شرکت بیش از صد و چهل و هفت هزار نفر در آزمون ‌های ورود به حرفه مهندسان مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان بیان کرد

شرکت بیش از صد و چهل و هفت هزار نفر در آزمون ‌های ورود به حرفه مهندسان

حامد مانی فر - مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با عنوان این که دومین دوره از آزمون ‌های ورود به حرفه مهندسان در سال نود و هفت به ‌طور همزمان و هماهنگ در روزهای ۵شنبه و جمعه یازدهم و دوازدهم بهمن‌ ماه در کل کشور برگزار می گردد، افزود: در این دوره از آزمون تعداد كل شرکت‌کنندگان بالغ‌ بر صد و چهل و هفت هزار و نهصد و هفده نفر است که ۸.۷ درصد رشد را نسبت به آزمون مشابه در اردیبهشت ‌ماه امسال نشان می‌ دهد.

کد خبر: 971109020 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ بهمن ۹۷ - ۶:۲۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حامد مانی فر – مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با عنوان این که دومین دوره از آزمون ‌های ورود به حرفه مهندسان در سال نود و هفت به ‌طور همزمان و هماهنگ در روزهای ۵شنبه و جمعه یازدهم و دوازدهم بهمن‌ ماه در کل کشور برگزار می گردد، افزود: در این دوره از آزمون تعداد كل شرکت‌کنندگان بالغ‌ بر صد و چهل و هفت هزار و نهصد و هفده نفر است که ۸.۷ درصد رشد را نسبت به آزمون مشابه در اردیبهشت ‌ماه امسال نشان می‌ دهد.

شرکت بیش از صد و چهل و هفت هزار نفر در آزمون ‌های ورود به حرفه مهندسان

شرکت بیش از صد و چهل و هفت هزار نفر در آزمون ‌های ورود به حرفه مهندسان

شرکت بیش از صد و چهل و  هفت هزار نفر در آزمون ‌های ورود به حرفه مهندسان/ رشد ۸.۷ درصدی داوطلبان نسبت به آزمون قبلی

