بوده که یک ریال هم خارج از تعرفه دریافت نمی گردد و تامین هزینه های دفتر، کارمندان و … از طریق دریافت همین مبالغ است هر چند از نظر ما این تعرفه ها خیلی ناچیز و اندک است و بخشی از آن نیز بابت حق النظاره سازمان نظام مهندسی پرداخت می گردد.
وی گفت: متقاضی ای که می خواهد چند صد میلیون یا چندین میلیارد سرمایه گذاری کند پرداخت این مبالغ ناچیز عددی نیست که بخواهیم در مورد آن بحث کنیم.
بدون ثبت نام در سامانه «سماک» اجازه کار نداریم
ابراهیمیان نماینده نظام دامپزشکی دامغان بیان کرد: کار ما پروسه ای دارد که خارج از آن نمیتوانیم اقدام کنیم؛ متقاضی باید در سامانه «سماک» ثبت نام شده باشد تا اجازه کار داشته باشد.
ابراهیمیان گفت: بارها موضوع ثبت نام نکردن مجتمع دامپروری دیباج در سماک را به متولیان مربوطه و مسئولان یادآوری کردم اما آن را جدی نگرفتند و فکر میکنند با جلسه برگزار کردن کارشان انجام می گردد.
پرونده از سازمان نظام مهندسی برای ما ارسال نشده است
ابراهیمیان ادامه داد: مجتمع دامپروری دیباج باید از طریق سازمان نظام مهندسی ثبت نام کند و از طریق سازمان نظام مهندسی پرونده جهت اظهار نظر برای بنده ارسال گردد که تاکنون این کار صورت نگرفته است.
صدور مجوز مجتمع دامپروری مغایر قانون است
نماینده نظام دامپزشکی گفت: در مجاورت مجتمع دامپروری دیباج قبلا مجوزی به آقای محسن جلالی در زمین شخصی شان داده شده که صدور مجوز مجتمع دامپروری به لحاظ عدم رعایت فاصله استاندارد مغایر قانون است.
ابراهیمیان با تاکید بر اینکه قوانین نظام دامداری از سالها قبل نوشته شده است، گفت: فاصله دامداری جلالی تا مجتمع دامپروری دیباج صد و شصت و پنج متر است که قانونا باید پانصد متر باشد و نمیدانم سران شهرستان بر چه اساسی تصمیم گرفتند در این منظقه مجتمع دامپروری ایجاد گردد.
وی با اشاره به اینکه جانمایی و تحویل زمین اولیه از سوی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی صورت می گیرد، گفت: در همین زمین مورد بحث نیز مشکل تامین آب وجود داشت که مقرر شده است شرکت دیباج گستر آب مورد نیاز را تامین کند.
ابراهیمیان، رعایت فاصله را دارای توجیه قانونی و دامپزشکی دانست و گفت: در زمان شیوع بیماریهای واگیردار همچون تب برفکی و … و عدم رعایت فاصله همه دام‌ها آلوده می شوند.
کسی بطور جد پی‌گیر پرونده نیست
نماینده نظام دامپزشکی دامغان با تاکید بر اینکه شخص حقیقی یا حقوقی خاصی بطور جد پی‌گیر این موضوع نیست، بیان کرد: تا زمانیکه هزینه کارشناسی و کمیسیون پرداخت نشده است در جلسات کمیسیون مطرح نمی گردد.
منبع: ایلنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ فروردین ۰۱
551 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0