نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نباید تعاونی‌ ها را به بهانه عدم تخصص حذف کند نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نباید تعاونی‌ ها را به بهانه عدم تخصص حذف کند

نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نباید تعاونی‌ ها را به بهانه عدم تخصص حذف کند

نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نباید تعاونی‌ ها را به بهانه عدم تخصص حذف کند ، در حال حاضر در کشور صنعت ساختمان ندارایم و ساختمان سازی ما هم‌چنان سنتی است

کد خبر: 010708004 تاریخ انتشار: جمعه ۸ مهر ۰۱ - ۸:۵۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نباید تعاونی‌ ها را به بهانه عدم تخصص حذف کند ، در حال حاضر در کشور صنعت ساختمان ندارایم و ساختمان سازی ما هم‌چنان سنتی است

نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نباید تعاونی‌ ها را به بهانه عدم تخصص حذف کند

نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نباید تعاونی‌ ها را به بهانه عدم تخصص حذف کند
نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس بیان کرد: نظام مهندسی قزوین نباید تعاونی‌ ها را به بهانه عدم تخصص حذف کند/ لزوم تعیین تکلیف مسئولیت ایمنی ساختمان
وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور صنعت ساختمان ندارایم و ساختمان سازی ما هم‌چنان سنتی است و نظام مهندسی باید برای این موضوع فکر کند، هم‌چنین نباید تعاونی‌ ها با این حرف که تخصص ندارند حذف گردد، با حذف تعاونی‌های مسکن خیلی‌ ها نمی‌ تواند صاحب خانه باشند.
لطف الله سیاهکلی در نشست بررسی مشکلات تعاونی‌ های مسکن استان که روز پنج‌شنبه با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان، نمایندگان قزوین در مجلس و مسئولین حوزه مسکن در سالن جلسات اتاق تعاون برگزار گردید، ادامه داد: در حوزه مسکن بنظر می‌ رسد برای ساخت مسکن ارزان و ایمن باید سراغ صنعت ساختمانی رفت.
سیاهکلی افزود: این حرف که سازنده باید ضرورتا متخصص باشد قابل پذیرش نیست، البته سازنده باید از متخصصین استفاده کند.
نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: قانون اگر اشکال دارد باید برای اصلاح ارجاع داده شود، البته مقررات جدای از قوانین بوده و اصلاح آن دست نهادهای مرتبط است و باید متناسب با روز باید تغییر پیدا کند.
وی گفت: چیزی که امروز درباره تعرفه شنیدیم عجیب بود، پیشنهاد ما این است که خواسته‌ های تعاونی‌ ها جمع بندی و در جلسه هیئت ۴ نفره بررسی گردد تا به نتیجه برسیم.
سیاهکلی ادامه داد: نظام مهندسی باید یک بار برای همیشه تکلیف مسئولیت ایمنی ساختمان را مشخص کند، اگر این مسئولیت بر عهده ناظر است و ایمنی و مدت عمر ساختمان تضمین می‌ شود، هر چقدر پول بگیرد قبول است اما اینکه صرفا در پروژه حضور پیدا کرده سُک سُک کند و برود قابل قبول نیست و تعدد ناظرها و ناظر بر ناظر قبول نیست.
وی گفت: در مورد هزینه تمدید نظارت هم اگر ده سال پیش هفت میلیون پرداخت شده نباید گفت پول کمی است، متناسب با آن زمان زیاد بوده، درحال حاضر هم باید با ضریب متناسب به‌روز گردد.
در این جلسه موضوع نظارت بر ساختمان‌ های بلند مرتبه تعاونی‌ های مسکن، بررسی چگونگی کسر سهمیه ناظران ساختمان در ساختمان‌ های متراژ بالا و نحوه و زمان تمدید پروانه ساختمان‌ های بلند مرتبه بررسی شد.
هم‌چنین نماینده‌ های چند تعاونی مسکن و نمایندگان استان و اتاق تعاون دغدغه‌های خود را در مورد حوزه مسکن بیان کردند.
منبع: ایلنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مهر ۰۱
347 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0