فعالیت ده هزار مهندس ساختمان در گلستان /ساخت و سازها کاهش یافت فعالیت ده هزار مهندس ساختمان در گلستان /ساخت و سازها کاهش یافت

فعالیت ده هزار مهندس ساختمان در گلستان /ساخت و سازها کاهش یافت

فعالیت ده هزار مهندس ساختمان در گلستان /ساخت و سازها کاهش یافت ، متاسفانه تعرفه خدمات مهندسی، ارتباط مستقیمی با کیفیت ساخت و ساز دارد

کد خبر: 000924002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ آذر ۰۰ - ۹:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، فعالیت ده هزار مهندس ساختمان در گلستان /ساخت و سازها کاهش یافت ، متاسفانه تعرفه خدمات مهندسی، ارتباط مستقیمی با کیفیت ساخت و ساز دارد

فعالیت ده هزار مهندس ساختمان در گلستان /ساخت و سازها کاهش یافت

فعالیت ده هزار مهندس ساختمان در گلستان /ساخت و سازها کاهش یافت
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان داشت؛
فعالیت ده هزار مهندس ساختمان در گلستان /ساخت و سازها کاهش یافت
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان اظهار کرد: حضور بیش از ده هزار مهندس متخصص مرتبط با صنعت ساختمان در استان نقش بسیار ارزنده ای را در روند پیشرفت و توسعه اقتصاد استان دارد.
محمدرضا آلوستانی تصریح کرد: حضور بیش از ده هزار مهندس متخصص مرتبط با صنعت ساختمان در استان نقش بسیار ارزنده ای را در روند پیشرفت و توسعه اقتصاد استان دارد.
وی گفت: متاسفانه تعرفه خدمات مهندسی، ارتباط مستقیمی با کیفیت ساخت و ساز داشته و این در حالی است که تناسبی بین حق الزحمه خدمات مهندسی و سطح درآمد جامعه وجود ندارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: هم‌چنین تعرفه پایین خدمات مهندسی باعث شده تا مهندسان دغدغه مند و مسئولیت پذیر جامعه از صنف خارج شده و به سمت مشاغل و صنف های غیرمرتبط هدایت گردند.
آلوستانی با اشاره به برخی مشکلات حوزه مهندسی، ادامه داد: یکی از راه های بهبود جایگاه مهندسی به منظور ارائه خدمات به عموم مردم، پی‌گیری امور مربوط به بیمه مهندسان، اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان است.
وی گفت: پذیرش بی رویه رشته های مهندسی در دانشگاه ها، موسسات علمی و آموزشی و کاهش ساخت و سازها سبب ایجاد معضل بزرگی برای اشتغال مهندسان شده است.
پی‌گیری ایجاد معافیتهای مالیاتی ساخت مسکن
آلوستانی ایجاد معافیتهای مالیاتی در زمینه تولید مسکن اقشار مختلف جامعه را یکی دیگر از مسائلی دانست که باید مورد پی‌گیری قرار گیرد و گفت: معافیتهای مالیاتی منجر به جهش تولید در راستای شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها» میشود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان ادامه داد: هم‌چنین این موضوع از رکود مسکن جلوگیری کرده و باعث ایجاد اشتغال پایدار برای مهندسان این حوزه می شود، موضوعی که جامعه مهندسان بیش از پیش به آن احتیاج دارند.
وی با عنوان اینکه در حال حاضر نظام مهندسی کشور بیش از پانصد و پنجاه هزار عضو دارد، ادامه داد: بیشترین زمینه کاری مهندسان مربوط به حوزه ساخت و ساز است، این تعداد سرمایه اجتماعی لزوم تقویت نظام مهندسی ساختمان کشور را بیش از پیش تقویت می کند.
آلوستانی گفت: برنامه ریزان و تصمیم گیران باید امکان استفاده از این سرمایه های عظیم را در گام دوم انقلاب اسلامی هم فراهم کنند.
وی افزود: جامعه مهندسی توانسته در شرایط سخت تحریمها برای توسعه کشور و افزایش قدرت رقابت پذیری آن در سطح جهانی ایفای نقش کرده و آنچه که در توان دارند را برای افزایش و رفاه اجتماعی به کار ببرند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان، به نقش پررنگ مهندسان در دوران دفاع مقدس و استقرار و پایداری نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: مهندسان از ارکان توسعه در بخش نیروی انسانی کشورها محسوب می گردند، لذا با گسترش دامنه مهندسی و پیشبرد امور بصورت مهندسی شده، قطعاً توسعه بیشتری را تجربه می کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که بر مهندسان حکم فرما است، استقلال سازمان نظام مهندسی بعنوان یک نهاد حرفه ای بیش از پیش احساس می گردد.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ آذر ۰۰
332 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0