با برگزاری اجلاس نظام مهندسی در گران ‌ترین هتل ایران موافق نبودم معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی

جایزه دادمان زمینه‌ ساز ارج‌ نهادن به پیشکسوتان و ایجاد انگیزه برای جوانان است

معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت «رعایت اخلاق حرفه‌ای» و «تکریم پیشکسوتان» بعنوان دو عامل اساسی در ماندگاری حرفه‌ای، گفت: برگزاری گردهمایی جايزه دادمان فرصتی است تا ضمن ارج نهادن به خدمات شایسته پیشکسوتان، در جوانان نیز انگیزه و تمایل برای نیل به جایگاه چهره‌های ماندگار ایجاد شود و بدانند که در صورت ارایه خدمات صادقانه به حرفه و کشور، همواره در فکر و ذهن مردم، ماندگار هستند.

کد خبر: 961129009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ بهمن ۹۶ - ۲:۳۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت «رعایت اخلاق حرفه‌ای» و «تکریم پیشکسوتان» بعنوان دو عامل اساسی در ماندگاری حرفه‌ای، گفت: برگزاری گردهمایی جايزه دادمان فرصتی است تا ضمن ارج نهادن به خدمات شایسته پیشکسوتان، در جوانان نیز انگیزه و تمایل برای نیل به جایگاه چهره‌های ماندگار ایجاد شود و بدانند که در صورت ارایه خدمات صادقانه به حرفه و کشور، همواره در فکر و ذهن مردم، ماندگار هستند.

جایزه دادمان زمینه‌ ساز ارج‌ نهادن به پیشکسوتان و ایجاد انگیزه برای جوانان

جایزه دادمان زمینه‌ ساز ارج‌ نهادن به پیشکسوتان و ایجاد انگیزه برای جوانان

جایزه دادمان زمینه‌ ساز ارج‌ نهادن  به پیشکسوتان و ایجاد انگیزه برای جوانان است

حامد مظاهریان، معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با معرفی «رعایت اخلاق حرفه ‌ای» و «تکریم پیشکسوتان» بعنوان ۲ عامل اساسی در ماندگاری حرفه‌ای، بیان کرد: گردهمایی جايزه دادمان علاوه بر همسویی با اخلاق حرفه ‌ای، زمينه‌ ای فراهم می ‌كند تا در وهله اول كسانیكه سالها زحمت كشيده و افتخار آفريده‌اند بدانند كه زحمتشان ارج‌ گذاری میگردد و مردم و حرفه ‌مندان قدردان تلاش ‌های آنها هستند و مساعی آنها را در خدمت به ميهن اسلامی فراموش نمی ‌كنند، از طرف ديگر جوانان نيز انگيزه و تمايل ويژه ‌ای برای نیل به جايگاه اين چهره‌های ماندگار در آينده در خود بيابند و بدانند كه خدمت صادقانه به حرفه و كشور همواره در فكر و ذهن مردم ماندنی است.
وی در مورد انگیزه ‌ی شرکت‌ کنندگان در این جایزه گفت: هر اندازه یک جايزه اعتبار بيش تری داشته باشد، سعی برای ارائه شايستگی، افتخار به كسب آن و بهره‌ مندی از مزايای آنرا بيش تر متصور میكند و فعالان حوزه‌ ی مربوط، مساعی خود را بيش از پيش افزون خواهند كرد. بعنوان مثال، افتخاری که از جایزه نوبل نصیب میگردد، میتواند سبب گسترش علم و دانش باشد زیرا مشوقی قوی برای اندیشمندان رشته‌های مختلف در کشورهای گوناگون است. از اینرو، جایزه دادمان در صورتی می‌ تواند مشوق خوبی باشد كه دست‌اندركاران آن سعی كنند اعتبار آنرا چنان بالا ببرند كه در آينده حتی در سطح بين‌المللی بعنوان يكی از معتبرترين جايزه‌ها در حوزه راه و شهرسازی مطرح باشد.
عضو شورای سیاستگذاری گردهمایی، نحوه انتخاب، معيارها و شاخصهای مناسب ارزيابی را در راستای دست یابی به اعتبار ملی و بین‌المللی برای جایزه مهم دانست و خاطر نشان کرد: رعايت ضوابط و مقررات الزامی، خلاقيت و ايده‌ پردازی، استفاده از فناوری‌ های نوين، نوآوری در تخصص مربوط، كمك به رفع مشكلات و موانع موجود در حوزه ذي ربط، دارا بودن ارزش خدمت به جامعه، كمك به به كاهش مصرف انرژی، كمك به ارتقای حقوق شهروندی در حوزه مربوط، قابليت ارائه در سطح ملی و جهانی، استفاده مناسب از دانش و تجربه در مورد ارائه ‌كنندگان خدمات، رعايت و بسط اخلاق حرفه‌ ای توسط شخص ذی‌دخل، شفافيت در عملكرد حرفه‌ ای، توجه به خدمت به جامعه قبل از توجه به كسب درآمد و امكانات مالی را می‌ توان بعنوان برخی از اين معيارها و شاخصها نام برد.
مظاهریان تصریح کرد: اين گردهمایی اولین گردهمایی جايزه محور با مشخصات خاص خود در حوزه راه و شهرسازی است. اولا دامنه وسيعی را از حوزه راه و ترابری تا ساختمان و مسكن و شهرسازی شامل میشود كه در بطن خود مفاهيم متعالی حركت و سكونت را دارا است، نمودی فلسفي هم دارد؛ انسان همواره در حال حركت بسوی خالق يكتاست و در اين مسير پيوسته در راستای بازنمود تفكر و انديشه است كه میتوان نتيجه آن را به سكونت ذهنی تعبير كرد؛ آن جا كه انسان با خلق و گرامی داشته شدن به آرامش درونی می ‌رسد. بدين طريق گردهمایی، نگرشی از فلسفه زندگی را در نهادهای برتر و چهره‌های ماندگار، تثبيت می ‌كند و از اين راه بر اهميت آن تاكيد دارد، كه میتوان از آن بعنوان مهمترين خصوصيت گردهمایی نام برد. ويژگي دوم، استمرار آن است. در گذشته برخی گردهمایی ها و جايزه ‌ها را شاهد بوديم كه يا در دفعات اول خاتمه يافتند و ديگر اثری از ادامه آن ها ديده نشد مثل «جايزه استاد حامی»؛ يا با روال و ترتيبات يا شكوه و جلال اوليه ادامه نيافت مانند «جايزه معمار».

