شورای مرکزی نظام مهندسی منحل می گردد انحلال شورای مرکزی

شورای مرکزی نظام مهندسی منحل می گردد؟

در حالی اخباری در مورد تغییر و تحول برخی معاونت‌ های وزارت راه و شهرسازی از جمله معاون مسکن و ساختمان منتشر گردیده که پیگیری‌ ها حکایت از آن دارد وزیر راه و شهرسازی در کوتاه مدت قصدی برای تغییرات اتوبوسی در وزارت راه ندارد.

کد خبر: 970928011 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ آذر ۹۷ - ۳:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در حالی اخباری در مورد تغییر و تحول برخی معاونت‌ های وزارت راه و شهرسازی از جمله معاون مسکن و ساختمان منتشر گردیده که پیگیری‌ ها حکایت از آن دارد وزیر راه و شهرسازی در کوتاه مدت قصدی برای تغییرات اتوبوسی در وزارت راه ندارد.

شورای مرکزی نظام مهندسی منحل می گردد

شورای مرکزی نظام مهندسی منحل می گردد

تکذیب تغییر در معاونت مسکن وزیر راه و شهرسازی/شورای مرکز ی نظام مهندسی منحل می گردد؟

از مردادماه سال نود و دو که عباس آخوندی _ وزیر مستعفی در راس وزارتخانه راه وشهرسازی قرار گرفت یکی از اولویت‌ های کاری خود را اجرای اصلاحات در سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان کشور اعلام کرد. این رویه با همراهی برخی معاونان و مدیران کل این وزارتخانه طی پنج سال گذشته انجام شد و در ماه‌ های پایانی حضور آخوندی در ساختمان دادمان شدت گرفت. لغو پروانه اشتغال بکار حسن قربانخانی _ ریاست اسبق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نمونه‌ای از این اصلاحات بود که جنجال فراوانی را به پا کرد.

حامد مظاهریان :

ششم اردیبهشت ماه امسال در نامه‌ای خطاب به محمدزاده _ مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان داشت: «نظر به عدم رعایت ابلاغیه ها و اطلاعیه های وزارت راه و شهرسازی در موارد متعدد توسط آقای مهندس حسن قربانخانی _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان آن استان دارنده پروانه اشتغال بکار مهندسی در رشته عمران که سبب بروز بی نظمی در ارائه خدمات مهندسی و به تبع آن ایجاد خلل در روند فعالیت ذینفعان و نهادهای ذیربط شده است، بدین وسیله ضمن اعلام تصمیم مقام عالی وزارت مبنی بر تعلیق پروانه اشتغال بکار مهندسی ایشان، مستند به بند ج ماده بیست و سه آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال هفتاد و پنج مقتضی است دستور فرمائید مراتب به ایشان و نهادهای ذیربط ابلاغ شود.»

بعد از این اتفاق و جنجال‌ های فراوان پس از آن، نوبت به سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور رسید. در این راستا عباس آخوندی _ وزیر اسبق راه و شهرسازی، هفتم مهرماه سال جاری در راستای حلو فضل تضاد منافع در سازمان نظام مهندسی پروانه اشتغال بکار فرج‌الله رجبی را بمدت ۱ سال لغو کرد. دستگاه مجری این دستور نیز مانند لغو پروانه اشتغال بکار قربانخانی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بود. در واقع تمام تصمیمات جنجالی وزیر مستعفی راه و شهرسازی برای اصلاحات مدنظر خود در سازمان نظام مهندسی تهران از مسیر معاونت مسکن و ساختمان عبور کرده است. طبق این اساس نیز این معاونت یکی از معاونت‌ های جنجالی وزارت راه و شهرسازی تبدیل و در کانون توجه قرار گرفته است.

نکته جالب در این ماجرا توجه بیش از اندازه به این معاونت و زیر ذره بین قرار دادن آن بوده که سبب شده بررسی عملکرد سایر معاونت‌های این وزارتخانه مورد غفلت قرار بگیرد.

شورای مرکزی نظام مهندسی منحل می گردد

بعنوان مثال:

در حالی معاونت معماری وشهرسازی به‌ عنوان یکی از معاونت ‌های مهم وزارتخانه راه و شهرسازی مطرح بوده که تا به حال عملکرد این معاونت به هیچ وجه مورد نقد قرار نگرفته است. احتمالا در مرکز قرار داشتن معاون مسکن سبب شده تا سایر زیرمجموعه‌ های وزارت راه از جمله معاونت معماری و شهرسازی به نوعی در حاشیه امن قرار گیرند.

از ششم آبان‌ماه امسال که محمد اسلامی به‌ عنوان وزیر راه و شهرسازی بر صندلی وزارت طبقه پانزده ساختمان دادمان تکیه زد، خبرهای متعددی در مورد تغییرات اتوبوسی در زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی عنوان شده است. با این وجود اسلامی تا به حال بجز چند تغییر از جمله در حوزه وزارتی، سازمان زمین و مسکن و… که آن هم به علت بازنشستگی مدیران قبلی، اقدام دیگری در این رابطه انجام نداده است. گرچه در برخی شبکه‌های اجتماعی اخبار ی در مورد تغییر معاون مسکن و ساختمان منتشر شده که پیگیری‌ ها در این زمینه حکایت از آن دارد وزیر راه و شهرسازی در کوتاه مدت برنامه‌ای برای تغییر در این معاونت ندارد.

این‌ گونه بنظر می ‌رسد:

برخی اقدامات انجام شده این معاونت در حوزه لغو پروانه اشتغال بکار، زمینه ساز انتشار چنین شایعاتی شده است. بلاتکلیفی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز عاملی برای تشدید این رویه شده است. گفته می‌ شود هفته آینده اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان نشستی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌ کنند که خروجی آن یا انحلال شورای مرکزی خواهد بود یا ماندن رجبی در مسند ریاست تا دی ماه سال آینده.

شورای مرکزی نظام مهندسی منحل می گردد
منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آذر ۹۷
802 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0