نگاه آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی به نظام مهندسی تخریبی بود نه اصلاحی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

نگاه آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی به نظام مهندسی تخریبی بود نه اصلاحی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر این‌ که نگاه آخوندی به نظام مهندسی تخریبی بود نه اصلاحی، بیان کرد: طبق حکم ریاست جمهوری بنده رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شدم و اساسا وزیر اسبق نمی ‌توانست این حکم را لغو کند.

کد خبر: 970827009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ آبان ۹۷ - ۱:۳۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر این‌ که نگاه آخوندی به نظام مهندسی تخریبی بود نه اصلاحی، بیان کرد: طبق حکم ریاست جمهوری بنده رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شدم و اساسا وزیر اسبق نمی ‌توانست این حکم را لغو کند.

نگاه آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی به نظام مهندسی تخریبی بود نه اصلاحی

نگاه آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی به نظام مهندسی تخریبی بود نه اصلاحی

نگاه آخوندی به نظام مهندسی تخریبی بود  نه اصلاحی/رجبی: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان هستم

فرج‌الله رجبی در پاسخ به این سوال که با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی به معاون امور مسکن و ساختمان برای رفع تعلیق پروانه اشتغال بکار آیا سمت شما به ‌عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز باز می‌گردد، گفت:‌ براساس آیین‌نامه‌ای در سال نود و چهار، وقتی برخی اقدامات که اثرات تبعی دارد مانند اقدام وزیر اسبق راه و شهرسازی، علاوه بر این‌ که دو عضو شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان به‌ عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی آن را امضا کنند، باید مسئول امضاکننده حکم یعنی ریاست جمهوری نیز آنرا امضا کند.
رجبی افزود:‌ در حالی که نه آن ۲ نفر حکم عباس آخوندی را امضا کردند نه رئیس‌جمهوری.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: به نظرم فضاسازی‌های اخیر ادامه همان روند گذشته است؛ در گذشته ادعای ما این بود که بدنبال ایجاد اصلاحات در همان ۳ محور نامه بنده یعنی لزوم ارتقای خدمات، لزوم شفاف‌سازی مالی و لزوم انضباط تشکیلاتی هستیم. متاسفانه آن “شیوه‌ها” اصلاحات در نظام مهندسی ساختمان را متوقف کرده و در این کشمکش ‌ها حدود ۱٫۵ سال از وقت شورای مرکزی تلف شده است.
رجبی ادامه داد: فکر می‌کنم بازهم سوق دادن افکار عمومی چه در حوزه نظام مهندسی و چه بیرون از آن به این قبیل بحث ‌ها بجز وقت‌کشی و اتلاف وقت جامعه مهندسی و مردم خاصیت دیگری ندارد.
وی ادامه داد:‌ باید سمت و سوی کار را با رویکرد مثبت وزیر فعلی راه و شهرسازی به سمت اصلاحات و مطالبات سوق دهیم. اصلاحاتی که ضرورت ارتقای خدمات، ضرورت شفاف‌سازی مالی و ضرورت انضباط تشکیلاتی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: ‌در این ماجرا کم‌اهمیت ‌ترین موضوع این است که رجبی ریاست سازمان نظام مهندسی باشد یا فرد دیگری. مهم اینست که هر فردی رئیس سازمان می‌ شود به اجرای این اصلاحات تعهد داشته باشد و وزارت راه و شهرسازی بر خلاف رویه وزیر سابق بخواهد به این اصلاحات کمک کند.
رجبی با عنوان این ‌که اگر بنده خیلی نگران این بودم که رئیس باشم یا خیر در برابر بخشنامه‌های غیرقانونی وزیر سابق راه و شهرسازی مقاومت نمی ‌کردم، تصریح کرد: نگران این هستم که طرح چنین مسائلی دوباره ماجرا را از موضوع اصلی منحرف کند. سازمان نظام مهندسی سرمایه ملی است اما دچار یکسری مشکلات شد. این مشکلات و مسائل نیز ناشی از بخشنامه‌های گذشته دولت است؛ بنابراین باید ضمن حفظ این سرمایه اصطلاحات مورد نیاز و حتی در برخی مواقع جراحی‌هایی را انجام دهیم.
رجبی با اشاره به این ‌که خوشبختانه ماشین تخریب متوقف شده است، افزود: الان فرصت آن است که برای مردم دستاوردی داشته باشیم،‌اگر این دستاور اتفاق بیفتد کم اهمیت‌ترین موضوع اینست که چه کسی رئیس سازمان باشد.

نگاه آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی به نظام مهندسی تخریبی بود نه اصلاحی

وی با تاکید بر این ‌که اصلاحات صرفا در تعامل بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی انجام شود، گفت:‌ این کار با نگاه اصلاحی باید انجام شود نه نگاه تخریبی. آن چه که ما به آقای آخوندی ایراد می ‌گرفتیم این بود که نگاه وی اصلاحی نبود و نگاهش تخریبی بود. ضمن این ‌که قائل به همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارتخانه نبود. خوشبختانه وزیر جدید راه و شهرسازی هم توجه بیش تری به این موضوع دارد و هم این‌ که بطور جدی بدنبال اصلاحات و تعامل است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خاطر نشان ساخت:‌ در مجموع باید تاکید کنم که حکم بنده توسط رئیس‌جمهوری لغو نشده و درست این بود که وزیر قبلی چنان چه مرتکب تخلفی شده‌ام به رئیس‌جمهوری گزارش می ‌داد و از وی تقاضا می ‌کرد که حکم من را -ریاست بر سازمان نظام مهندسی ساختمان- را لغو کند.
رجبی گفت: ای

ن کار انجام نشد و آیین‌نامه مشخص کرده که مسئول امضا حکم باید اثرات تبعی را بپذیرد که تا امروز هم اتفاق نیفتاده است. به هر حال امیدوار هستیم پس از این همه کشمکش که ناگوار بود و وقت همه را تلف کرد بتوانیم اصلاحات مورد نظر را در سازمان اجرایی کنیم.

رجبی یاد آور شد: بنده در ساختمان سازمان نظام مهندسی کشور مستقر هستم، همان از زمانی که وزیر سابق راه و شهرسازی بصورت غیرقانونی پروانه اشتغال به کارم را تعلیق کرد نیز به مسئولیت خود در سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه می ‌دادم. چراکه وزیر اسبق اساسا نمی ‌تواند حکم رئیس‌جمهوری را لغو کند.
رجبی افزود:‌ بعد از اقدام آخوندی به رئیس جمهوری نامه نوشته و از وی کسب تکلیف کردم که آقای روحانی تاکید کرد از گونه اقدام عجولانه در این زمینه خودداری گردد. الان هم وزیر جدید با رویکرد جدید و مثبت روی کار آمده است.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آبان ۹۷
1404 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0