ریاست نظام مهندسی ساختمان استان مازندران خبر داد:

آيين نامه كنترل ساختمان ، كيفيت ساخت و سازها را تحت الشعاع قرار خواهد داد

ریاست نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به تصویب آيين نامه كنترل ساختمان در وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: آيين نامه كنترل ساختمان ، كيفيت ساخت و سازها را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

کد خبر: 960507140 تاریخ انتشار: شنبه ۷ مرداد ۹۶ - ۵:۳۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران ریاست نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به تصویب آيين نامه كنترل ساختمان در وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: آيين نامه كنترل ساختمان ، كيفيت ساخت و سازها را تحت الشعاع قرار خواهد داد.آيين نامه كنترل ساختمان ، كيفيت ساخت و سازها را تحت الشعاع قرار میدهد

آيين نامه كنترل ساختمان ، كيفيت ساخت و سازها را تحت الشعاع قرار میدهد

آيين نامه كنترل ساختمان ، كيفيت ساخت و سازها را تحت الشعاع قرار میدهد

 

آيين نامه كنترل ساختمان ، كيفيت ساخت و سازها را تحت الشعاع قرار میدهد

مهران فرصت در هفتاد و هشتمين نشست هيات مديره سازمان كه عصر روز شنبه ۷ مرداد ماه با حضور محمد دامادي نماينده دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي برگزار گردید گفت: آيين نامه كنترل ساختمان كه بتازگي بتصويب وزارت راه و شهرسازي رسيده است نقش سازمان نظام مهندسي را كمرنگ کرده و نقشهايي مانند آموزش و شوراي انتظامي را بصورت برجسته به اين سازمان واگذار نموده است.
فرصت ادامه داد : در قانون نظام مهندسي ناظر ۲ نقش مشاور و بازرسی را در اجراي مقررات ملي ساختمان داشته اما در آيين نامه جدید این نقش ۲ گانه مهندس جدا شده و با تعريف بازرسي در آيين نامه ، اين مسئوليت بدوش شهرداريها واگذار گردیده و شهرداري ميتواند با بهره گيري از متخصصین و كارشناسین خود و يا مهندسین ذيصلاح در اجراي اين مسئوليت بهره گيري نمايد.
وی تصریح کرد: با توجه به اي نكه شهرداري ها مجري طرح تفصيلي هستند با واگذاري نقش بازرسي به شهرداريها که سبب تضاد مسولیتها خواهد شد، نگراني در كيفيت و چگونگی ساخت و سازهای شهری وجود دارد.
*سكوت نظام مهندسي بايد شكسته شود
محمد دامادي نماينده دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در ادامه این نشست بیان کرد: نظام مهندسي مجموعه مستقلي است و نميتوانند استقلال را از اين سازمان بگيرند.


دامادی با اشاره به این که در جامعه ای زندگی میکنیم که هر فردی در رابطه با سازه اظهار نظر میکند عنوان کرد: هر فردي به خود اجازه ميدهد كه نظارت مهندسین را زير سوال ببرد و باید گفت مشكلات ساخت و ساز كشور نبايد بدوش نظام مهندسي گذاشته شود و اگر دانشگاهها تقويت ميشد شاهد وقوع اين ساخت و سازها در جامعه نبوديم.
نماينده دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با اعلام این که وزارت راه و شهرسازي نميتواند مستقل از نظام مهندسي در رابطه با این سازمان ، تصميمگيري كند یاد آور شد : سكوت نظام مهندسي بايد شكسته شود و تمامي نظامات استانها بايد در مقابل اين آيين نامه ايستادگي كنند.
دامادی با اشاره به اجرای طرح سیستم هوشمند ارجاع نظارت در استان عنوان کرد: نظام ارجاع نظارت ، توزيع كوپني كار نيست بلكه حسب قانون راه كاري در جهت حذف پديده واسطه گري است.
در ادامه این جلسه هر یک از عضو های حاضر به ارائه دیدگاه و نقطه نظرات خود پرداختند.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

 

خرید اینترنتی کتاب مباحث نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مرداد ۹۶
1080 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0