اختصاص خط اعتباری ویژه توسط دولت، کلید موفقیت در نوسازی بافت فرسوده اختصاص خط اعتباری ویژه توسط دولت، کلید موفقیت در نوسازی بافت فرسوده

اختصاص خط اعتباری ویژه توسط دولت، کلید موفقیت در نوسازی بافت فرسوده

اختصاص خط اعتباری ویژه توسط دولت، کلید موفقیت در نوسازی بافت فرسوده ،است. بانک مسکن نمیتواند این مشکل را حل کنید، زیرا این بانک تا ده سال آینده پاسخ‌گوی تعهدات فعلی خود نیست

کد خبر: 990316004 تاریخ انتشار: جمعه ۱۶ خرداد ۹۹ - ۹:۰۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اختصاص خط اعتباری ویژه توسط دولت، کلید موفقیت در نوسازی بافت فرسوده ،است. بانک مسکن نمیتواند این مشکل را حل کنید، زیرا این بانک تا ده سال آینده پاسخ‌گوی تعهدات فعلی خود نیست

اختصاص خط اعتباری ویژه توسط دولت، کلید موفقیت در نوسازی بافت فرسوده

اختصاص خط اعتباری ویژه توسط دولت، کلید موفقیت در نوسازی بافت فرسوده
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در گفت‌وگوی تلویزیونی راه کار ارایه کرد؛
کلید موفقیت در نوسازی بافت فرسوده چیست؟

احمد خرم، اختصاص خط اعتباری ویژه توسط دولت را کلید موفقیت در نوسازی بافت فرسوده دانست و افزود: بانک مسکن نمیتواند این مشکل را حل کنید، زیرا این بانک تا ده سال آینده پاسخ‌گوی تعهدات فعلی خود نیست.
وی بصورت ویدئو کنفرانس با برنامه چشم انداز اقتصاد شبکه ایران کالا سیما در مورد راهکار حل مشکلات بخش مسکن و تجارب جهانی به گفت و گو پرداخت.
در این برنامه از خرم سوال شد که راهکار شما برای بازآفرینی موفق در بافتهای فرسوده و استفاده از تجارب جهانی چیست؟ که خرم پاسخ داد: متاسفانه تا به حال در بافتهای فرسوده، درجاسازی شده است نه بازآفرینی.
وی ادامه داد: در حال حاضر محلات قدیم و فرسوده در عشق آباد ترکمنستان، استانبول ترکیه، لیسبون پرتغال، بارسلون اسپانیا، لیون و پاریس فرانسه همه بازآفرینی شده اند ولی جاسازی نشده اند.
وی، درجاسازی را سم مهلک برای نوسازی بافت فرسوده دانست و در پاسخ به این پرسش که درجاسازی به چه معناست؟ گفت: درجاسازی یعنی این که تنها چند قطعه را تجمیع و سپس آنها را بسازیم، این در حالی است که کل محله بافت فرسوده را باید طبق طرح تفضیلی و جامع، بازآفرینی کنیم و تمام امکانات لازم همچون آب،برق، گاز، مدرسه، بیمارستان و …را به میزان لازم در این مناطق ببینیم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: در واقع، وقتی محله قدیمی را بازآفرینی میکنیم، قطعا جمعیت دو برابر میشود و همه امکانات لازم را برای این میزان جمعیت باید ببینیم؛ و گرنه مردم برای زندگی در آینده در این مناطق دچار مشکل و گرفتاری خواهند شد.
خرم با بیان این که متاسفانه هم اکنون چهل و پنج درصد بافت فرسوده درجاسازی شده است، گفت: درجاسازی قطعا در آینده برای مردم، دولت و شهرداری، فاجعه آفرین خواهد بود.
در ادامه از رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، سوال شد که از راهکار اجرایی در این مورد بگویید؟ که خرم پاسخ داد: دولت هم مثل سایر کشورها باید یک ردیف ویژه تسهیلاتی برای حل مشکل مسکن در این مناطق در نظر بگیرد.
خرم تصریح کرد: درواقع، دولت بطور مثال، یک میلیون دلار در سال برای این موضوع نه هزینه بلکه سپرده گذاری می کند که بانک هم میتواند تا چهار برابر این رقم، خط اعتباری اختصاص دهد.
وی ادامه داد: اگر دولت به اینصورت وارد میدان نشود، مشکل بصورت ریشه ای حل نخواهد شد، ضمن این که در سالیان گذشته دولتهای مختلف در این مورد، کوتاهی و مردم را دچار مشکل کردند.
وی، اختصاص خط اعتباری ویژه توسط دولت را کلید موفقیت در نوسازی بافت فرسوده دانست و افزود: بانک مسکن نمیتواند مشکل را حل کنید، زیرا این بانک تا ده سال آینده پاسخگوی تعهدات فعلی خود نیست، ضمن این که دولت با سپرده گذاری پانصد میلیون دلاری برای این موضوع نیز می تواند کار را آغاز کرد؛ و گرنه راه‌کارهای دیگر، تنها راه‌کارهای موقتی و درمان تسکینی است نه درمان اساسی.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ خرداد ۹۹
455 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0