هیجدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در هتل اسپیناس تهران هیجدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در هتل اسپیناس تهران

هیجدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در هتل اسپیناس تهران

هیجدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در هتل اسپیناس تهران ، برگزار شد. بهره‌گیری از توانایی نظارتی نظام مهندسی معدن در اکتشاف ضروری است

کد خبر: 990630007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ شهریور ۹۹ - ۲:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، هیجدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در هتل اسپیناس تهران ، برگزار شد. بهره‌گیری از توانایی نظارتی نظام مهندسی معدن در اکتشاف ضروری است

هیجدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در هتل اسپیناس تهران

هیجدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در هتل اسپیناس تهران
ضرورت بهره‌گیری از توانایی نظارتی نظام مهندسی معدن در اکتشاف
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در هیجدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در هتل اسپیناس تهران بیان کرد: امروز اعضای این سازمان در بخش نظارت اکتشاف معدن حضور ندارد و ضروری است از این ظرفیت استفاده لازم بعمل آید.
تقی نبئی روز ۴ شنبه در هیجدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در هتل اسپیناس تهران عنوان کرد: اکنون بخش اکتشاف به منزله زیربنای توسعه بخش معدن محسوب می‌ گردد و چنانچه طرح و سرمایه‌گذاری به درستی انجام نگردد، ریسک فعالیت ‌های معدنی را به دنبال دارد.
دولت‌های یازدهم و دوازدهم از سال‌های نود و سه تا نود و هشت توسعه فعالیت اکتشافی به وسعت ششصد و پنجاه هزار کیلومتر مربع را در دستور کار قرار دادند که دویست و پنجاه کیلومتر مربع در دولت یازدهم به مورد اجرا گذاشته شد و بقیه هم‌چنان در حال اجرا است.
ذخایر معدنی شناسایی شده کشور بالغ بر پنجاه و هفت میلیارد تن است که از این رقم حدود سی و هفت میلیارد تن قطعی و بقیه احتمالی است و کشور ما از این منظر در رتبه پانزدهم جهانی است.
وی ضمن یادآوری سهم یک درصدی بخش معدن در تولید ناخالص داخلی، اظهار داشت: انتظار می‌رود این سهم ظرف یک تا ۱٫۵ سال آینده به ۱.۵ درصد برسد و چنانچه فرآیندهای لازم انجام گردد، بخش معدن ظرفیت رسیدن به سهم سه درصدی در تولید ناخالص داخلی را دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران ادامه داد: امروز نگاه‌ها در بخش معدن، نسبت به گذشته متفاوت است، جلوگیری از خام‌فروشی و توجه به فرآوری مواد معدنی مورد تاکید قرار دارد.
وی ادامه داد: امروز با وجود محدودیت‌ های ناشی از فروش نفت و پیامدهای بحران کرونا، بخش معدن می ‌تواند در سال جهش تولید نقش تاثیرگذار در اقتصاد کشور را ایفا نماید، اما واقعیت این است که دستورالعمل‌ های لازم، زیرساخت‌ ها و …در بخش معدن فراهم نیست.
وزارت صنعت در سال نود و نه برنامه رشد تولید در بخش صنایع معدنی به میزان بیست و پنج درصد را هدف‌گذاری کرده و قرار است ۱ هزار معدن غیرفعال به مدار تولید بپیوندند.
منبع: فلزات آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ شهریور ۹۹
494 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0