اسدالله ابراهیمی

هدررفت سالانه ۷۵ هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی

اسدالله ابراهیمی در سمینار آموزشی آشنایی با GAP در بخش کشاورزی , اظهار داشت : اتلاف منابع تولید و بهره برداری نامناسب از منابع آب , خاک و خودرو آلات و فقدان نظام سرویس ها فنی برای نظام بخشی به مراحل های مهندسی در مصرف نامناسب سازمان های کشاورزی از بحران های این بخش است .

کد خبر: 8657 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ اسفند ۹۵ - ۴:۰۳ ب.ظ

 

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،به نقل از خبرگزاری ایمنا , اسدالله ابراهیمی در سمینار آموزشی آشنایی با GAP در بخش کشاورزی , اظهار داشت : اتلاف منابع تولید و بهره برداری نامناسب از منابع آب , خاک و خودرو آلات و فقدان نظام سرویس ها فنی برای نظام بخشی به مراحل های مهندسی در مصرف نامناسب سازمان های کشاورزی از بحران های این بخش است . هدررفت سالانه ۷۵ هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی

هدررفت سالانه 75 هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی

هدررفت سالانه ۷۵ هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی

هدررفت سالانه ۷۵ هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی

او اضافه کرد : بالا بودن مخارج ایجاد و رعایت نکردن استانداردهای فنی از سایر بحران های بخش کشاورزی است که سبب ساخت ۲۵ درصد ضایعات این بخش است .

مدیریت طرح ریزی و ایجاد اشتغال سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور ایران با مقایسه شرایط تحصیلی کشاورزی کشور‌ایران با بقیه کشورها , ابلاغ داشت : ۴۵ درصد کشاورزان جمهوری اسلامی ایران بی سواد , ۳۴ درصد دارای تحصیلات ابتدایی , ۱۷ درصد سیکل و ۷ درصد فراتر از دیپلم تحصیلات دارند .

او اضافه کرد : ۴۰درصد کشاورزان کانادا دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته کشاورزی اندو این آمار در ژاپن ۲۳ درصد , فنلاند ۲۰ درصد , دانمارک ۱۹ درصد , ایسلند ۱۲ درصد و در جمهوری اسلامی ایران کمتر از ۵ درصد است .

ابراهیمی با اشاره به این که ۲۵ درصد از دانش اموختگان حرفه کشاورزی در واحدهای کشاورزی پذیرش شدند , افزود : ضریب نفوذ اشتغال علم آموختگان بخش کشاورزی بسیار کمتر از اندازه خروجی کالج ها در فن کشاوری است .

او با اشاره به این که استان اصفهان قطب محصولات گلخانه ای است , افزود : یک هزار میلیارد تومان برای توسعه و گسترش گلخانه ها اختصاص یافته و دست‌کم ۱۰ درصد این میزان دارایی بایستی صرف فرهنگ و تمدن سازی این تولیدات شود .

رئیس برنامه ریزی و ایجاد اشتغال سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور‌ایران GAP در استاندارد ملی را مشتمل بر عملیات مرتبط با مدیریت تولید محصولات کشاورزی همچون کاشت , داشت , برداشت , جداسازی , بسته بندی , پرستاری و حمل و نقل در مسئله کاربرد توصیه های لازم و با در حیث گرفتن جوانب اقتصادی , اجتماعی و زیست محیطی برای کاهش آلاینده‌های فیزیکی , شیمیائی , میکروبیولوژی که برای دستیابی به انگیزه امنیت و ایمنی غذائی و الزامات خاص در زنجیره غذایی عنوان کرد .

او افزود : GAP اصولی است که به فرایند های گذشته حین و بعداز برداشت محصول اعمال شده و به تولید محصول ایمن و سالم کشاورزی با رعایت جنبه های متعدد اقتصادی , اجتماعی و زیست محیطی استوار منجر می‌شود .

ابراهیمی تاکید کرد : مدیر دانش به عنوان مدیر اطلاعات در حوزه کشاورزی نیست و در قدم نخست می بایست مستندسازی از همه قسمت های کشاورزی شکل گیرد .

او اهداف کشور‌ایران گپ را به حداقل رساندن آلودگی فیزیکی , شیمیایی و میکروبیولوژیکی محصولات کشاورزی , بهبود بازده مصرف و کاربرد کود و سموم کشاورزی , ایمنی زیستی و حفاظت از محيط زيست در فعالیت های کشاورزی , ارتقای کیفیت بهداشتی محصول تولیدی , دستیابی به امنیت و ایمنی غذایی , بسترسازی برای استقرار نظام پایش , گواهی و رهگیری محصولات کشاورزی و ارتقای بهداشت ماهر کشاورزی , استانداردسازی روند ساخت تولیدها با انگیزه ساخت محصول ها گواهی شده سالم عنوان کرد .

مدیریت طرح ریزی و ایجاد اشتغال سازمان نظام مهندسی کشاورزی جمهوری اسلامی ایران عناصر تشكيل دهنده GAP را مشتمل بر مديريت تلفيقي محصول الگوی کشت , مديريت تلفيقي آفات نظام مديريت كيفيت , سیستم شناسایی نقاط بحرانی و ارزیابی مخاطرات ناشی از آن , سالم , ايمني و رفاه كارگران برشمرد و اذعان کرد : آنالیز لیست های کنترلی جمهوری اسلامی ایران گپ مشتمل بر قابلیت و امکان ردیابی ثبت سابقه , واریته ها و مبنا ها , تاریخچه و رئیس مکان ایجاد , رئیس خاک , استفاده از کود , حفاظت و مراقبت از محصول , برداشت , تیمارهای بعد از برداشت , مدیر فاضلاب وآلاینده ها , تندرست , ایمنی و رفاه کارگران , مباحث زیست محیطی , فرم شکایت و ممیزی داخلی است .

حمیدرضا رحمانی عضو هیات علمی موسسه تحقیقات خاک و آب مرزوبوم هم درباره ی موضوع GAP و تولیدات کشاورزی سالم , گفت : در سال ۹۵ پیگیری برای دستورالمل ساخت پیاز سالم در دستور کار راس پژوهش ها و فراگیری کشاورزی و منابع ارگانیک استان اصفهان در زمان یکسال تنظیم و و از آذر ماه اجرای پایلوت راهبرد مذکور برای پیاز در دوشهرستان فریدون و فلاورجان در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: ایمنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اسفند ۹۵
1169 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0