هزینه احداث مسکن از ۲.۵ تا چهار میلیون تومان رییس انجمن انبوه سازان استان تهران

هزینه احداث مسکن از ۲.۵ تا چهار میلیون تومان

رییس انجمن انبوه سازان استان تهران در مورد گرداوری طرح فروش اعتباری مصالح ساختمانی بیان کرد: جزییات طرح خرید اعتباری هنوز مشخص نیست، البته در ظاهر قرار است بجای این که بابت کارکرد به انبوه سازان، وجه نقد داده شود؛ گویا قرار است کارتهای اعتباری مصالح خواهند داد.

کد خبر: 971029008 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ دی ۹۷ - ۸:۱۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رییس انجمن انبوه سازان استان تهران در مورد گرداوری طرح فروش اعتباری مصالح ساختمانی بیان کرد: جزییات طرح خرید اعتباری هنوز مشخص نیست، البته در ظاهر قرار است بجای این که بابت کارکرد به انبوه سازان، وجه نقد داده شود؛ گویا قرار است کارتهای اعتباری مصالح خواهند داد.

هزینه احداث مسکن از ۲.۵ تا چهار میلیون تومان

هزینه احداث مسکن از ۲.۵ تا چهار میلیون تومان

هزینه احداث مسکن از ۲.۵ تا چهار میلیون تومان رسید

ایرج رهبر در پاسخ به این پرسش که اگر حمایت صورت گیرد و تسهیلات ارایه گردد، ‌آیا انبوه سازان توان ساخت نیاز سالانه کشور به مسکن را برآورده سازند یا خیر، توضیح داد:‌ بله این امکان وجود دارد؛ در حال حاضر از نظر فنی در کل کشور بیش از چهارصد و پنجاه هزار نفر مهندس فارغ التحصیل شده از دانشگاهها داریم و در تهران صد و هفده هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی هستند و در کنار آن ها کادر فنی مانند تکنسینها و کارگران حرفه ای هم هستند که تعداد زیادی را تشکیل میدهند.
وی با عنوان این مطلب گفت: بنظر میرسد در نظر دارند بین کارخانه های تولیدکننده مصالح ساختمانی و بانکها قراردادی بسته میشود که بانکها در مقابل اخذ حواله، پول کارخانه ها را پرداخت کنند.
رهبر ادامه داد:‌ این که نحوه پرداخت پول کارخانه ها از طرف بانکها و … به چه صورتی باشد، هنوز مشخص نیست و بنده اطلاعی ندارم. ولی احتمالا این مساله به سازنده ها مربوط نباشد زیرا سازنده ها اگر کارتهای اعتباری را اخذ کنند بجای پرداخت وجه خرید مصالح به فروشنده میدهند که بتواند از بانکها وصول کند.
رییس انجمن انبوه سازان استان تهران ادامه داد: البته بنظر میرسد بیش تر شبیه کوپن خرید مصالح باشد.
مصالح ساختمانی + کارت اعتباری خرید مصالح
رهبر در پاسخ به این پرسش که آیا ارایه کارتهای اعتباری خرید مصالح موجب رونق و ساخت و ساز خواهد شد یا خیر، گفت: به علت مشخص نبودن مکانیزم اجرای این طرح نمیتوان پیش بینی دقیقی داشت.
رییس انجمن انبوه سازان استان تهران اظهار داشت: مشخص نیست که بجای تسهیلات بانکی قرار است پرداخت گردد یا در مقابل کارکرد و صورت وضعیت به انبوه سازان پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: باید توضیحات بیش تری در مورد این طرح ارایه گردد تا بتوان تصمیم گیری کرد اگر قرار است بعنوان تسهیلات به سازندگان ارایه گردد، نحوه تخصیص آن چگونه است؟‌
رهبر در پاسخ به این پرسش که اگر حمایت صورت گیرد و تسهیلات ارایه گردد، ‌آیا انبوه سازان توان ساخت نیاز سالانه کشور به مسکن را برآورده سازند یا خیر، توضیح داد:‌ بله این امکان وجود دارد؛ در حال حاضر از نظر فنی در کل کشور بیش از چهارصد و پنجاه هزار نفر مهندس فارغ التحصیل شده از دانشگاهها داریم و در تهران صد و هفده هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی هستند و در کنار آن ها کادر فنی مانند تکنسینها و کارگران حرفه ای هم هستند که تعداد زیادی را تشکیل میدهند. ما در سالهای قبل و بویژه پروژه مسکن مهر نشان داده ایم که از توان فنی و حرفه ای برخوردار هستیم.
وی تصریح کرد:‌ برای نمونه در پروژه مسکن مهر بخش کوچکی از نیروهای مهندسی ما وارد این پروژه شدند، یعنی پیمانکارانی که کارهای عمرانی و استانی انجام میدادند به این مقوله وارد نشدند.

هزینه احداث مسکن از ۲.۵ تا چهار میلیون تومان

هم چنین بخشی از انبوه سازان دارای پروانه در سطح شهر و عضو انجمن انبوه سازان وارد مسکن مهر شدند و تعداد دو میلیون واحد را در دست اقدام داشتند که اگر با مشکلات سلیقه ای و تصمیمات وزارت راه و شهرسازی بعد از دولت دهم برخورد نمیکردیم، شاید کار مسکن مهر به شکل اصلاح شده ادامه می یافت و دو میلیون واحد نیز به اتمام میرسید و تحویل داده بودیم.
رییس انجمن انبوه سازان استان تهران ادامه داد: قدرت نیروی فنی و مهندسی ما آن چنان زیاد است که از حد معمول مورد نیاز در کشور بسیار بیش تر است. به فکر افتاده ایم که صدور خدمات فنی و مهندسی را به خارج از کشور اجرایی نماییم.
رهبر، در مورد وضعیت مسکن مهر و زمان به اتمام رسیدن این پروژه توضیح داد: اگر عزم اراده وزیر راه و شهرسازی با توجه به آن چه اعلام گردید، بهمین صورت ادامه یابد و پیگیریهای لازم را انجام دهند، فکر میکنم تا پایان سال نود و هشت، پروژه ساخت و تحویل مسکن مهر به اتمام برسد.
وی، در مورد هزینه تمام شده ساخت هر متر مربع مسکن خاطر نشان کرد:‌ هزینه تمام شده به نوع ساخت و مکان قرارگیری ملک مانند شهرستان، استان، مرکز استان و … و همچنین نوع ساخت و مصالح مورد استفاده متفاوت است. اکنون نسبت به ۱ سال پیش هزینه بیش تری برای ساخت و ساز باید صرف کرد و گران تر شده است بطوریکه الان هزینه احداث مسکن حداقل از ۲.۵ میلیون تومان تا چهار میلیون تومان در نوسان است که بستگی به نوع ساخت مسکن دارد.

منبع: شعار سال

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ دی ۹۷
619 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0