فعالیت ششصد و سی و یک شرکت فنی و مهندسی کشاورزی ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجانغربی

فعالیت ششصد و سی و یک شرکت فنی و مهندسی کشاورزی در آذربایجانغربی

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجانغربی، بیان کرد: ششصد و سی و یک شرکت فنی و مهندسی کشاورزی در استان در راستای تحقق اهداف بخش کشاورزی و ارائه خدمات و دانش فنی به کشاورزان فعال هستند.

کد خبر: 961017025 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ دی ۹۶ - ۳:۳۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجانغربی، بیان کرد: ششصد و سی و یک شرکت فنی و مهندسی کشاورزی در استان در راستای تحقق اهداف بخش کشاورزی و ارائه خدمات و دانش فنی به کشاورزان فعال هستند.فعالیت ششصد و سی و یک شرکت فنی و مهندسی کشاورزی

فعالیت ششصد و سی و یک شرکت فنی و مهندسی کشاورزی

فعالیت ششصد و سی و یک شرکت فنی و مهندسی کشاورزی

فعالیت ششصد و سی و یک  شرکت فنی و مهندسی کشاورزی در  آذربایجانغربی

امین آقایی با اعلام این که یازده هزار و چهارصد نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجانغربی هستند، ادامه داد: این سازمان با سیزده هدف از جمله حمایت از حقوق صنفی مهندسین، سعی برای ایجاد اشتغال، گسترش دانش و فناورری، حفظ محیط زیست، نظارت بر حسن اجرای کار جامعه هدف، فعال است.
آقایی، اولویتهای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان را در قالب ۸ مورد بیان و عنوان کرد: این ۸ مورد شامل، توسعه کشت زعفران و سنجد و چغندرقند و گیاهان دارویی، تقویت پنجره واحد، نظارت بر واحدهای خدمات رسان، تقویت جایگاه سازمان، تداوم طرح نهضت سواد آموزی با مشارکت فنی و حرفه ای، تقویت شرکتهای منابع طبیعی، برنامه برای صدور شناسنامه باغات، برنامه استقرار ناظرین فنی و مهندسی در کل پروژه های جهاد کشاورزی و مزارع چغندر قند، طرح پرتال کشاورزیار و کمک به احداث ساختمان جدید سازمان است.
وی با عنوان این که توجه به ترویج در عرصه کشاورزی استان میتواند در حفاظت از منابع آب و خاک موثر باشد، گفت: میانگین آموزش بهره برداران در دوران دولت یازدهم نزدیک به بیست و سه دقیقه بود که در اواخر فعالیت این دولت به چهل و هفت دقیقه افزایش یافته است.
آقایی، با بیان این که مهم ترین طرحی که میتواند در زمینه حفاظت از خاک و بهبود شرایط آن موثر باشد، بکارگیری شیوه کشاورزی حفاظتی است، خاطر نشان ساخت: در سال های اخیر اعتبارات مناسبی برای تجهیز ناوگان حمل و نقل کشاورزی استان تخصیص داده شده که میتواند در زمینه حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع خاکی اثرگذار باشد.

فعالیت ششصد و سی و یک شرکت فنی و مهندسی کشاورزی

وی یاد اور شد: اجرای کشاورزی حفاظتی تنها الگویی است که میتواند در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اثرگذار باشد و به حفظ رطوبت خاک، افزایش مواد آلی خاک و کاهش هزینه ها وبهبود ساختار خاک یاری کند.
آقایی تصریح کرد: استقرار کشاورزی پایدار در حوضه آبریز دریاچه با آموزش بهره برداران بخش کشاورزی نیز یکی از دیگر راهکارهای تعادل در حوزه و حفاظت از خاک بشمار میرود.
وی یاد آور شد: تنها راهکاری که میتواند در حوضه آابریز دریاچه ارومیه اثرگذار باشد بحث توسعه پایدار و آموزش مردم است.
آذربایجانغربی دارای دویست و سی و پنج هزار بهره بردار با هفتصد تا هشتصد هزار هکتار اراضی کشاورزی است.
این استان با تولید سالانه ۱٫۲میلیون تن سیب درختی، ۱٫۸ میلیون تن چغندر قند، بالغ بر هفده هزار تن عسل و افزون بر چهارصد هزار تن گندم جزو استانهای موفق در بخش کشاورزی است.
سنتی بودن کشاورزی و پایین بودن متوسط دانش کشاورزان منطقه از مهم ترین مشکلات بخش کشاورزی در آذربایجانغربی است.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۹۶

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ دی ۹۶
978 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0