معاون استاندار مازندران بیان کرد: جلوگیری از دونقشه بودن ساختمان ها/ نظارت و کنترل ضعف دارد معاون استاندار مازندران بیان کرد: جلوگیری از دونقشه بودن ساختمان ها/ نظارت و کنترل ضعف دارد

معاون استاندار مازندران بیان کرد: جلوگیری از دونقشه بودن ساختمان ها/ نظارت و کنترل ضعف دارد

معاون استاندار مازندران بیان کرد: جلوگیری از دونقشه بودن ساختمان ها/ نظارت و کنترل ضعف دارد ، معاون عمرانی استاندار مازندران دونقشه بودن ساختمان‌ ها را عاملی برای ساخت وساز غیرمجاز دانست و خواستار جلوگیری از این پدیده شد

کد خبر: 011220001 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ اسفند ۰۱ - ۵:۴۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، معاون استاندار مازندران بیان کرد: جلوگیری از دونقشه بودن ساختمان ها/ نظارت و کنترل ضعف دارد ، معاون عمرانی استاندار مازندران دونقشه بودن ساختمان‌ ها را عاملی برای ساخت وساز غیرمجاز دانست و خواستار جلوگیری از این پدیده شد

معاون استاندار مازندران بیان کرد: جلوگیری از دونقشه بودن ساختمان ها/ نظارت و کنترل ضعف دارد

معاون استاندار مازندران بیان کرد: جلوگیری از دونقشه بودن ساختمان ها/ نظارت و کنترل ضعف دارد
معاون عمرانی استاندار مازندران دونقشه بودن ساختمان‌ ها را عاملی برای ساخت وساز غیرمجاز دانست و خواستار جلوگیری از این پدیده شد.
رضا علیخانی بعدازظهر ۳ شنبه در جلسه نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان اینکه مشاهده می‌ گردد، برخی از طرح‌ های ساختمانی استان دو نقشه‌ای هستند، ادامه داد: طبق برنامه، سازمان نظام مهندسی ساختمان با جدیت به این موضوع ورود و دو نقشه بودن ساختمان‌ ها را از فرایند حذف کند.
علیخانی با اشاره به اینکه مسائل مربوط به ماده ۱۰۰ و ماده ۹۹، قوانین آن به درستی رعایت گردد تا با ساخت و ساز غیر مجاز و تخلفات جلوگیری شود، گفت: اگر طرح‌ های دونقشه ای بودن ساختمان‌ ها به نحو مطلوب مدیریت گردد و با یک نقشه سازه ساخته شود دیگر به مرحله ماده ۱۰۰ یا ۹۹ نخواهد رسید.
معاون استاندار مازندران با بیان اینکه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز و محدود کردن کمیسیون‌ های ماده ۱۰۰ در گرو ۳ موضوع مهم یعنی کنترل کارآمد بر نظارت مهندسین، حذف دو نقشه‌ای کردن فرایند نظام مهندسی و تاییدات مرحله به مرحله ساخت و ساز می‌باشد، اظهار داشت: در این مورد، ضرورت دارد سه موضوع مهم مدیریت مؤثر مهندسین ناظر، هم‌چنین همکاری و هم سویی شهرداری‌ ها با نظام مهندسی و نیز اقدامات به موقع دستگاه قضا و پلیس ساختمان در اجرای احکام به عنوان ضمانت حسن انجام فرایند، حذف دو نقشه‌ای مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: مرحله به مرحله شدن تاییدات مجوزات ساختمانی و صدور عدم خلاف موجب کاهش بسیار زیاد تخلفات خواهد شد.
وی، سازمان نظام مهندسی ساختمان را مرجع تولید دانش در بحث ساختمانی، نظارت، کنترل و تأیید دانست و گفت: اساس کار نظام مهندسی توجه به قوانین و مقررات ملی ساختمان و هر قوانین مربوط و هم‌چنین شاخص‌ها و معیارها ساخت و ساز و کنترل و نظارت است.
علیخانی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان باید به روز و جدی و متناسب با نیاز جامعه و توسعه ساخت و ساز برنامه داشته باشد، گفت: توسعه استان، رفع نظام مسائل و چالش‌ ها باید برای آن مهم باشد و کاملاً سیستماتیک و بر مدار فناوری نوین روز انجام پذیرد.
وی، ضعف نظارت و ضعف کنترل بر نظارت را از مشکلات و دغدغه‌هایی مهم برای ساختمان‌ها دانست و افزود: این دغدغه باید رفع گردد و اساس نظارت نیروی انسانی و مهندسین ناظر هستند و نیاز است تا به قوانین روز مسلط و در کار متعهد باشند.
معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه نظارت بر نظارت ناظرین بسیار مهم است و باید با شاخص‌های تبیین شده همراه باشد و با مسائل حاشیه‌ای همراه نباشد، گفت: توسعه شهری، حقوق شهروندی و رعایت الزامات قوانین ملی مسکن به نحو متوازن در دستور کار نظام مهندسی استان قرار بگیرد حل کند و این سازمان باید قطب مرجعیت باشد.
علیخانی اصول نظام مهندسی را برای ایمن بودن ساختمان‌ها و ایمنی جان مردم و برخورداری از شهر سالم و کاربردی مطلوب دانست و گفت: تکلیف ساختمان‌ های ناایمن در استان باید مشخص شود و بلند مرتبه سازی و توجه به فاضلاب ساختمان‌ ها نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اسفند ۰۱
158 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0