وی، با اشاره به این که سی درصد جریان اقتصادی کشور را صنعت ساختمان به خود اختصاص داده است ادامه داد: صنعت ساختمان در کشور ما سهمی چهل درصدی از سرمایه‌های ذخیره ‌شده در کشور را دارا است که باید برای آن برنامه‌ریزی ‌های دقیقی صورت گیرد.
مانی فر، سرمایه‌گذاری ‌های دولتی در بخش ساخت‌وساز را حدود هفتاد درصد دانست و گفت: در واقع در میان سرمایه‌گذاری‌ های دولتی بخش زیرساخت ‌های عمرانی سهم بزرگی را به خود اختصاص داده با این‌ حال بخش خصوصی بیش از دولت در صنعت ساخت‌وساز فعال است.
وی با اشاره به این که نود درصد سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان متعلق به بخش خصوصی است بیان داشت: علی ‌رغم رکود چندین ساله در بازار ساخت ‌و ساز این صنعت توانسته ۸.۷ درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص دهد و به‌ این‌ ترتیب سهم بزرگی از سرمایه‌های مادی و انسانی کشور را به خود مشغول کرده است.
وی تصریح کرد: آزمون ورود به حرفه در اجرای قانون و در راستای تنسیق فعالیت ‌های بخش خصوصی در صنعت ساختمان برگزار می ‌گردد و در نحوه گزینش داوطلبان این آزمون دقت زیادی صورت می ‌گیرد زیرا با توجه به آمارهای ارائه‌ گردیده در بالا این متخصصان هستند که حافظ سرمایه‌های مادی و معنوی هموطنان هستند.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این که ظرفیت پذیرش خاص برای این آزمون پیش‌بینی‌ نشده است، ادامه داد: آزمون ورود به حرفه مهندسی آزمون جامعی است با این ‌حال به‌ صورت مسابقه‌ای و کنکوری برگزار نشده و تنها دانش هر فرد برای ورود به این حرفه سنجیده می‌ شود که در اینصورت همه می ‌توانند قبول و یا مردود گردند.
وی با تأکید بر این که هر داوطلبی که پنجاه درصد از نمره را در آزمون کسب کند پذیرفته ‌شده محسوب خواهد شد مطرح کرد: با این‌ حال آمار قبول‌شدگان متناسب با هر کدام از داوطلبان متفاوت است و قبول‌شدگان در این آزمون با رعایت سایر شرایط و مقررات تعیین‌ شده می ‌توانند وارد بازار حرفه‌ای ساخت‌وساز شده و به‌ عنوان مهندس، کاردان و یا معمار تجربی در بخش‌ های طراحی، نظارت و یا اجرا در حدود صلاحیت ‌های قانونی فعالیت کنند.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی، گریزی بر نحوه اجرایی، بزرگ‌ ترین آزمون تخصصی کشور زد و افزود: آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانان و معماران تجربی بزرگ‌ترین آزمون‌ تخصصی کشور است که هر ساله ۲ بار برگزار می‌ گردد که در این دوره که دومین دوره برگزاری آزمون در سال نود و هفت است بالغ‌ بر صد و چهل و هفت هزار و نهصد و هفده نفر شرکت کرده‌اند.
وی گفت: این دوره در ۷ رشته اصلی مهندسي شهرسازي، معماری (صلاحیت ‌های طراحی، نظارت و اجرا)، عمران (صلاحیت ‌های محاسبات، نظارت و اجرا)، تأسیسات مکانیکی (صلاحیت‌ های طراحی و نظارت)، تأسیسات برقی (صلاحیت ‌های طراحی و نظارت)، ترافيك و نقشه‌ برداري و هم چنين ۶ رشته اصلي كارداني شهرسازي، معماري، عمران، نقشه‌برداري، تأسیسات مكانيكي و تأسیسات برقي بهمراه آزمون تعيين صلاحيت معماران تجربي برگزار مي ‌گردد.
مانی فر با اشاره به این که آزمون ‌های موصوف در صبح و عصر روزهای ۵شنبه و جمعه، یازدهم و دوازدهم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد افزود: صبح روز ۵شنبه آزمون ‌های مهندسان ویژه صلاحیت‌ های شهرسازي، ترافيك، نقشه‌برداری، معماری (صلاحیت نظارت) و عمران (صلاحیت نظارت) برای ۶۳۰۲۶ نفر بهمراه تمامی رشته‌هاي كارداني ويژه ۱۲۸۳ نفر برگزار می‌ گردد.


وی تصریح کرد: همچنین در عصر روز ۵شنبه آزمون‌ های عمران (صلاحیت اجرا)، معماری (صلاحیت اجرا)، تأسیسات مکانیکی (صلاحیت نظارت) و تأسیسات برقی (صلاحیت نظارت) برای ۵۱۰۱۷ نفر برگزار گردیده و آزمون‌ های مربوط به صلاحیت عمران محاسبات، تأسیسات مکانیکی (صلاحیت طراحی) و تأسیسات برقی (صلاحیت طراحی) و آزمون تعيين صلاحيت معماران تجربي براي ششصد و پنجاه و چهار نفر در و آزمون صلاحیت طراحی رشته معماری برای ۳۱۹۳۷ نفر در صبح و عصر روز جمعه برگزار خواهد شد.
وی با تأکید بر این که این دوره از آزمون ‌ها در شصت و پنج حوزه اصلی آزمونی مشتمل بر هشتاد و نه مرکز برگزاری در سراسر کشور انجام مي‌ شود، تصریح کرد: استان تهران با هفت حوزه اصلی در شهرهای تهران، دماوند، اسلامشهر، شهرری، ورامین و شهریار و با چهارده مرکز آزمون، بیش ترین حوزه‌ ها و مراکز آزمونی را در سطح کشور به خود اختصاص داده علاوه بر آن در ساير استان ‌هاي سطح کشور، ۲ استان با هفت حوزه اصلی، ۱ استان با پنج حوزه، ۳ استان با چهار حوزه، ۵ استان با سه حوزه، ۱۱ استان با ۲ حوزه و باقي استان ‌ها هر کدام با ۱ حوزه اصلی مسئولیت برگزاری آزمون‌ ها را به عهده‌ دارند.
به گفته‌ وی، تعداد داوطلبان شرکت در این دوره از آزمون ‌ها در مجموع تمامی رشته‌ها نسبت به اردی بهشت ‌ماه امسال بیش از هشت درصد افزايش داشته است.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ بهمن ۹۷
670 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0