بیستمین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در اهواز بیستمین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در اهواز

بیستمین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در اهواز

بیستمین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در اهواز ، برگزار شد. در بخش معدنی ظرفیت خوبی در استان وجود دارد و باید از این ظرفیتها برای توسعه خوزستان استفاده کنیم

کد خبر: 010422002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ تیر ۰۱ - ۹:۴۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بیستمین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در اهواز ، برگزار شد. در بخش معدنی ظرفیت خوبی در استان وجود دارد و باید از این ظرفیتها برای توسعه خوزستان استفاده کنیم

بیستمین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در اهواز

بیستمین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در اهواز
پنجاه درصد معادن خوزستان تعطیل است
معاون استاندار خوزستان بیان کرد: خوزستان در بخشهای مختلف دارای معادن خوبی است که اکنون کمتر از نیمی از معادن دارای پروانه استان فعال هستند.
آقا رضا فتوحی معاون استاندار خوزستان امروز در بیستمین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در اهواز گفت: در بخش معدنی ظرفیت خوبی در استان وجود دارد و باید از این ظرفیتها برای توسعه خوزستان استفاده کنیم.
فتوحی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌ های مهم معدنی خوزستان در بخش دریایی است. باید از ظرفیت فرآورده معادن دریایی استفاده بیشتری کنیم.
وی افزود: خوزستان در بخشهای مختلف دارای معادن خوبی است که اکنون کمتر از نیمی از معادن دارای پروانه استان فعال هستند.
معاون استاندار خوزستان با اشاره به فعالیت صد معدن در استان تصریح کرد: یکی از بخش‌های مهم معدن استان در بخش نمک دریایی است که ظرفیت تولید بالایی دارد.
وی افزود: نظام‌مهندسی معدن خوزستان بالغ بر ۱۰۰۰ عضو دارد که با این تعداد عضو باید بهره برداری تخصصی در استان انجام شود و اثر گذاری موثری را در تولید ثروت داشته باشیم.
فتوحی ادامه داد: برای شناسایی معادن شرق و شمال شرق خوزستان باید اقدامات موثرتری صورت گیرد، و از متولیان این بخش خواستاریم با توجه به ارزش افزوده و با کمک شرکت‌های دانش بنیان درآمد زایی خوبی در این بخش ایجاد کنند.
بی‌نیازی از واردات نمک با توسعه معادن استان خوزستان
امیر حسین نظری رئیس سازمان صمت خوزستان گفت: بخش شمالی استان خوزستان دارای ظرفیت مناسبی برای توسعه اکتشاف است.
وی هم‌چنین ادامه داد: بخش خصوصی کم‌تر در این بخش سرمایه گذاری می کنند و لازم است ایمیدرو و وزارت صمت در این بخش ورود کنند و سهمی را از بودجه سالیانه اکتشاف به خود اختصاص دهیم.
وی تصریح کرد: سهم خوزستان از تولید ناخالص داخلی استان در حوزه معدن هفتاد درصد است.
رئیس سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه بیشتر معادن خوزستان شن و ماسه هستند، گفت: در حوزه معادن دریایی خوزستان در سال‌های اخیر کارهای خوبی شده و در حوزه معادن نمک با تولید یک میلیون تن در سال و تامین نیاز شرکتهای پتروشیمی منطقه کارهای ارزنده‌ای شده است.
رئیس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: فعالیت خوب خوزستان در این بخش سبب شده تا از واردات نمک به استان و کشور تا اندازه‌ای بی نیاز شویم؛ بیشترین واردات نمک دریایی از کشور استرالیا انجام می‌گرفت.
وی گفت: خلیج فارس ظرفیت بسیار خوبی در برداشت نمک دریایی دارد و این ظرفیت ارزشمند موجود است.
وی افزود: سازمان نظام مهندسی معدن در حوزه استخراج باید حضور پررنگی را داشته باشد، به ویژه در حوزه ایمنی که در چند سال گذشته دچار خسارت‌ هایی شده ایم و باید به این موضوع با حساسیت نگاه شود.
وی گفت: با توجه به اینکه در بخش معدن در حوزه تخریب سر و کار داریم نظام مهندسی باید به محیط زیست توجه ویژه داشته باشد و در کنار کار معدن باید به موضوع محیط زیست توجه شود.
نظری ادامه داد: حوزه فرآوری که یک موضوع مهم در صنعت معدن است، می‌تواند ارزش افزوده بالایی را در این بخش ایجاد کند، بعنوان‌ مثال در حوزه نمک دریایی می‌ توانیم به ماده معدنی لیتیوم دست پیدا کنیم و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما به آن دست نیافته‌ایم.
وی تصریح کرد: در حوزه فرآوری باید بهتر عمل گردد و از خام فروشی جلوگیری کنیم.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ تیر ۰۱
428 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0