مطالبات مهندسین مشاور شهر ساز پرداخت می گردد معاونت وزیر راه و شهرسازی

مطالبات مهندسین مشاور شهر ساز پرداخت می گردد/ گرداوری سیاست‌ های نوین شهرسازی

معاونت وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که مهندسین مشاور شهرساز، سرمایه‌ های شهرسازی کشور محسوب می ‌شوند و باید از پتانسیل‌ های فراوان این گروه در جهت بهبود وضعیت موجود کمک گرفت، بیان کرد: با موافقت وزیر راه و شهرسازی، بزودی مطالبات مهندسین مشاور شهرساز پرداخت می‌ گردد.

کد خبر: 960809006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ آبان ۹۶ - ۸:۱۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، معاونت وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که مهندسین مشاور شهرساز، سرمایه‌ های شهرسازی کشور محسوب می ‌شوند و باید از پتانسیل‌ های فراوان این گروه در جهت بهبود وضعیت موجود کمک گرفت، بیان کرد: با موافقت وزیر راه و شهرسازی، بزودی مطالبات مهندسین مشاور شهرساز پرداخت می‌ گردد.مطالبات مهندسین مشاور شهر ساز پرداخت می گردد

مطالبات مهندسین مشاور شهر ساز پرداخت می گردد

مطالبات مهندسین مشاور شهر ساز پرداخت می گردد

مطالبات مهندسین مشاور شهر  ساز پرداخت می گردد/ گرداوری سیاست‌ های نوین شهرسازی

محمد سعید ایزدی در اولین همایش با اعضای شهرسازی شورای ‌مرکزی سازمان نظام‌ مهندسی ‌ساختمان، عنوان کرد: متاسفانه برغم اهمیتی که رشته شهرسازی و شهرسازان برای کشور دارند این مهم در سال‌ های اخیر مورد غفلت مانده است. بدین ‌معنا که آن قدر سطح و نقش شهرسازی تنزل کرده است که در مباحث کلیدی شاهد عدم‌ حضور نیروهای متخصص شهرساز در بسیاری از اقدامات هستیم.
ایزدی با اشاره به این مطلب که باید جایگاه شهرسازی به جایگاه اصلی خود برگردانده شود، به اهمیت این رشته در دهه ‌های شصت و هفتاد اشاره کرد و گفت: در دوره وزارت سراج‌ الدین کازرونی شاهد نقش قابل‌ تامل شهرسازان در تصمیم‌ گیری ‌ها، طراحی، اجرا و نظارت بودیم که نشان‌ دهنده اهمیتی بود که برای شهرسازی در آن زمان قائل بودند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: شهرسازی مفهوم کلانی است که اهمیت به آن می‌ تواند به بهبود وضعیت موجود شهرها که اکنون مورد انتقاد بسیاری از صاحب نظران است، بینجامد.
وی با بیان این مطلب که در حال حاضر نیازمند گرداوری سیاست ‌های نوین در حوزه شهرسازی هستیم، ادامه داد: سال ‌هاست که از توسعه پایدار و بازآفرینی صحبت می‌ کنیم اما در عمل نقشه راهی برای تحقق این دو موضوع کلان گرداوری نکرده ایم.

مطالبات مهندسین مشاور شهر ساز پرداخت می گردد


این مقام‌ مسئول ضمن اظهار خرسندی از تشکیل اتاق فکر رشته شهرسازی بمنظور رفع موانع و چالش‌ های این رشته مهم، افزود: انتظار دارم که از این نشست ۳ فعالیت کلیدی را که شامل تشکیل نهادها و تشکل‌ های صنفی و تشکل‌ ها و نهاد های ناظر، آموزش، اطلاع رسانی و ترویج دانش شهرسازی و در نهایت تهیه ابزارهای لازم برای ایجاد گفتمان واحد است دنبال کنیم.
وی هم چنین عنوان کرد: چندی پیش، وزیر محترم راه و شهرسازی اعلام کردند که مطالبات مهندسان مشاور شهرساز بزودی پرداخت میشود که این خبر میتواند نوید خوبی برای این قشر باشد.
ایزدی با بیان این که در این دوره از دولت، وزارت راه و شهرسازی با شهرداریها و از جمله شهرداری پایتخت به گفتمان واحدی دست یافته است که می‌ تواند برای رفع برخی چالش‌ های شهرسازی در شهرهای کشور مفید فایده باشد، مطرح کرد: امیدوار هستم با اعتمادی که اکنون میان مسئولین و شهرسازی ایجاد شده است بتوانیم اقدامات کارآمدی را به سرانجام برسانیم.
منبع : ترابر نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آبان ۹۶
1037 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0