هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن با نصبیات تقریبا به متری ده میلیون تومان رسیده است هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن با نصبیات تقریبا به متری ده میلیون تومان رسیده است

هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن با نصبیات تقریبا به متری ده میلیون تومان رسیده است

هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن با نصبیات تقریبا به متری ده میلیون تومان رسیده است ، یکی از دغدغه‌ های اصلی جامعه مهندسی وضعیت بیمه است

کد خبر: 010601006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱ شهریور ۰۱ - ۸:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن با نصبیات تقریبا به متری ده میلیون تومان رسیده است ، یکی از دغدغه‌ های اصلی جامعه مهندسی وضعیت بیمه است

هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن با نصبیات تقریبا به متری ده میلیون تومان رسیده است

 

جزئیات نهایهزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن با نصبیات تقریبا به متری ده میلیون تومان رسیده استی از نهضت ملی مسکن | هزینه ساخت نهضت ملی مسکن
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن با نصبیات تقریبا به متری ده میلیون تومان رسیده است.
رامین کرمی بیان کرد: هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن با نصبیات تقریبا به متری ده میلیون تومان رسیده است.
وی در نشستی خبری گفت: یکی از دغدغه‌ های اصلی جامعه مهندسی وضعیت بیمه است. سازمان نظام مهندسی استان تهران با صد و سی هزار عضو که یک چهارم کل مهندسان کشور را شامل می‌ شود با مشکلات بیمه‌ای مواجه هستند و فاقد بیمه هستند. در این زمینه پی‌گیری‌هایی را از طریق مجلس صورت داده‌ایم.
لغو شناسنامه فنی ـ ملکی ضربه بزرگی به ساخت و ساز بود
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: دغدغه دیگر به دستور لغو اخذ هزینه صدور پروانه شناسنامه فنی ـ ملکی توسط دیوان عالی کشور مربوط می‌ شود. متاسفانه این حکم دیوان ضربه بزرگی به ساخت و ساز وارد کرد؛ چرا که شناسنامه فنی، هویت یک ساختمان است که کلیه مراحل طراحی، ناظر، مجری و بازرسان را شامل می‌ شود و کسی که یک ملک را می‌خرد از کیفیت آن مطلع می‌ گردد.
کرمی گفت: البته ما در استان تهران بحث شناسنامه خدمات فنی ـ ملکی را قطع نکرده‌ایم و آن را بصورت رایگان ارایه می‌ دهیم؛ چرا که خدمت‌رسانی به مردم است. هم‌زمان موضوع ابطال حکم دیوان را نیز در دستور کار داریم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان این‌ که در دنیا خدمات مهندسی پنج تا هفت درصد قیمت ملک را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: این رقم در ایران به ۰.۵ درصد هم نمی‌ رسد. یعنی درآمد مهندسان در دیگر کشورها بیش از ده برابر مهندسان ایرانی است.
کرمی، در مورد هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: قیمت تمام شده این واحدها به هفت تا هشت میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است. با هزینه‌ هایی مثل کابینت و پکیچ، این رقم به حدود ده میلیون تومان رسیده است. هر کس این اعداد را انکار کند معلوم است که در بازار مسکن حضور ندارد.
پایان سفت‌کاری برخی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تهران
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مورد وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای نهضت ملی مسکن در این استان تصریح کرد: در جلسات رفع دغدغه‌ های نهضت ملی مسکن شرکت می‌ کنیم و خوشبختانه پروژه‌ها در مراحل خوبی قرار دارد. در اسلامشهر و شهریار بعضی بلوک‌ ها به قسمت گازرسانی رسیده و مرحله سفت‌کاری را پشت سر گذاشته است. میزان پیشرفت برخی پروژه‌ها بیش از پنجاه تا شصت درصد برآورد می‌ شود.
وی گفت: خدمات مهندسی به پروژه نهضت ملی مسکن را با تخفیف پنجاه درصد ارایه می‌دهیم و کاملا با دستگاه‌ های اجرایی همراه هستیم.
امضافروشی را قبول ندارم
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در مورد اتهام نظارت‌ های صوری و امضافروشی که بعضا به ناظران سازمان نظام مهندسی زده می‌شود، بیان کرد: به هیچ عنوان مساله امضافروشی را قبول ندارم. وقتی یک متخصص پای برگه‌ای را امضا می‌ کند یعنی قبول مسئولیت کرده و اگر اتفاقی بیفتد باید به مراجع قضایی پاسخگو باشد. آن شخص وجود خارجی دارد و مورد پیگرد قرار می‌ گیرد؛ لذا من بجای واژه امضافروشی از کلمه‌ی «قبول مسئولیت» استفاده می‌ کنم.
کرمی، عمر مفید ساختمان‌ها در ایران را حدود سی سال عنوان کرد و افزود: این عدد باید به هفتاد تا صد سال برسد اما به عللی همچون عدم اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، عمر مفید بناها پایین می‌آید. بحث دانش‌بنیان و تکنولوژی در صنعت ساختمان باید جدی گرفته شود. در این زمینه می‌ توانیم پارک علم و فناوری در بخش ساختمان داشته باشیم تا بتواند نیازهای ما به خارج را در شرایط تحریم کاهش دهد.
با ورود چین برای خانه‌سازی در ایران مخالف نیستیم اما …

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، بزرگ‌ترین چالش طرح نهضت ملی مسکن را تامین منابع دانست و افزود: باید جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را داشته باشیم. با ورود سرمایه و تکنولوژی از کشور چین مخالف نیستیم اما اگر قرار است وارد ایران شوند باید از کارگر ایرانی استفاده کنند و کارخانجات خود را در ایران توسعه دهند.
وی در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت چهل میلیارد تومان پول بلوکه شده این سازمان در یکی از بانک‌ها بیان کرد: از طریق مراجع قضایی پی‌گیر این مبلغ هستیم. سود این سپرده پرداخت می‌شود اما اصل پول هنوز آزاد نشده است.
در بخشی از این نشست، مرتضی جهان‌تیغ ـ معاون خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی استان تهران در مورد آمار صدور پروانه بیان کرد: سال ۱۴۰۰ مسئولیت معرفی ناظر برای شش هزار ساختمان شهر تهران به سازمان نظام مهندسی سپرده شد که هشت میلیون متر مربع را شامل می‌شد. از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون برای دو هزار ساختمان تقاضای ناظر شده که ۲.۵ میلیون متر مربع است و تقریبا با مدت مشابه سال قبل برابری می‌ کند.
منبع: مه شو

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ شهریور ۰۱
1039 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0