مشاور طرح جامع شهر همدان ضعیف عمل کرده است/ضرورت بررسی علمی طرح

مشاور طرح جامع شهر همدان ضعیف عمل کرده است/ضرورت بررسی علمی طرح

مشاور طرح جامع شهر همدان ضعیف عمل کرده است/ضرورت بررسی علمی طرح ،طرح جامع شهر همدان آینده شهر را رقم می ‌زند و باید بررسی علمی آن مدنظر باشد ولی مشاور طرح جامع شهر همدان بسیار ضعیف عمل کرده است

کد خبر: 990109014 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ اسفند ۹۸ - ۱۱:۳۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مشاور طرح جامع شهر همدان ضعیف عمل کرده است/ضرورت بررسی علمی طرح ،طرح جامع شهر همدان آینده شهر را رقم می ‌زند و باید بررسی علمی آن مدنظر باشد ولی مشاور طرح جامع شهر همدان بسیار ضعیف عمل کرده است

مشاور طرح جامع شهر همدان ضعیف عمل کرده است/ضرورت بررسی علمی طرح

مشاور طرح جامع شهر همدان ضعیف عمل کرده است/ضرورت بررسی علمی طرح

ریاست کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان بیان کرد:
مشاور طرح جامع شهر همدان ضعیف عمل کرده است/ضرورت بررسی علمی طرح
ریاست کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان بیان کرد: طرح جامع شهر همدان آینده شهر را رقم می ‌زند و باید بررسی علمی آن مدنظر باشد ولی مشاور طرح جامع شهر همدان بسیار ضعیف عمل کرده است.

حسین قراباغی عصر سه شنبه در نشست مشترک مرکز مطالعات شورای شهر و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان با محوریت انعقاد تفاهم‌نامه با عنوان این که خدمات ارزنده نظام مهندسی بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: با توجه به این که مطالعات امری ضروری محسوب می‌گردد، بهره‌گیری از توان علمی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا در راستای حل مشکلات شهری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: هرچند خلاهایی در مرکز مطالعات و پژوهش‌ های شورای شهر همدان وجود دارد؛ ولی خوشبختانه شورای شهر در راستای علمی‌سازی سیاست‌گذاری‌های شهری و اجرای پروژه‌ها، رویه علمی را توسط مرکز مطالعات شورا نهادینه کرده است.

لزوم اهمیت‌بخشی به مطالبات و لحاظ کردن پیوست ‌های فرهنگی

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان ادامه داد: اهمیت‌بخشی به مطالبات و لحاظ کردن پیوست‌ های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی در پروژه‌های شهری می ‌تواند سبب تحقق موفقیت پروژه‌ها گردد.

وی با تأکید بر این که پروژه پیاده‌راه اکباتان از اسناد بالادستی است که باید اجرا می‌ شد، گفت: نحوه اجرا و پیوست‌های فرهنگی و اقتصادی آن باید با تأمل و دقت بیشتری صورت می ‌گرفت تا هم اکنون شاهد این نقاط ضعف نبودیم.

وی تصریح کرد: شکل گیری پروژه فرهنگی از آرامگاه بوعلی سینا، پیاده‌راه امام (رحمه الله)، تپه هگمتانه و آرامگاه باباطاهر می ‌تواند پایلوت گردش‌گری جذاب و جدید در شهر باشد که دارای یک سیر تاریخی، فرهنگی و علمی است.

وی ادامه داد: تأمل در طرح جامع شهر همدان می ‌تواند آینده شهر را رقم بزند و بررسی علمی این طرح از اولویت ‌های شورای شهر است؛ زیرا در این زمینه مشاور طرح، بسیار ضعیف عمل کرده است.

طرح جامع شهر همدان دارای ضعف ‌های فنی بسیاری بوده که نیازمند دقت و تأمل بیش تری است

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان افزود: طرح جامع شهر همدان دارای ضعف ‌های فنی بسیاری بوده که نیازمند دقت و تأمل بیش تری است؛ از این رو باید شورای شهر و نظام مهندسی در این زمینه ورود پیدا کرده و ایرادات اساسی آن را برطرف کنند.

شهردار همدان نیز بیان کرد: هر چقدر بتوانیم از ظرفیت علمی سازمان نظام مهندسی در حوزه مهندسی شهر همدان استفاده کرده و شهر را بصورت علمی مدیریت کنیم، موفقیت بزرگ اتفاق خواهد افتاد.

عباس صوفی گفت: این شهر متعلق به همه مردم است از این‌رو باید این امانت را با عقل و درایت هدایت کرده و شهر را رو به جلو، حرکت دهیم.

وی اظهار کرد: زمانی می‌ توانیم موفق شویم که بدون دیدگاه شخصی مباحث، دوراندیشی و برنامه ‌ریزی علمی انجام دهیم تا آیندگان از ما راضی باشند.

بهره‌گیری از ظرفیت علمی کلیه مجموعه‌های شهر

شهردار همدان، یکی از پارامترهای توسعه پایدار را بهره‌گیری از ظرفیت علمی تمامی مجموعه‌ های شهر عنوان کرد و افزود: بطور قطع ظرفیت سازمان نظام مهندسی در حوزه‌ های مختلف برای توسعه هدفمند شهر و برای نیل به یک نظام پایدار شهری، بسیار قابل توجه است و سودمند خواهد بود.

صوفی با عنوان این که شهر همدان دارای ظرفیت‌های بی بدیل است که می ‌تواند در حوزه شهرسازی و مدیریت‌شهری سرآمد باشد؛ گفت: در سال ‌های گذشته اتفاقات خوبی را شاهد بودیم و یک همگرایی مطلوبی شکل گرفته است.

وی با تأکید بر این که متأسفانه نظام واحد مدیریت شهری نداریم، ابراز امیدواری کرد: از هم‌گسیختگی در تصمیم‌گیری ‌های شهری مشاهده می‌گردد که مربوط به عدم مدیریت واحد شهری است؛ ولی با این همگرایی‌ها و عقد تفاهم‌نامه، تا حدودی وحدت و انسجام مدیریت شهری افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ اسفند ۹۸
408 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0