پنج بار رای اعتماد به وزیر راه و شهرسازی نشان از عقلانیت مجلس دارد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

پنج بار رای اعتماد به وزیر راه و شهرسازی نشان از عقلانیت مجلس دارد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بی تردید اقدام آخوندی در راستای مبارزه با فساد مخالف برخی منافع خواهد بود و با تمام جوسازی هایی که علیه ایشان راه انداخته اند ولی وزیر راه و شهرسازی باید با قاطعیت این مسیر را ادامه دهد.

کد خبر: 970717001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ مهر ۹۷ - ۸:۵۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بی تردید اقدام آخوندی در راستای مبارزه با فساد مخالف برخی منافع خواهد بود و با تمام جوسازی هایی که علیه ایشان راه انداخته اند ولی وزیر راه و شهرسازی باید با قاطعیت این مسیر را ادامه دهد.

پنج بار رای اعتماد به وزیر راه و شهرسازی نشان از عقلانیت مجلس دارد

پنج بار رای اعتماد به وزیر راه و شهرسازی نشان از عقلانیت مجلس دارد

پنج بار رای اعتماد به وزیر راه و شهرسازی  نشان از عقلانیت مجلس دارد/ مبارزه با فساد توسط وزیر راه و شهرسازی با منافع برخی در تضاد است/ وزیر راه و شهرسازی علی‌رغم تخریب‌ ها باید با قاطعیت ادامه دهد

محمدنعیم امینی فرد، نماینده استان سیستان و بلوچستان و حوزه انتخابیه ایرانشهر، سرباز، دلگان، بخش‌ های بنت، فنوج و آشار در مجلس شورای اسلامی در مورد اقدامات اخیر در مبارزه با بحث فساد در ابعاد مختلف نظام و هم چنین حرکت آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در این زمینه در بحث نظام مهندسی، عنوان کرد: تمام جوامع با پدیده فساد مواجه هستند ولی وقتی این فساد حالت اتوماتیک به خودش می‌ گیرد طبعا ابعاد مختلف آن نگران کننده است.
امینی فرد گفت: مشکلی که ما در جامعه خودمان داریم عدم وجود شفافیت ‌های لازم است که بعضا با برخی فسادهای سیستماتیک روبرو می‌ شویم و در نهایت منجر به کاهش سرمایه نظام در بحث اجتماعی خواهد شد. در این مورد در مجلس و دولت حرکت ‌هایی در زمینه‌ های مختلف جهت شفاف‌ سازی‌ها صورت گرفته است که کار آقای دکتر آخوندی در بحث نظام مهندسی خیلی ارزشمند است.
وی اظهار داشت: حرکت ضدفساد وزیر راه و شهرسازی در نظام مهندسی ساختمان از آن جهت ارزشمند است که نمی‌ توانیم به علل مختلف بصورت همزمان سیاستگذار، مجری، خریدار و تولید خدمت را انجام دهیم. این مسائل سبب فساد سیستماتیک می گردد و از همین روست که کار دکتر آخوندی در تغییر قانون نظام مهندسی ارزشمند است.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا و بی شک اقدام  دکتر آخوندی در راستای مبازره با فساد، در تضاد با منافع برخی خواهد بود، جوسازی‌ هایی علیه ایشان صورت گرفته ولی به لحاظ تئوریک و با همه مخالفت ‌ها وزیر راه و شهرسازی باید با قاطعیتی که از ایشان سراغ داریم در این مسیر هم چنان حرکت کند.
وی با تاکید مجدد بر مثبت بودن اقدامات وزیر راه و شهرسازی در مبارزه با فساد و همسویی اکثر نمایندگان مجلس با این رویه در مورد این که بنظر می‌ رسد برخی به خاطر تعارض در منافع خود در مجلس بدنبال جمع کردن امضای استیضاح آخوندی هستند، خاطر نشان ساخت: دکتر آخوندی تا له حال پنج بار از مجلس رای اعتماد گرفته که این جزو موارد بی‌ سابقه است و نشان از عقلایت در بین نمایندگان خانه ملت دارد و هربار که ایشان به مجلس آمده‌اند توضیحات ایشان نمایندگان محترم را قانع کرده است.

پنج بار رای اعتماد به وزیر راه و شهرسازی نشان از عقلانیت مجلس دارد

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند که سوال و استیضاح حق نمایندگان مجلس است ولی با توجه به وضعیتی که اکنون وجود دارد، بجای کشاندن و اعتماد مجدد به ایشان بهتر است این مساله با بحث و گفتگو حل شده و کار به استیضاح مجدد در صحن مجلس نکشد.
وی یاد آور شد: با توجه به گستردگی حوزه وزارت راه و شهرسازی طبعا کاستی‌ هایی وجود دارد و هیچ کس منکر این موضوع نیست ولی بطور کلی مشی مدیریت آقای دکتر آخوندی مورد تایید است.
امینی فرد گفت: آخوندی بعنوان متولی و سیاستگذار این وزارتخانه مشی و حرکتی که در پیش گرفته یک رویکرد عقلانی و مبتنی بر رویکردهای پیشرفته و نوین اجتماعی است و با این رویکرد کلی استیضاح‌ های مکرر را منطقی ندانسته و به صلاح نمیدانم.

منبع : ترابر نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مهر ۹۷
1816 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0