قانون جامع نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون عمران مجلس با رویکرد اصلاح تخصصی قانون جامع نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون عمران مجلس با رویکرد اصلاح تخصصی

قانون جامع نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون عمران مجلس با رویکرد اصلاح تخصصی

قانون جامع نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون عمران مجلس با رویکرد اصلاح تخصصی ، در دست بررسی است که پیش‌نویس آن ارائه شده و از نمایندگان محترم انتظار داریم قبل از تصویب از نظر کارشناسان برای اصلاح آن حتما استفاده کنند

کد خبر: 010430004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ تیر ۰۱ - ۹:۰۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، قانون جامع نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون عمران مجلس با رویکرد اصلاح تخصصی ، در دست بررسی است که پیش‌نویس آن ارائه شده و از نمایندگان محترم انتظار داریم قبل از تصویب از نظر کارشناسان برای اصلاح آن حتما استفاده کنند

قانون جامع نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون عمران مجلس با رویکرد اصلاح تخصصی

قانون جامع نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون عمران مجلس با رویکرد اصلاح تخصصی
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین بیان کرد:
اصلاح قانون جامع نظام مهندسی با مشورت کارشناسان صورت گیرد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین افزود: قانون جامع نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون عمران مجلس با رویکرد اصلاح تخصصی در دست بررسی است که پیش‌نویس آن ارائه شده و از نمایندگان محترم انتظار داریم قبل از تصویب از نظر کارشناسان برای اصلاح آن حتما استفاده کنند.
امیر کلهر، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در نشست با لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام مهندسی ساختمان در کشور با عضویت ششصد و چهل و شش هزار نفر و در استان قزوین با حدود یازده هزار نفر، بزرگ‌ترین تشکل تخصصی غیردولتی است که خدمات مهمی به شهروندان ارائه می‌ کند و امیدوار هستیم با حمایت نمایندگان بتوانیم با رفع چالش‌ ها کیفیت خدمات خود را ارتقا بخشیم.
کلهر گفت: با اجرای مسکن مهر در استان قزوین یکی از بهترین طرح‌ ها از نظر کیفیت در کشور با نظارت این سازمان اجرا گردید و امروز هم قادریم با کمک مهندسان و کارشناسان خود در اجرای طرح اقدام ملی مسکن رسالت خود را انجام دهیم.
وی ادامه داد: از مجموع بیست و دو شهر استان تعداد هشت شهردار و بسیاری از اعضای شوراهای شهرها عضو نظام مهندسی استان هستند که این ظرفیت می‌تواند به پیشبرد برنامه‌ها کمک کند.
وی افزود: معیشت بیش از صد و‌ پنجاه هزار نفر در استان قزوین با نظام مهندسی ارتباط مستقیم دارد و حدود صد هزار نفر از مردم کم‌برخوردار فقط در مسکن مهر با نظام مرتبطند و اعضا در بسیاری از عرصه‌ها در جایگاه مدیریت قرار دارند و با دیدگاه‌ های کارشناسی به توسعه استان کمک می‌کنند که این ظرفیت کارشناسی برای سازمان یک سرمایه ارزشمند محسوب می‌ گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین گفت: از آنجا که دولت در مسیر کاهش تصدی‌گری نسبت به برون‌سپاری اقدام کرده از نمایندگان انتظار داریم در زمینه« جانشین‌پروری» و «مدیرپروری» حمایت لازم را انجام دهند تا خلاء کارشناسی در برخی عرصه‌ ها با حضور افراد توانمند و کارشناس برطرف گردد.
