شروع فاز عملیاتی کارگروه پایش ساختمان‌های ناایمن در مازندران با نقش آفرینی سازمان مازندران شروع فاز عملیاتی کارگروه پایش ساختمان‌های ناایمن در مازندران با نقش آفرینی سازمان مازندران

شروع فاز عملیاتی کارگروه پایش ساختمان‌های ناایمن در مازندران با نقش آفرینی سازمان مازندران

شروع فاز عملیاتی کارگروه پایش ساختمان‌های ناایمن در مازندران با نقش آفرینی سازمان مازندران ، صورت گرفت. هم زمان نیز اصلاح بافت فرهنگی و تاریخی این اماکن برای ایجاد مرکز تفریحی و تجاری انجام شود

کد خبر: 020301020 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ خرداد ۰۲ - ۱:۳۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شروع فاز عملیاتی کارگروه پایش ساختمان‌های ناایمن در مازندران با نقش آفرینی سازمان مازندران ، صورت گرفت. هم زمان نیز اصلاح بافت فرهنگی و تاریخی این اماکن برای ایجاد مرکز تفریحی و تجاری انجام شود

شروع فاز عملیاتی کارگروه پایش ساختمان‌های ناایمن در مازندران با نقش آفرینی سازمان مازندران

شروع فاز عملیاتی کارگروه پایش ساختمان‌های ناایمن در مازندران با نقش آفرینی سازمان مازندران
علیخانی معاونت عمرانی استانداری مازندران شامگاه چهارشنبه در نشست کارگروه ساختمان‌های ناایمن مازندران گفت: در شناسایی ساختمان‌ های ناایمن، توجه به بستر و عرصه و هم‌چنین وضعیت مقاومت و استحکام بنا‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و در این دو صورت می‌توان تصمیم گرفت که ساختمان‌ها از ایمنی کافی برخوردار هستند یا نا ایمن هستند.
معاون عمرانی استاندار مازندران از شروع طرح شناسایی ساختمان‌های ناایمن با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهر‌های بالای دویست هزار نفر استان خبرداد و گفت: در این شهر‌ها ساختمان‌های مرتفع با جمعیت بالا و اماکن عمومی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازد و احتمال فرونشست و رانش را دارند؛ در اولویت شناسایی قرار بگیرند.
وی با عنوان اینکه بنا‌های قدیمی و تاریخی که نا ایمن هستند، ایمن سازی شوند، گفت: هم زمان نیز اصلاح بافت فرهنگی و تاریخی این اماکن برای ایجاد مرکز تفریحی و تجاری انجام شود.
علیخانی با بیان اینکه کمیته پایش ساختمان‌ های ناایمن راه اندازی و فعال شود، گفت: آمل، بابل، قائم‌شهر و ساری ۴ شهر دارای اولویت اجرای طرح است و آغاز کار از ساری به عنوان مرکز استان خواهد بود.
علیخانی از رصد و پایش ساختمان‌ های ناایمن در شهرستان‌ها و کدگذاری و لکه گذاری جهت طرح در کارگروه تصمیم گیری برای آن‌ها خبر داد و افزود: ساختمان‌های با ناایمنی بالا پلمپ خواهد شد و دستگاه‌ های نظارتی و قضائی نیز جهت بررسی دقیق به کارگروه دعوت می‌ شوند.
وی در همین راستا به واحد روابط عمومی ادامه داد: این کارگروه دارای کمیته‌هایی است که آقایان مهندس خدادی و مهندس احتشامی به ترتیب در کارگروه حریق و سازه و ژئوتکنیک عضو هستند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، هم‌چنین از تشکیل کارگروه‌ هایی در شهرستان‌ها با حضور روسای دفاتر و کارشناسان جهت پایش ساختمان‌ های شهرستان‌ها نیز خبر داد.
منبع: سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان مازندران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ خرداد ۰۲
166 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0