نظام مهندسی کشاورزی خراسان شمالی نهصد و شصت و چهار شغل ایجاد کرد ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان شمالی

نظام مهندسی کشاورزی خراسان شمالی نهصد و شصت و چهار شغل ایجاد کرد

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان شمالی بیان کرد: امسال برای نهصد و شصت و چهار نفر دانش آموخته بخش کشاورزی در حوزه های مختلف از جمله نظام دام پروری، گلخانه، گیاه پزشکی و امور اراضی شغل ایجاد گردید.

کد خبر: 961210014 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۰ اسفند ۹۶ - ۴:۱۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری ومهندسینو نیوز – ومرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان شمالی بیان کرد: امسال برای نهصد و شصت و چهار نفر دانش آموخته بخش کشاورزی در حوزه های مختلف از جمله نظام دام پروری، گلخانه، گیاه پزشکی و امور اراضی شغل ایجاد گردید.

نظام مهندسی کشاورزی خراسان شمالی نهصد و شصت و چهار شغل ایجاد کرد

نظام مهندسی کشاورزی خراسان شمالی نهصد و شصت و چهار شغل ایجاد کرد

نظام مهندسی کشاورزی خراسان شمالی  نهصد و شصت و چهار شغل ایجاد کرد

حسن نامجو، شمار اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی این استان را ۲ هزار و پانصد نفر ذکر کرد و گفت: اعضای زیر مجموعه این سازمان در بیست رشته حوزه های زراعت، باغداری، دام پروری، منابع طبیعی، جنگل داری، محیط زیست و سایر در صد و هفتاد و هفت شرکت فعال هستند.
نامجو ادامه داد: از مجموع این اعضا کارت ۱ هزار و صد نفر تمدید شده و مابقی نیز تا به حال مقدور نشده است.
وی تصریح کرد: برخی از مسئولان جلوی اشتغال در این حوزه را میگیرند از آنها همکاری و مشارکت در این بحث را میخواهیم.
نامجو بر آموزش و مهارت دانش آموخته های بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: این امر یکی از اولویتهای سازمان نظام مهندسی کشور است که در این راستا باید سعی کنیم تا برای دانش آموخته های بخش کشاورزی اشتغال ایجاد کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی اظهار داشت: در سال نود و شش، ۷ هزار و ششصد و هشتاد و هشت نفر روز دانش آموخته های بخش کشاورزی در زمینه های مختلف آموزش دیدند.
وی ادامه داد: امسال تعداد زیادی پروانه برای ایجاد گلخانه، پرورش قارچ، دامپروری و مجوزهای محیط زیستی و سایر صادر گردیده است.
نامجو با عنوان این که کشاورزی این استان از کمبود دانش فنی رنج میبرد، تاکید کرد: باید ساز و کارهای قانونی فراهم گردد تا نیروهای دانش آموخته در بخش کشاورزی بکار گیری شوند تا دانش فنی در این حوزه ایجاد گردد و به بستر تولید کمک کند.
در حال حاضر دو هزار و پانصد دانش آموخته در رشته های مرتبط با بخش کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی این استان هستند که به کشاورزان مشاوره های فنی و خدماتی ارائه میدهند.


به گفته وی، هفتاد درصد دانش آموخته های بخش کشاورزی و منابع طبیعی در این استان بیکار هستند.
هم چنین هفتصد نفر هم در رشته های مرتبط با منابع طبیعی در این استان وجود دارد که از این تعداد نیز هفتاد درصد جویای کار هستند.
تنها شش درصد از فعالان بخش کشاورزی دارای سواد علمی هستند که از این تعداد تنها ۱ درصد تحصیلات آنها تخصصی و مرتبط با بخش کشاورزی است.
بخش عمده ای از کشاورزان و دامداران کم سواد هستند که برای بحثهای علمی و فنی نیازمند مشاوره هستند.
خراسان شمالی سیصد و چهل و چهار هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح سیصد هزار هکتار کشتزاز است که هشتاد و دو هزار بهره بردار در این بخش مشغول بفعالیت هستند.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اسفند ۹۶
974 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0