شروع به کار ششمین همايش ملي فناوری هاي نوين صنعت ساختمان بصورت الکترونیکی شروع به کار ششمین همايش ملي فناوری هاي نوين صنعت ساختمان بصورت الکترونیکی

شروع به کار ششمین همايش ملي فناوری هاي نوين صنعت ساختمان بصورت الکترونیکی

شروع به کار ششمین همايش ملي فناوری هاي نوين صنعت ساختمان بصورت الکترونیکی ، با شرکت هزار نفر در رشته های 7 گانه ساختمانی از سراسر کشور، با برگزاری آیین افتتاحیه آغاز به کار کرد

کد خبر: 991130007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ بهمن ۹۹ - ۳:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شروع به کار ششمین همايش ملي فناوری هاي نوين صنعت ساختمان بصورت الکترونیکی ، با شرکت هزار نفر در رشته های ۷ گانه ساختمانی از سراسر کشور، با برگزاری آیین افتتاحیه آغاز به کار کرد

شروع به کار ششمین همايش ملي فناوری هاي نوين صنعت ساختمان بصورت الکترونیکی

شروع به کار ششمین همايش ملي فناوری هاي نوين صنعت ساختمان بصورت الکترونیکی
ششمین همايش ملي فناوري هاي نوين صنعت ساختمان با محورهای اصلی انرژی، محیط زیست، صنعتی سازی و ایمنی و ساخت به صورت الکترونیکی (مجازی) با شرکت هزار نفر در رشته های ۷ گانه ساختمانی از سراسر کشور، با برگزاری آیین افتتاحیه آغاز به کار کرد.
ششمین همايش ملي فناوريهاي نوين صنعت ساختمان با قرایت متن پیام محمود محمود زاده معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی توسط قدرت الله ابک مدیر کل راه و شهرسازی و دبیر ششمین همایش ملی فناوریهای نوین صنعت ساختمان شروع شد و در ادامه، احمد خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان (شورای مرکزی)، امیر هوشنگ انصاری رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، سید کمال الدین میر جعفریان معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری، محمدرضا مهردوست دبیر اجرایی همایش در سالن اجتماعات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی استانداری خراسان رضوی به صورت ویدیو کنفرانس در افتتاحیه این رویداد ملی شرکت کردند.
امیر هوشنگ انصاری رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این مراسم بیان کرد: دانش مهندسی در ایران همگام با توسعه صنعت ساخت و ساز بعنوان یکی از صنایع پیشرو در کشور معرفی شده است. در این میان توجه به بهره گیری از فن آوریهای نوین صنعت ساختمان، فناوری از زوایای مختلف همچون ایمنی، آسایش، کاهش قیمت تمام شده، صرفه جویی در مصرف انرژی، محیط زیست و صنعتی سازی همیشه مورد توجه بوده است.
انصاری اظهار داشت: ایجاد جذابیت‌دهای بصری ساختمان در شهرها و نقشی که در زندگی روزمره مردم ایفا می کند از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین علاوه بر آنکه لازم است به موضوع فناوری ساختمان از وجوه مختلف نگریست باید جامعه مهندسی نیز خود را با تقاضای بازار و نیز توسعه علم و فناوری و دانش مرتبط تطبیق نماید. لازمه تحقق این مهم در دو بخش است. بخش نخست را باید در حوزه اقتصاد جست و جو کرد؛ چرا که اقتصاد مسکن باید بتواند زمینه را برای رشد و بالندگی بخشهای توسعه فناوری ایجاد کند.خوشبختانه برای تحقق برنامه توسعه مسکن در حال ایجاد و گسترش ثبات و گرایش به سمت صنعتی سازی در بخش ساختمان هستیم گرچه این مهم پیش از این آغاز شده و ما در حال توسعه این رویکرد باشیم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: موضوع بعدی را می توان به ارتقا ضوابط و مقررات رایج در کشور با علوم مهندسی روز دنیا و افزایش تعهدپذیری مهندسین و فعالان عرصه ساخت و ساز در رعایت و پایبندی به اصول حرفه ای دانست.
آموزش و توجه به اصل یادگیری می تواند مهمترین فرصت برای رسیدن به موارد فوق الذکر باشد. هر چند که تجربه و تکیه بر دانش و قضاوت مهندسی یکی از ارکان ساخت و ساز اصولی است، ولی آموزش و به روز رسانی دانش و همراه شدن با یافته های جدید، مهم‌ترین شاخصه جوامع پیشرفته است.
علی‌رغم پیشرفتهای قابل توجه دهه اخیر در مورد بهره گیری از فن آوری های نوین و به کارگیری زیر سیستمها و مصالح نوین در انبوه سازی و هم‌چنین ساخت و ساز بخش خصوصی هنوز شاهد به کار گیری ملات، اجر و …. در ساخت و ساز هستیم که نشان میدهد قالب اصلی ساختمان طی ده های اخیر پیشرفت شگرفی نداشته است.
انصاری با اشاره به اینکه شهر مشهد به علت وجود سالانه تقریبا بیش از ۸ میلیون متر مربع پروانه صادره و به عنوان دومین کلان شهر در ساخت و ساز میتواند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ساخت و ساز صنعتی داشته باشد، این امر یکی از علل اعطای این دبیرخانه به استان خراسان رضوی است .
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: از این رو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از طریق دبیرخانه دایمی فناوریهای نوین صنعت ساختمان مستقر در اداره کل راه و شهرسازی و دفتر منطقه ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مستقر در این سازمان و هم‌چنین مصوبات آتی هیات مدیره شرایط برای استفاده از فناوریها و اعطای شرایط تشویقی به مالکان و مهندسان و سایر مراجع ذیربط تسهیل و عملیاتی می کند.
قابل ذکر است این همایش چهار روزه در سی و دو کارگاه آموزشی با هزار نفر شرکت کننده در ۷ رشته ساختمانی بصورت الکترونیکی توسط دبیرخانه دایمی فناوریهای نوین صنعت ساختمان مستقر در اداره کل راه و شهرسازی و با همکاری دانشگاه سجاد مشهد در حال برگزاری است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ بهمن ۹۹
378 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0