کلهر افزود: قانون جامع نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون عمران مجلس با رویکرد اصلاح تخصصی در دست بررسی است که پیش‌نویس آن ارائه شده و از نمایندگان محترم انتظار داریم قبل از تصویب از نظر کارشناسان برای اصلاح آن حتما استفاده کنند.
وی ادامه داد: خود را مشاوران تخصصی نمایندگان در عرصه نظام مهندسی ساختمان می‌دانیم و امیدوار هستیم گوش شنوایی برای شنیدن دیدگاه‌ های تخصصی و کارشناسی وجود داشته باشد تا قوانین و مقرراتی که وضع می‌ شود بتواند جواب‌گوی نیازهای جامعه باشد.
کلهر افزود: از نمایندگان استان انتظار داریم کمک کنند تا قانونی متناسب با شرایط کنونی کشور و استان و نیازهای مر دم تصویب گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین گفت: متاسفانه در برخی مواقع نگاه جامعه به مهندسان غیرواقعی است و تصور می‌ کنند درآمدهای آنچنانی داریم در حالی که مهندسان در کنار مردم هستند تا با ارائه مشورت‌های فنی و تخصصی مراقب باشند سرمایه‌ هایی که وارد ساخت‌وساز شده به درستی هزینه شده و مسکن کیفی و بهینه احداث گردد.
وی ادامه‌داد: تعرفه مهندسان ناظر بسیار ناچیز و حدود بیست و پنج صدم درصد است و هرگز موجب افزایش قیمت ساختمان یا هزینه ساخت نمی‌ شود و امروز هزینه نصب یک کابینت معمولی معادل هزینه هفت مهندس ناظر است و نباید به این گروه کم‌لطفی گردد.
کلهر افزود: نظام مهندسی این ظرفیت را دارد تا با نظارت کیفی بر ساخت‌وسازها مراقب باشد تا ساختمان‌ های ناایمن و نامرغوب احداث نگردد و مردم در حوادثی مانند زلزله آسیب نبینند.
وی گفت: نظام مهندسی قبل از حادثه متروپل بارها خطر ریزش را متذکر شده و هشدار داده بود اما توجهی نکردند و این سازمان در این حادثه سربلند شد و امروز هم باور داریم با دیدگاه‌ های کارشناسی خود قادریم از خسارت‌ ها بکاهیم به شرط این که به نظر مهندسان اهمیت داده شود.
وی در پاسخ به پرسش نماینده قزوین در خصوص ایرادات فنی برج خلیج فارس، افزود: خوشبختانه این برج ایراد سازه‌ای ندارد و بیشتر ایرادات آن شکلی است و مشکلاتی در آسانسور و سیستم حریق دارد که در حال برطرف کردن آن هستند و به نظر می‌ رسد بیشتر دچار مسائل سیاسی و حاشیه‌ای و جنجال رسانه‌ای شده است و می‌ تواند رفع اشکال کند تا صاحبان واحدها دچار ضرر و زیان نشوند.
کلهر تصریح غ: نباید با نظر غیرکارشناسی سبب فرار سرمایه گذاران شویم و بدانیم که صنعت ساختمان می‌ تواند موجب فعال شدن صد و چهل و هفت رشته شده و اشتغال قابل توجهی ایجاد کرده و به کسب‌وکارها و اقتصاد استان و کشور رونق دهد.

وی با اشاره به موضوع شکایت مطرح شده از وضعیت درآمدی نظام در مجلس، گفت: نظام درآمدی سازمان با موضع‌گیری اخیر دیوان عدالت در مورد حذف شناسنامه ساختمان دچار چالش شده و این برداشت غلط می‌تواند آسیب‌زا باشد که امیدوار هستیم نمایندگان آن را مورد پی‌گیری قرار دهند.
وی ادامه داد: قانون استفاده از مجریان را لازم دانسته و انتظار داریم رویکرد قانون توسعه‌گرایانه باشد و امور را قفل نکند.
کلهر گفت: از نمایندگان انتظار داریم مهندسان را بازوی مشورتی خود بدانند و به ما اعتماد کنند تا گره‌گشای مشکلات مردم باشیم و آمادگی داریم با ارائه دیدگاه‌ های کارشناسی در مورد نهضت ملی مسکن، ساخت‌وسازها و تعرفه‌های مهندسی قوانین به‌روز و کارآمدی وضع شود.
هم‌چنین در ادامه اعضای هیات‌مدیره نیز دیدگاه‌ های خود را بیان کردند.
منبع: خبر آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ تیر ۰۱
258 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0