جایزه دادمان زمینه‌ ساز ارج‌ نهادن به پیشکسوتان و ایجاد انگیزه برای جوانان

مظاهریان با مرتبط دانستن کلیه حوزه‌های راه و شهرسازی، تاکید کرد: شهرها با حرکت و وجود انسان‌ ها ساخته میشوند. نمیتوان ساختمانهای خالی و بی ‌انتها را تصور کرد که کنار هم چیده شده‌اند و آنرا شهر نامید. البته اگر نام شهر به خود گیرد، حتما شهر بی ‌روح خواهد بود. راه ‌ها، ارتباط این شهرها و انسان ‌ها هستند. امروزه شهرهای ریل‌ پایه بعنوان یکی از مهمترین جلوه این ارتباط نمود یافته است. در واقع مسکن را نمیتوان جدا از شهر دید و شهر را نیز نمیتوان جدا از راه دید. بنابراین، این ارتباط و پیوستگی همواره وجود دارد. نقش جایزه دادمان از آن جهت مهم است که میتواند این امر را بیش از پیش به مردم و متخصصان بشناساند.
استاد معماری دانشگاه تهران در خاتمه با ضرورت ارج نهادن به نام شهید دادمان که جان خود را در راه خدمت به این حوزه ایثار نموده است، برگزاری این گردهمایی توسط سازمان مردم نهاد مرکز متخصصین راه و شهرسازی را خیلی مطلوب دانست و ادامه داد: بسياری از جوايز دولتی در جهان هست كه دارای اعتبار بالايی هستند، ولی برگزاری گردهمایی توسط يك سازمان مردم نهاد نيز ويژگی‌ های مطلوب و مفيد خود را دارا است كه اين ويژگی ‌ها در برخی موارد می ‌تواند متفاوت با جشنواره‌ها و جوايز دولتی باشد.
لازم به ذکر است، دومین گردهمایی جایزه دادمان، شانزدهم اسفند ماه نود و شش در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

منبع : دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ بهمن ۹۶
1048 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0