رویکرد نظام مهندسی ساختمان به بافت تاریخی حفظ ساختار و مقاوم سازی رویکرد نظام مهندسی ساختمان به بافت تاریخی حفظ ساختار و مقاوم سازی

رویکرد نظام مهندسی ساختمان به بافت تاریخی حفظ ساختار و مقاوم سازی

رویکرد نظام مهندسی ساختمان به بافت تاریخی حفظ ساختار و مقاوم سازی ، است. در مورد مقررات ملی ساختمان بیست و دو مبحث در رشته های مختلف وجود دارد

کد خبر: 991220003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ - ۹:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رویکرد نظام مهندسی ساختمان به بافت تاریخی حفظ ساختار و مقاوم سازی ، است. در مورد مقررات ملی ساختمان بیست و دو مبحث در رشته های مختلف وجود دارد

رویکرد نظام مهندسی ساختمان به بافت تاریخی حفظ ساختار و مقاوم سازی

رویکرد نظام مهندسی ساختمان به بافت تاریخی حفظ ساختار و مقاوم سازی
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد بیان کرد؛
رویکرد نظام مهندسی ساختمان به بافت تاریخی حفظ ساختار و مقاوم سازی است
علی اصغر زحمتکش بیان داشت: برخی شهرها مانند شهر یزد به دلیل تاریخی بودن و وجود بافت تاریخی نیازمند شیوه نامه متفاوت ساخت و ساز در برخی موارد است، که بخشنامه هایی برای این موضوع با هماهنگی وزارت‌خانه وجود دارد.
وی افزود: در مورد مقررات ملی ساختمان بیست و دو مبحث در رشته های مختلف وجود دارد که هر کدام از این مباحث هر چند سال یک‌بار با توجه به اقتضائات روز و پیشرفت صنعت، تکنولوژی، تجهیزات، لوازم و مصالح ساختمانی بروز می گردد.
زحمتکش با عنوان این که وزارت راه و شهرسازی باید پی‌گیر بروزرسانی مقررات ملی باشد، گفت: مباحث مقررات ملی یک قانون است که برای کل کشور یکسان در نظر گرفته شده و این در حالی است که برخی شهرها مانند شهر یزد به دلیل تاریخی بودن و وجود بافت تاریخی نیازمند شیوه نامه متفاوتی در برخی موارد است.
وی تصریح کرد: بخشنامه یا شیوه نامه هایی با توجه به شرایط استان و حتی شهرستانها در بخشهای ظرفیت کار مهندسی و برخی بومی سازی ها وجود دارد که باید با تأیید شورای مرکزی و وزارتخانه اعمال گردند.
نقش پر رنگ نظام مهندسی ساختمان در صرفه جویی انرژی
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد در مورد بافت تاریخی یزد و جایگاه آن در عمران، افزود: فعلا سازه ای به نام سازه های خشتی در بحث طراحی سازه یا عمران نداریم ولی نمای خشتی و اینکه نماهای بافت تاریخی و سنتی با حفظ ساختار، مقاوم سازی شود، وجود دارد و با توجه به قوانین و مباحث مقررات ملی، این کار انجام می گردد.
وی در مورد موضوع گرانی زمین و مسکن در یزد، عنوان کرد: گرانی زمین و مسکن به بحث عرضه و تقاضا مرتبط است و سازمان نظام مهندسی نمی تواند تاثیر مستقیم بر این روند داشته باشد.
زحمتکش، نقش و کارکرد نظام مهندسی را در بهینه سازی ساختمان برای صرفه جویی انرژی پر رنگ دانست و افزود: نظام مهندسی ساختمان در بخش طراحی و استفاده از سیستمهای نو و استفاده بهتر از فضاها و دیوارهای محیطی برای صرفه جویی در انرژی می توانند در هزینه های ساخت هم‌چنین بهره برداری به کارفرما خیلی کمک کنند و مؤثر باشد.
وی به مالکان توصیه کرد: مالکان حتما از خدمات مهندسان دارای صلاحیت استفاده کنند.
زحمتکش توضیح داد: زمانی که مالکان برای طراحی ساختمان به دفاتر مهندسی نظام مهندسی ساختمان مراجعه می کنند، میتوانند رزومه مهندسان را بررسی و انتخاب کنند.
منبع: خبرگزاری موج

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اسفند ۹۹
466 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0