طرح «مجریان ذیصلاح» برای مردم هزینه ‌ای ندارد امین مقومی مطرح کرد:

طرح «مجریان ذیصلاح» برای مردم هزینه ‌ای ندارد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم شامگاه 3 شنبه در نشست فوق العاده شورای اسلامی شهر قم با اشاره بوقوع زلزله در غرب کشور و زیر سؤال رفتن جامعه مهندسی بیان داشت: در سال شصت و نه زلزله منجیل اتفاق افتاد که سبب کشته شدن سی و پنج هزار نفر و تخریب دویست هزار واحد مسکونی و آواره شدن پانصد هزار نفر شد.

کد خبر: 960908002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ آذر ۹۶ - ۷:۰۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم شامگاه ۳ شنبه در نشست فوق العاده شورای اسلامی شهر قم با اشاره بوقوع زلزله در غرب کشور و زیر سؤال رفتن جامعه مهندسی بیان داشت: در سال شصت و نه زلزله منجیل اتفاق افتاد که سبب کشته شدن سی و پنج هزار نفر و تخریب دویست هزار واحد مسکونی و آواره شدن پانصد هزار نفر شد.طرح «مجریان ذیصلاح» برای مردم هزینه ‌ای ندارد

طرح «مجریان ذیصلاح» برای مردم هزینه ‌ای ندارد

طرح «مجریان ذیصلاح» برای مردم هزینه ‌ای ندارد

طرح «مجریان ذیصلاح» برای مردم  هزینه ‌ای ندارد

مقومی با بیان این که زلزله منجیل در زمانی رخ داد که نظام مهندسی وجود نداشت، گفت: سال هشتاد و دو زلزله بم رخ داد که در آن سال قانون نظام مهندسی داشتیم ولی ساز و کار گردش کار مهندسان ناظر و طراح نداشتیم که این زلزله بیست و شش هزار کشته و صد و بیست هزار بی خانمان بهمراه داشت.
وی با اشاره به زلزله امسال کرمانشاه ادامه داد: این زلزله در شرایطی رخ داد که نظام مهندسی هست و ساز و کار مهندسی در طراح و ناظر هم وجود دارد ولی مجری ذیصلاح نداریم و به مصالح استاندارد و تربیت نیروی ماهر توجه کافی نشده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به کشته شدن چهارصد و سی و پنج نفر از هم وطنان در جریان زلزله کرمانشاه، افزود: مقایسه این اعداد نشان ‌دهنده نقش نظام مهندسی ساختمان در حفظ جان مردم و افزایش کیفیت ساخت و ساز است.
وی با اشاره به انتقاداتی که نسبت به نظام مهندسی صورت می ‌گیرد تصریح کرد: در قانون نظام مهندسی دستگاه‌ های زیادی مسئول هستند و نمی ‌توان همه چیز را به گردن نظام مهندسی انداخت و اداره استاندارد باید بمصالح بپردازد و فنی حرفه‌ای باید نیروی ماهر تربیت کند و …

طرح «مجریان ذیصلاح» برای مردم هزینه ‌ای ندارد

وجود ۱۰۰۰ دانشجوی رشته معماری در قم
مقومی با اشاره بعضویت بالغ بر پنج هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم خاطر نشان کرد: در قم تنها هزار دانشجوی رشته معماری داریم که برای اشتغال این ‌ها باید فکری کرد.
وی خاطر نشان کرد: نزدیک پایتخت بودن به ما آسیب‌ های فراوانی زده از جمله این که ۲ سال پیاپی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم رتبه برتر اجرای مقررات ملی ساختمان را کسب کرده ولی در کنار ما تهران عکس این عمل می ‌کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: حضور مشاوران غیر بومی و مهندسان غیر بومی در بازار کار قم از دیگر مضراتی است که نزدیک تهران بودن برای ما داشته است.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح مجریان ذیصلاح در بالا بردن عمر مفید ساختمانها، یاد آور شد: این طرح سال جاری در ساختمان‌ های شش طبقه و بالاتر اجرا شده که البته هیچ نهادی با نظام مهندسی در این زمینه هم راهی نکرده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با بیان این که نظام مهندسی استان قم برای اجرای این طرح هزینه خواهد داد اظهار داشت: از دی ماه تیم‌ های بازدید را برای این کار شکل خواهیم داد و از همه ساخت و سازها بازدید خواهیم کرد.
وی، با اشاره به قانونی بودن اجرای این طرح بیان داشت: این طرح برای مردم هیچ هزینه ‌ای نخواهد داشت.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود آخرین ویرایش نشریه ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آذر ۹۶
850 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0