رونق ساخت‌ و ساز از اساسی ترین محورهای ایجاد اشتغال رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور خبر داد:

رونق ساخت‌ و ساز از اساسی ترین محورهای ایجاد اشتغال است

مهندس رجبی ریاست نظام مهندسی ساختمان کشور در انتقاد به رکود صنعت ساختمان کشور بیان کرد:رونق ساخت ‌و ساز از اساسی ترین محورهای ایجاد اشتغال است.

کد خبر: 960710003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ مهر ۹۶ - ۸:۲۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی  به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان مهندس رجبی ریاست نظام مهندسی ساختمان کشور در انتقاد به رکود صنعت ساختمان کشور بیان کرد:رونق ساخت ‌و ساز از اساسی ترین محورهای ایجاد اشتغال است.رونق ساخت‌ و ساز از اساسی ترین محورهای ایجاد اشتغال

رونق ساخت‌ و ساز از اساسی ترین محورهای ایجاد اشتغال

رونق ساخت‌ و ساز از اساسی ترین محورهای ایجاد اشتغال

رونق ساخت‌ و ساز از اساسی ترین  محورهای ایجاد اشتغال است

وی، ضمن انتقاد از رکود بخش صنعت ساختمان کشور گفت: یکی از اساسی‏ ترین محورهای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال و تولید بی شک برنامه ریزی و هدایت امر ساختمان و مسکن می‏ باشد که متأسفانه دولت محترم در این مورد تا به حال راهبرد و برنامه مشخصی را ارائه نداده است.
رجبی در ادامه راهبرد ساختمان و مسکن را یک امر ملی دانست و ادامه داد: این راهبرد باید توسط مجموعه وزارت خانه‏ های اقتصادی دولت با محوریت وزارت راه و شهرسازی و همکاری بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و بانک ‏های تخصصی از جمله بانک مسکن، اتاق بازرگانی و سایر نهادهای اقتصادی در حوزه خدمات شکل داده شود و بدون تعیین چنین راهبردی با وجود همه حرکت‏های مؤثر دولت محترم در حوزه‏ های اقتصادی، تغییرات چشم گیری در حوزه اشتغال اتفاق نخواهد افتاد. بنابراین این امر نه یک موضوع عادی و نه یک خرده سیاست، بلکه یکی از اساسی‏ ترین راهبردهای دولت در سال نود و شش تلقی می گردد.

رونق ساخت‌ و ساز از اساسی ترین محورهای ایجاد اشتغال

رجبی با تاکید بر نقش وزارت راه و شهرسازی نیز در این مورد افزود: وزارت راه و شهرسازی بویژه حوزه معاونت مسکن و ساختمان آن می ‏تواند نقش کلیدی داشته باشد و البته تردید نداشته باشید که بزودی گرداوری چنین راهبردی به یک مطالبه عمومی در حوزه اقتصاد بدل خواهد گردید.
رئیس نظام مهندسی ساختمان درخاتمه به آمار رشد حوزه مسکن و ساختمان اشاره کرد و گفت: آمارهای بین ۲ تا ۳ درصد رشد در حوزه مسکن و ساختمان نه تنها امیدوارکننده نیست که از جهاتی می‏ تواند نگران کننده هم باشد. بنابراین باید با تأکید مضاعف و جدی، مطالبه گری را از درون دولت شروع کنند تا با کمک هم دست اندرکاران بخش ساختمان و مسکن بتوانیم شاهد ایجاد اتفاق مبارکی در حوزه اشتغال و تولید باشیم.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

فیلم آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مهر ۹۶
1283 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0