ششمین گردهمایی و نمایشگاه سالیانه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن ریاست سازمان نظام مهندسی معدن

ششمین گردهمایی و نمایشگاه سالیانه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران برگزار می گردد

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن از برگزاری ششمین گردهمایی و نمایشگاه سالیانه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX 2017) با حضور دویست شرکت و موسسه داخلی و پنجاه وپنج شرکت خارجی از پازده کشور جهان در هجدهم الی بیستم مهرماه خبر داد.

کد خبر: 960715009 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ مهر ۹۶ - ۹:۲۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن از برگزاری ششمین گردهمایی و نمایشگاه سالیانه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX 2017) با حضور دویست شرکت و موسسه داخلی و پنجاه وپنج شرکت خارجی از پازده کشور جهان در هجدهم الی بیستم مهرماه خبر داد.ششمین گردهمایی و نمایشگاه سالیانه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن

ششمین گردهمایی و نمایشگاه سالیانه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن

ششمین گردهمایی و نمایشگاه سالیانه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن

ششمین گردهمایی و نمایشگاه سالیانه  فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران برگزار می گردد

«نادعلی اسماعیلی دهج» امروز (شنبه) در جلسه خبری ششمین گردهمایی و نمایشگاه سالیانه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX 2017) در محل سازمان نظام مهندسی معدن گفت: شرکتهای بزرگی همچون فولاد مبارکه، ذوب آهن، قرارگاه خاتم الانبیا، سرب و روی ایران، زغالسنگ کرمان، شرکت تهیه و تولید، سازمان زمین شناسی، جهاد دانشگاهی و … هم چنین شرکتهایی از آلمان، فرانسه، چین، استرالی، دانمارک، سوئد، آفیقای جنوبی، ترکیه، روسیه، لهستان، هلند و ایتالیا در این نمایشگاه حاضر هستند.
بگفته وی، شناسایی توانمندیهای معدن و صنایع معدنی ایران، معرفی آخرین دستاوردها، تجهیزات، خدمات معدنی و فناوریهای نوین از طرف شرکتهای داخلی و خارجی و معرفی طرحها و پروژه های قابل همکاری و سرمایه گذاری از جمله اهداف این گردهمایی و نمایشگاه است.
این مقام مسئول، با اشاره به ضرورت جلب سرمایه گذاری در بخش معدن و معرفی آن بعنوان یکی از اولویتهای کشور، تاکید کرد: بیش از شصت و شش نوع ماده معدنی و پنجاه و چهار میلیارد تن ذخیره کشف شده معدنی در کشور وجود دارد و معتقد هستم در این عرصه هنوز کشور بکر مانده است.
وی ادامه داد: امروز سرمایه گذاری در معادن بزرگ با ذخایر بزرگ و عیار پایین مانند معدن انگوران یا معدن تیتان کهنوج باید در دستور کار قرار بگیرد.
وی افزود: بعد از اجرایی شدن برجام، بستر و زمینه جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم گردید که میتواند نقش مهمی در توسعه معادن و صنایع معدنی کشور داشته باشد؛ در این پیوند سرمایه گذاران بسیاری به وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو و حتی سازمان نظام مهندسی معدن ایران مراجعه نمودند، ولی تا به حال هیچ قراردادی در این زمینه به امضا نرسیده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران یاد آور شد: با اقدامات انجام شده در سالهای گذشته، در حال حاضر فرصت برای رفع موانع پیش رو در دولت دوازدهم فراهم گردیده است؛ هرچند برخی شرکتهای خارجی در حال حاضر نیز در برخی استانها مانند آذربایجانشرقی و هم چنین بعضی معادن طلای کشور در حال فعالیت اند.
** استفاده از سرمایه ایرانیان مقیم خارج

ششمین گردهمایی و نمایشگاه سالیانه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران هم چنین در پاسخ به سوالی در مورد استفاده از توانمندی سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج فعال در عرصه معدن، گفت: برخی مراجعات انجام شده از طرف سرمایه گذاران خارجی با همراهی سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج بوده که هیچ منع قانونی ندارد و در شرایط فعلی میتواند بهترین راهکار برای جذب سرمایه گذاری خارجی باشد.
اسماعیلی خاطر نشان کرد: این افراد میتوانند در ایران به ثبت شرکت پرداخته و سرمایه گذاری کنند، هرچند باید وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه معادن در این عرصه فعالیت بیش تری انجام دهند.
** ژئوتوریسم معدنی
اسماعیلی، در ادامه از قابلیت خیلی بالای کشور برای به نمایش گذاشتن جاذبه های معدنی کشور به خارجیها با عنوان ژئوتوریسم معدنی خبر داد و افزود: پدیده های زمین شناسی بسیاری در جای جای کشور وجود دارد و باید بتوانم با برنامه ریزی مناسب با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و هم چنین وزارت امور خارجه به این مهم بپردازیم.
این نمایشگاه با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن ایران بوسیله شرکت «آرکا همایش پارس» و با حمایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می گردد.
برگزاری بیست گردهمایی و کارگاه آموزشی علمی، جلسه های تخصصی با حضور متخصصان، استادان دانشگاهها و با مشارکت و همکاری سازمانها و تشکلهای معدنی کشور و هم چنین بازدید سفرا و هیاتهای تجاری بخشی از برنامه های جنبی ماینکس ۲۰۱۷ است.
ششمین نمایشگاه سالیانه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX 2017) در مصلای امام خمینی(رحه الله) برگزار می گردد.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۶
1322 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0