افشاگری معاون استاندار از رویه‌های فسادزا در سازمان نظام مهندسی قزوین افشاگری معاون استاندار از رویه‌های فسادزا در سازمان نظام مهندسی قزوین

افشاگری معاون استاندار از رویه‌های فسادزا در سازمان نظام مهندسی قزوین

افشاگری معاون استاندار از رویه‌های فسادزا در سازمان نظام مهندسی قزوین ، رجحانی از رویه‌ های غیرشفاف و فسادزا در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین انتقاد کرد

کد خبر: 010630002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ شهریور ۰۱ - ۸:۵۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، افشاگری معاون استاندار از رویه‌های فسادزا در سازمان نظام مهندسی قزوین ، رجحانی از رویه‌ های غیرشفاف و فسادزا در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین انتقاد کرد

افشاگری معاون استاندار از رویه‌های فسادزا در سازمان نظام مهندسی قزوین

افشاگری معاون استاندار از رویه‌های فسادزا در سازمان نظام مهندسی قزوین
افشاگری معاون استاندار از رویه‌های فسادزا در نظام مهندسی قزوین
معاون عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: سبک اداره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین سبب شد که این سازمان به کانون پنهانی و خلوت عده‌ای خاص و بی‌انضباطی‌‌ های فرآیندی پرشمار تبدیل گردد که گزارشات مکرر و ارزیابی میدانی این واقعیت‌ ها را تأیید می‌کند.
مهدی رجحانی با انتقاد از رویه‌ های غیرشفاف و فسادزا در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: سالیان طولانی نظام مهندسی ساختمان بر مداری اداره شده که محصول آن ناامیدی جامعه مهندسی ساختمان استان قزوین از امکان اصلاح و توزیع عادلانه فرصت‌ ها بوده است.
رجحانی ادامه داد: همین سبک اداره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین سبب شد که این سازمان به کانون پنهانی و خلوت عده‌ای خاص و بی‌انضباطی‌‌ های فرآیندی پرشمار تبدیل گردد که گزارشات مکرر و ارزیابی میدانی این واقعیت‌ ها را تأیید می‌کند.
وی گفت: انتخابات اخیر سازمان نظام مهندسی ساختمان تا حدودی برای جامعه مهندسی ساختمان استان ایجاد کرد که این سازمان می‌ تواند براساس وظیفه اصلی خود حافظ منافع عموم مهندسان باشد. اما با گذشت چندین ماه مجددا نگرانی‌ هایی بروز کرده که گویا ریشه‌دار شدن جریانات خاص و افراد فرصت‌ طلب، فرصت و امید بازگشت سازمان به صاحبان اصلی آن و عموم مهندسان شریف استان را تحت تأثیر قرار داده است.
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: بنابراین بیم آن وجود دارد که با اعمال فشار و ایجاد جریان‌ های مزاحم، افرادی که برای استقرار نظام عادلانه توزیع منافع در سازمان کمر همت بسته‌اند، به گونه‌ای حذف یا جذب جریان‌ های فاسد شوند.
وی در ادامه با انتقاد از روند ارجاع پرونده در سازمان نظام مهندسی قزوین افزود: متاسفانه وجود رویه‌ های غیرمعمول و مبهم در ارجاع پرونده از گذشته با هدف ایجاد منافع برای افراد خاص ایجاد می‌ شده که همواره مورد اعتراض عموم مهندسان شریف استان بوده است. از این رو لازم است اقدامات اساسی برای رفع رویه‌ ها و رویکردهای فسادخیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی گفت: به همین خاطر در راستای توزیع و ارجاع عادلانه پرونده‌ها، برچیده شدن زمینه‌ های فساد و هم‌چنین ارتقای جامعه مهندسی استان با پاکسازی افراد، فرآیندها و جریان‌ های ناسالم و در راستای پیاده‌‌سازی دقیق آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان دستورالعملی برای مدیرکل راه و شهرسازی ارسال کردیم که منجر به تغییرات اساسی در رویکرد سازمان نظام مهندسی برای ایجاد شفافیت و حفظ منافع عموم بر مدار عدالت می‌ شود.
ارجاع پروژه‌های ساختمانی خارج از سیستم ارجاع در استان قزوین ممنوع گردید
رجحانی افزود: این دستورالعمل پانزده بند دارد که براساس بند نخست آن ارجاع پروژه‌ها از هر نوع و گروهی و در کلیه رشته‌ ها حتی آزمایشگاه خارج از سیستم ارجاع مطلقاً ممنوع می‌شود. در ضمن ارجاع پروژه‌های دولتی و صنعتی هم جز در مواردی که در شمول نظام فنی و اجرایی کشور قرار می‌گیرد، لازم است در قالب نظام ارجاع انجام گردد.
وی ادامه داد: بر مبنای این دستورالعمل مدیرکل راه و شهرسازی مکلف شده که فهرست کامل پروژه‌ های ارجاع‌ شده خارج از سامانه ارجاع و ساختمان‌ های تولیدی و صنعتی طی ده سال گذشته را تا پنج روز آینده تهیه و برای معاونت عمرانی ارسال کند. هر گونه تأخیر یا اختلالی در مسیر تسلیم این اطلاعات فاقد وجاهت بوده و معرفی مدیران متخلف به شورای انتظامی را در پی خواهد داشت.
معاون عمرانی استاندار قزوین، هم‌چنین از معرفی متخلفان پروژه‌ های «مجموعه ورزشی هفت‌الماس» و «آوین سرام البرز مهر» به شورای انتظامی و دایره تخلفات اداری خبر داد و افزود: از مدیرکل راه و شهرسازی خواستیم که درباره پروانه صادرشده درباره این دو پروژه که به‌تازگی و البته با برخی دستورات مدیران اسبق استان صادر شده، مجددا ناظر در قالب سیستم ارجاع انتخاب و جایگزین ناظران قبلی شود. در ضمن اداره‌کل راه و شهرسازی باید فهرست پروژه‌ های ارجاع‌ شده به مهندسان مسئول این دو پروژه را در سال گذشته برای معاونت عمرانی استانداری ارسال کند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ شهریور ۰۱
326 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0