مراسم بیستمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی با تلاش دبیرخانه ملی روز جهانی شهرسازی مراسم بیستمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی با تلاش دبیرخانه ملی روز جهانی شهرسازی

مراسم بیستمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی با تلاش دبیرخانه ملی روز جهانی شهرسازی

مراسم بیستمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی با تلاش دبیرخانه ملی روز جهانی شهرسازی ، روز ۴ شنبه 17 آبان ماه 1402 از ساعت 15 الی 18 با شعار «شهرسازی، نوآوری و کارآفرینی شهری» برگزار شد

کد خبر: 020904008 تاریخ انتشار: شنبه ۴ آذر ۰۲ - ۱:۱۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مراسم بیستمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی با تلاش دبیرخانه ملی روز جهانی شهرسازی ، روز ۴ شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ الی ۱۸ با شعار «شهرسازی، نوآوری و کارآفرینی شهری» برگزار شد

مراسم بیستمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی با تلاش دبیرخانه ملی روز جهانی شهرسازی

مراسم بیستمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی با تلاش دبیرخانه ملی روز جهانی شهرسازی

برگزاری مراسم بیستمین بزرگ‌داشت روز جهانی شهرسازی
مراسم بیستمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی با تلاش دبیرخانه ملی روز جهانی شهرسازی روز ۴ شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ الی ۱۸ با شعار «شهرسازی، نوآوری و کارآفرینی شهری» با حضور جمعی از فرهیختگان، اساتید، مدیران شهری و دانش‌آموختگان شهرسازی کشور در محل سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان استان تهران برگزار گردید.
مراسم با پخش کلیپی تحت عنوان «دبیرخانه ملی روز جهانی شهرسازی از دیروز تا امروز» آغاز و سپس سخنرانان مراسم به ارائه سخنرانی پرداختند:
احمد سعیدنیا، رئیس دبیرخانه ملی روز جهانی شهرسازی و رئیس جامعه مهندسان شهر ساز ایران به‌عنوان سخنران افتتاحیه، مجتبی رفیعیان، عضو هیئت مؤسس دبیرخانه و استاد بنام شهرسازی ایران، تبیین شعار روز جهانی شهرسازی ۱۴۰۲ تحت عنوان؛ «شهرسازی، نوآوری و کارآفرینی شهری» و مهیار عارفی، استاد دانشگاه شائوشینگ چین و استاد وابسته دانشگاه تهران، سخنرانی با موضوع «تحول و نوآوری شهرهای امروزی چین» را بر عهده داشتند.
در بخش «حرف نو، بیان نو» آیین نکوداشت روز جهانی شهرسازی که متعلق به جامعه جوان شهرسازی کشور است، امسال آقای مهندس شهباز غفوری، پژوهش‌گر جوان مطالعات علوم شهری در مورد درگیر کردن بخش خصوصی و پایان دادن به انحصار دولتی در شهرسازی ایران، صحبت‌هایی را ارائه و بر موضوع انجام ارزیابی‌های استطاعت پذیری مسکن و سلامت محیط شهری تأکید کرد.
به‌ رسم هر ساله در این مراسم باشکوه، پیام ریاست جامعه جهانی شهرسازان، پیترو الیزه و علی الرئوف عضو هیئت‌مدیره جامعه جهانی شهرسازان به سمع و نظر حاضرین در مراسم رسید. الیزه در پیام خود به موضوع تحکیم توسعه پایدار با تکیه بر تاب‌آوری اشاره کرد و توجه به تغییرات اقلیمی در برنامه‌ریزی‌های توسعه شهری را ضروری دانست. الرئوف نیز در پیام ارزشمند خود به این موضوع که نوآوری شهری تنها جنبه‌های تکنولوژی را در برنمی‌گیرد، بلکه فراهم‌سازی و توسعه زیست‌بوم نوآوری می‌تواند عدالت شهری با تأکید بر نقش سرمایه اجتماعی را توسعه بخشد، تأکید کرد.
در این مراسم، علی کریمی آنچه، رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان تهران نیز حاضر بودند و ضمن تبریک این رویداد، مهندسان شهرساز را برای مشارکت هرچه بیشتر در سازمان‌های نظام ‌مهندسی دعوت و اجرایی‌سازی نظارت شهرسازی را مطالبه عمومی برشمرد و تلاش برای تحقق اعمال نظارت شهرسازی در فرآیند ساخت‌وساز را وعده خود به مهندسان شهرساز اعلام کرد.
در ادامه مراسم، تجلیل و معرفی پیشکسوتان بیستمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی به شرح زیر صورت گرفت:
منوچهر طبیبیان؛ شهرساز پیشکسوت حوزه دانش نظری
علی‌رضا فلاحی؛ شهرساز پیشکسوت حوزه علوم مرتبط
حمزه مصطفوی؛ شهرساز پیشکسوت حوزه مدیریت اجرایی
فریدون بیت یونان، شهرساز پیشکسوت حوزه صنف و حرفه
هم‌چنین از برندگان مسابقه عکاسی بیستمین بزرگ‌داشت روز جهانی شهرسازی تجلیل به عمل آمد و برندگان به شرح زیر معرفی شدند:
نفر اول: عباس رحمتی
نفر دوم: فاطمه‌سادات جمال‌آبادی
نفر سوم: هیلدا زرینه
در ادامه به یاد درگذشتگان پیشکسوت در سالی که گذشت کلیپ‌های یادبودی از دکتر عدالت‌خواه، ایرج اعتصام و مهندس صمد ذواشتیاق پخش گردید.
در خاتمه، بیانیه بیستمین بزرگ‌داشت روز جهانی شهرسازی توسط خانم دکتر زهره داوودپور، عضو هیئت مؤسس دبیرخانه ملی روز جهانی شهرسازی قرائت گردید.
در خاتمه مراسم، خانم دکتر الهام امینی، عضو هیئت مؤسس دبیرخانه ملی روز جهانی شهرسازی و عضو شهرساز هیئت‌مدیره دوره نهم سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان استان تهران، ضمن تقدیر و تشکر از اعضای فعال دبیرخانه، اعضای فعال تیم اجرایی دبیرخانه، از حضور پرشور صاحب‌نظران و اهالی صنف در این نشست قدردانی و ابراز امیدواری کرد: در این فضای نابسامان شهرسازی کشور می‌توانیم با همدلی، هم‌زبانی و انسجام صنفی، همراه و همگام با مسئولین عالی‌رتبه شهرسازی کشور قطار رشد و توسعه بر پایه شهرسازی را در ریل خو به‌زودی به حرکت درآورد.
امینی گفت: مشارکت حداکثری شهرسازان در برنامه‌های این‌چنینی، انگیزه‌ای مضاعف برای دبیرخانه ملی است تا ضمن تلاش روزافزون برای حفظ منافع صنفی و صیانت از حقوق شهرسازان در سراسر کشور، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان شهرسازی نقش تأثیرگذاری را ایفا کند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آذر ۰۲
93 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0