نطنز و کاشان، منشا ده درصد گرد و غبار کشور مدیر برنامه ریزی و کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی

هدررفت سالانه ۷۵ هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی

مدیر برنامه ریزی و کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی ایران، راندمان بخش کشاوزی را پایین ارزیابی کرد و گفت: 25 درصد محصولات کشاورزی به ضایعات تبدیل می شود که به ازای هر کیلو سه هزار تومان و سالانه 75 هزار میلیارد تومان هدررفت این بخش است .

کد خبر: 8532 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ اسفند ۹۵ - ۱۱:۴۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مدیر برنامه ریزی و کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی ایران، راندمان بخش کشاوزی را پایین ارزیابی کرد و گفت: ۲۵ درصد محصولات کشاورزی به ضایعات تبدیل می شود که به ازای هر کیلو سه هزار تومان و سالانه ۷۵ هزار میلیارد تومان هدررفت این بخش است .هدررفت سالانه ۷۵ هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی

هدررفت سالانه 75 هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی

سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصفهان

هدررفت سالانه ۷۵ هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی

اسدالله ابراهیمی در سمینار آموزشی آشنایی با GAP در کشاورزی در اتاق بازرگانی تصریح کرد: اتلاف منابع تولید و بهره برداری نامناسب از منابع آب، خاک و ماشین آلات و نبود نظام خدمات فنی برای نظام بخشی به فرآیندهای مهندسی در مصرف نامناسب نهادهای کشاورزی از چالش های این بخش است .
وی اضافه کرد: بالا بودن هزینه های تولید و رعایت نکردن استانداردهای فنی از دیگر چالش های بخش کشاورزی است که باعث تولید ۲۵ درصد ضایعات این بخش است .


مدیر برنامه ریزی و کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی ایران با مقایسه وضعیت تحصیلی کشاورزی ایران با سایر کشورها گفت: ۴۵ درصد کشاورزان ایران بی سواد، ۳۴ درصد دارای تحصیلات ابتدایی، ۱۷ درصد سیکل و ۷ درصد بالاتر از دیپلم است.
ابراهیمی اضافه کرد:۴۰درصد کشاورزان کانادا، کشاورزان ژاپن ۲۳ درصد، کشاورزان فنلاند ۲۰ درصد، کشاورزان دانمارک ۱۹ درصد، کشاورزان ایسلند ۱۲ درصد و در ایران کمتر از ۵ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند .
وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از دانش آموختگان رشته کشاورزی در واحدهای کشاورزی پذیرش شدند، افزود: ضریب نفوذ اشتغال دانش آموختگان در بخش کشاورزی بسیار کمتر از میزان خروجی دانشگاه ها در رشته کشاورزی است .

 

منبع: ایسنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ اسفند ۹۵
1110 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0