میزان تسهیلات طرح جهش تولید مسکن کم‌تر از بیست درصد هزینه ها میزان تسهیلات طرح جهش تولید مسکن کم‌تر از بیست درصد هزینه ها

میزان تسهیلات طرح جهش تولید مسکن کم‌تر از بیست درصد هزینه ها

میزان تسهیلات طرح جهش تولید مسکن کم‌تر از بیست درصد هزینه ها ،پ را پوشش می دهد.  لذا رغبتی برای اخذ تسهیلات وجود ندارد. صنعت ساختمان یکی از معدود صنعتهایی در کشور است که بیش از نود درصد مصالح مصرفی آن در داخل تولید می‌ شود

کد خبر: 001222002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ اسفند ۰۰ - ۵:۵۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، میزان تسهیلات طرح جهش تولید مسکن کم‌تر از بیست درصد هزینه ها ،پ را پوشش می دهد.  لذا رغبتی برای اخذ تسهیلات وجود ندارد. صنعت ساختمان یکی از معدود صنعتهایی در کشور است که بیش از نود درصد مصالح مصرفی آن در داخل تولید می‌ شود

میزان تسهیلات طرح جهش تولید مسکن کم‌تر از بیست درصد هزینه ها

میزان تسهیلات طرح جهش تولید مسکن کم‌تر از بیست درصد هزینه ها

کارشناس ساختمان:
تسهیلات طرح جهش تولید مسکن بیست درصد هزینه ها را پوشش میدهد
ابراهیم پور، کارشناس ساختمان بیان کرد: با توجه به افزایش قیمتها، میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای جهش تولید مسکن کم‌تر از بیست درصد هزینه ها را پوشش میدهد لذا رغبتی برای اخذ تسهیلات وجود ندارد.
وی ادامه داد: در ادوار مختلف مسئولان به علت آن که مسکن یکی از اساسی‌ترین مشکلات کشور است، طرحها و برنامه هایی را در این مورد ارائه داده‌اند.
ابراهیم پور تصریح کرد: اما چند نکته را باید در این زمینه در نظر گرفت، نخست اینکه جهش تولید مسکن نباید منجر به کاهش کیفیت ساخت و سازها شود؛ مانند آنچه در برخی از مسکن‌های مهر اتفاق افتاد.
عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: نکته دیگر آن که در داخل کشور آن قدر توان و توانمندی داخلی از لحاظ انبوه سازی و مهندسی داریم که نیازی به وجود استفاده از منابع خارجی نیست.
وی بیان کرد: صنعت ساختمان یکی از معدود صنعتهایی در کشور است که بیش از نود درصد مصالح مصرفی آن در داخل تولید می‌ شود.
وی گفت: ما نه در مصالح و نه در اجرا مشکلی از لحاظ توان داخلی نداریم اما هدایت درست این منابع به جای خود خیلی مهم است.
عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: جهش تولید را به فال نیک می‌گیریم زیرا اشتغالزایی خوبی در کشور ایجاد خواهد کرد حتی اگر پنجاه درصد آن هم محقق شود اشتغال زایی بالایی خواهد داشت.
وی افزود: لازمه آن تسهیل تولید و رفع موانع آن است و باید شرایط اخذ تسهیلات تسهیل گردد.
ابراهیم پور گفت: در مسکن مهر اشخاص در قالب مسکن مهر می ‌توانستند تسهیلات دریافت کرده و مسکن بسازند و در آن زمان تسهیلاتی که ارائه می‌ شد بیش از پنجاه درصد هزینه‌ها را پوشش می‌ دهد اما امروزه شاید این عدد به کم‌تر از بیست درصد رسیده است لذا رغبتی برای اخذ تسهیلات وجود ندارد ضمن اینکه کارمزد تسهیلات بانکی هم به شده درصد رسیده و کسی توان پرداخت این میزان را ندارد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اسفند ۰۰
541 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0