نود و سومین نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نود و سومین نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

نود و سومین نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

نود و سومین نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ، شامگاه 26 آذرماه با دستور کار حدود صلاحیت سرپرستان کارگاه برگزار گردید

کد خبر: 990929007 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ آذر ۹۹ - ۱۰:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نود و سومین نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ، شامگاه ۲۶ آذرماه با دستور کار حدود صلاحیت سرپرستان کارگاه برگزار گردید

نود و سومین نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

نود و سومین نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد
ضوابط حدود صلاحیت سرپرستان کارگاه ها تغییر میکند
نود و سومین نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد شامگاه ۲۶ آذرماه با دستور کار حدود صلاحیت سرپرستان کارگاه برگزار گردید.
رئیس سازمان استان، در سخنان پیش از دستور با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته جاری بیان کرد: فرزندان دانش آموز ممتاز مهندسین عضو سازمان با حضور در خانه مهندس مورد تقدیر قرار گرفته اند و هدایایی به آنها تقدیم گردید.
علی اصغر زحمتکش با عنوان اینکه حضور دانش آموزان با همراه خانواده ها و با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام شده است، گفت: حاضرین علاوه بر دریافت جوایز خود این امکان را داشتند تا از فضای خانه مهندس بهره ببرند و هم‌چنین فضایی برای عکاسی نیز در نظر گرفته شده بود.
زحمتکش در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه مرحله دوم معرفی مهندسین بمنظور دریافت تسهیلات از بانک صادرات آغاز شده است، گفت: طبق تفاهم نامه صورت گرفته با بانک صادرات در این مرحله پانصد نفر از اعضا به بانک معرفی میشوند تا نسبت به دریافت وام پنجاه میلیون تومانی اقدام کنند.
وی با عنوان این که در مرحله اول پانصد نفر از مهندسین به بانک معرفی شده اند؛ تصریح کرد: پس از دریافت درخواست ها، کمیته تسهیلات طی جدول زمان بندی مشخص نسبت به معرفی افراد به بانک اقدام می کنند.
رئیس سازمان با اشاره به اینکه در هفته گذشته نشست مشترک روسای نظام مهندسی ساختمان استانهای کشور بصورت مجازی و با حضور مهندس خرم برگزار گردید، ادامه داد: در این نشست، به ۳ اولویت مهم مشترک بین استانها پرداخته شد و در مورد آنها بحث و تبادل نظر شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تعرفه ۱۴۰۰، موضوع تعارض منافع و درصد تفکیک رشته ای را از موارد مطرح شده در این جلسه دانست و ادامه داد: مقرر گردید تعرفه ۱۴۰۰ قبل از پایان سال تعیین تکلیف گردد که این مهم طبق هزینه ساخت در گروه های مختلف خواهد بود.
وی ادامه داد: در بحث تعارض منافع چالشهایی در استانها مطرح شده است که مهندس خرم در رایزنی با وزارت راه و شهرسازی به دنبال تعیین تکلیف آنها هستند.
زحمتکش با عنوان اینکه در بخش تفکیک رشته ای و ساختار تقسیم بندی رشته ها نیاز به اجرای متمرکز در تمام استانها هستیم، تصریح کرد: در این نشست، بحث و تبادل نظر حول موضوع انجام شد و مقرر شد موضوع تاحصول نتیجه پی‌گیری گردد.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش در مورد ضوابط ارجاع نظارت، گفت: تصمیم گیری در این مورد می بایست به استانها واگذار گردد، چرا که ساخت و سازها در استانها متفاوت است و نمی شود به صورت متمرکز تصمیم گیری کرد.
در ادامه این نشست، جواهری با عنوان اینکه نظام نامه ارجاع در شورای مرکزی تدوین شده و به رئیس سازمان نظام مهندسی کشور پیشنهاد شده است، تصریح کرد: نظام نامه ارجاع به مرحله جمع بندی نهایی رسیده و پیش بینی می شود در هفته آینده به استانها ابلاغ گردد.
عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: در این نظام نامه موضوع پرونده های کوچک دیده شده است که امیدواریم به حل مشکل در استان ها کمک کند.
در ادامه نشست، جدول پیشنهادی حدود صلاحیت سرپرستان کارگاه مورد بررسی قرار گرفت تا چالش های مرتبط با کمبود مهندسین سرپرست کارگاه حل و فصل گردد.
طبق این جدول مقرر شده است تا مهندسین با لحاظ کردن سوابق کاری حرفه ای و کارگاهی یک رتبه افزایش نسبت به شیوه نامه قبلی داشته باشد و بتواند پروژه های مرتبط با این رتبه را سرپرستی کند.
هم‌چنین طبق شیوه نامه جدید، مهندسانی که صرفا پروانه اشتغال دارند و سابقه کار حرفه ای در زمینه اجرا، نظارت وکارگاهی نداشته باشد، نمی تواند به عنوان سرپرست کارگاه معرفی گردد.
طبق این مصوبه سرپرستان کارگاه ها میبایست بصورت تمام وقت و صرفا در یک پروژه فعالیت کنند و اطلاعات آنها در سامانه خدمات مهندسی ثبت خواهد شد. این مصوبه پس از تایید در هیات چهار نفره و اجرای مراحل قانونی اجرایی میشود.
سپس رئیس سازمان با اشاره به نزدیک بودن مناسبت شب یلدا و ضرورت برگزاری مراسمی در این مورد، با توجه به شرایط شیوع کرونا، بیان کرد: به همین منظور در حال برنامه ریزی برای برگزاری جشنی بصورت آنلاین و از طریق فضای مجازی سازمان هستیم که شامل برنامه های فرهنگی هنری شاد و جذاب خواهد بود.
هم‌چنین با مصوبه هیات مدیره مقرر گردید تا برای مهندسین دارای پروانه اشتغالی که متقاضی بسته شب یلدا هستند مبلغ ۲ میلیون ریال یارانه سازمان و ۲ میلیون ریال از محل مطالبات مهندسین اعتبار خرید در قالب سامانه روزنه تخصیص داده شود.
لازم به ذکر است در این نشست، از سید حسین سیدعلاقه بند، فرزند سید علاقه بند عضو هیات مدیره سازمان به نمایندگی از فرزندان دانش آموز مهندسین تقدیر گردید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آذر ۹۹
518 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0