سیما و منظر شهری قم باید الگوی شهرهای کشور باشد استاندار قم بیان کرد:

سیما و منظر شهری قم باید الگوی شهرهای کشور باشد

سید مهدی صادقی بیان کرد: در بحث معماری اسلامی- ایرانی و سیما و منظر شهری، قم باید برای سایر شهرهای کشور الگو باشد.

کد خبر: 960914002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ آذر ۹۶ - ۶:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، سید مهدی صادقی بیان کرد: در بحث معماری اسلامی- ایرانی و سیما و منظر شهری، قم باید برای سایر شهرهای کشور الگو باشد.سیما و منظر شهری قم باید الگوی شهرهای کشور باشد

سیما و منظر شهری قم باید الگوی شهرهای کشور باشد

سیما و منظر شهری قم باید الگوی شهرهای کشور باشد

سیما و منظر  شهری قم باید الگوی شهرهای کشور باشد

استاندار قم، در دیدار با مسئولین برگزاری گردهمایی ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان که از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، معاونت عمرانی استانداری قم و اداره کل راه و شهرسازی استان در روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم آذرماه برگزار می‌ شود، گفت: رسول الله(ص) علت مبعوث شدنشان به پیامبری را این گونه بیان فرمودند که من برای به کمال رساندن مکارم و شرافت‌ های اخلاقی مبعوث شده ‌ام که این بیان نشان از اهمیت موضوع اخلاق در جامعه اسلامی دارد.
صادقی ادامه داد: جای خرسندی است که گردهمایی اخلاق مهندسی در شهر مقدس قم قرار است برگزار گردد و این فرصت خوبی است که این موضوع مهم و اساسی در بین جامعه مهندسی ترویج و نهادینه گردد.
وی افزود: اگر سخت ‌ترین ضوابط را هم داشته باشیم ولی بموضوع اخلاق در کار توجه آن‌ چنانی نشود؛ اقدامات بخوبی پیش نخواهد رفت و اخلاق مهندسی هم در حقیقت بمعنای ایفای نقش تخصصی مهندسین به نحو احسن و سنجیدن همه جانبه امور است.
وی با اعلام این که می ‌بایست چهره‌ های برجسته و اخلاقی در حوزه مهندسی را به مهندسین جوان و جامعه شناساند، تصریح کرد: امیدوار هستیم با حضور وزیر راه و شهرسازی و هم چنین استادان برجسته در حوزه اخلاق مهندسی در این گردهمایی شاهد نتایج خوبی باشیم.
نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به این که قم در ابعاد مختلف دینی، فرهنگی و اجتماعی جایگاه خوبی در کشور دارد خاطر نشان ساخت: آن چه که همواره در حوزه مهندسی در قم بدان تأکید داریم بحث، معماری اسلامی- ایرانی، سیما و منظر شهری قم است و در این عرصه نیز باید بگونه ‌ای عمل کرد که برای سایر شهرهای کشور الگو باشیم.
در حوزه ساخت و ساز می ‌بایست به آن چه که در قانون آمده است عمل کرد

مومنی هم چنین با اشاره به وقوع زلزله اخیر در مناطق غرب کشور تصریح کرد: در حوزه ساخت و ساز می‌ بایست به آن چه که در قانون آمده است عمل کرد و در این عرصه‌ ها نباید نسبت به قانون قصور و بی‌ توجهی داشت چرا که جان و سلامت مردم از هر چیز دیگری با اهمیت ‌تر و با ارزش ‌تر است و در حقیقت اخلاق مهندسی نیز در اینجا معنا پیدا می ‌کند که مهندسین با تعهد و تخصصی که دارند بوظایف خود عمل کنند.

سیما و منظر شهری قم باید الگوی شهرهای کشور باشد


محسن بهشتی معاونت امور عمرانی استاندار قم هم در این نشست با تقدیر از تلاش‌ های صورت گرفته در راستای برگزاری گردهمایی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان در قم گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در سال‌ های اخیر فعالیت ‌های خوبی در حوزه اخلاق مهندسی داشته است که جا دارد از این ظرفیت‌ ها در سطح ملی استفاده شود و امیدوار هستیم این گردهمایی سرآغازی برای گسترش و ترویج هر چه بیش تر موضوع اخلاق مهندسی در کشور باشد.
بهشتی گفت: در گذشته مهندسان، معماران به مسائل اخلاقی و حرفه‌ ای در بناهایی که می ساختند توجه لازم داشتند و بنظر می‌ رسد ما در عصر حاضر نیز نیازمند توجه روز افزون به اخلاق حرفه ‌ای هستیم تا در نهایت کاری که قرار است انجام پذیرد مورد رضایت مردم و در سطح کیفی مناسب باشد.
منابع اخلاق مهندسی بومی‌ سازی گردد
معاون امور عمرانی استاندار قم هم چنین اظهار داشت: در زمینه اخلاق مهندسی منابع حاضر اغلب غربی می ‌باشد که انتظار می ‌رود این مفاهیم بومی سازی گردد و در اختیار مهندسین قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: بنظر می ‌رسد اگر از افراد سرشناس و شناخته شده در حوزه اخلاق مهندسی که سالیان سال خدمات شایسته ‌ای به کشور ارائه کردند در اینگونه گردهمایی ها تجلیل گردد امر پسندیده‌ای خواهد بود چرا که مهندسین جوان نیز می‌ توانند با الگو برداری از زندگی حرفه‌ ای این افراد، مسیری که آنها در پیش گرفته ‌اند را ادامه دهند.
امین مقومی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم هم در این نشست در اظهاراتی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری گردهمایی ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان ادامه داد: فعالیت ‌ها در موضوع اخلاق مهندسی از سال هشتاد و نه در استان قم با تشکیل کمیته ای شروع شد که برنامه‌ های مختلفی از جمله کارگاه‌ های آموزشی و برخی اقدامات پژوهشی در طی این مدت اجرایی گردید.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در ترویج اخلاق مهندسی در کشور نقش بسزایی داشته است
مقومی با اشاره به نقش بسزایی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در ترویج اخلاق مهندسی در کشور اظهار کرد: در سال ‌های اخیر با پیگیری‌ های صورت گرفته، درس اخلاق مهندسی در برخی از دانشگاه‌ های استان قم دایر شد و از طرفی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با دانشگاه صنعتی امیرکبیر تفاهم نامه ‌ای را بست تا بتوان دو کتاب در حوزه اخلاق مهندسی را تألیف کرد تا بعنوان کتاب مرجع اخلاق مهندسی به دانشگاه‌ ها معرفی گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به این که قم بعنوان دبیرخانه دائمی اخلاق مهندسی در کشور معرفی شده است گفت: در این راستا گردهمایی ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان در روزهای ۳ شنبه و ۴ شنبه بیست و هشتم و بیست و نهم آذرماه با حضور رؤسای سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ ها، ریاست و اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ ها، معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و تعداد ششصد نفر از مهندسین استان و استان‌ های دیگر در قم برگزار می گردد.
وی، تصریح کرد در این گردهمایی دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی و هم چنین تعدادی از استادان برجسته ملی و بین المللی در حوزه اخلاق مهندسی و نیز برخی از مقامات استانی و نماینده های مجلس شورای اسلامی سخنرانی خواهند کرد.
مقومی ابراز داشت: تهیه و انتشار ویژه‌ نامه علمی پژوهشی این گردهمایی و برپایی نمایشگاه از دیگر برنامه ‌های جانبی این گردهمایی است و سعی داریم روز قبل از برگزاری گردهمایی، جلسه ی تخصصی در دانشگاه قم با موضوع بومی سازی اخلاق مهندسی در ایران با حضور اساتید حوزوی و دانشگاهی برگزار کنیم.
حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم هم در این نشست گفت: وزارت راه و شهرسازی سلسله گردهمایی هایی را با محوریت یک استان برگزار می ‌کند که در شروع فعالیت دولت جدید نیز قرار شد تا گردهمایی اخلاق مهندسی به میزبانی استان قم برگزار گردد چرا که قم در این حوزه فعالیت‌ های خوبی داشته است.
صبوری افزود: نشست های متعددی در راستای برگزاری گردهمایی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان برگزار گردیده است و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم برنامه‌ های مختلفی را برای این گردهمایی ۲ روزه برنامه ریزی کرده که امیدوار هستیم نتایج خوبی را مشاهده کنیم.

منبع : امتداد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ آذر ۹۶
1142 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0