دوازدهمین نمایشگاه سراسری کشاورزی و صنایع وابسته عصر ۳ شنبه دوازدهمین نمایشگاه سراسری کشاورزی و صنایع وابسته عصر ۳ شنبه

دوازدهمین نمایشگاه سراسری کشاورزی و صنایع وابسته عصر ۳ شنبه

دوازدهمین نمایشگاه سراسری کشاورزی و صنایع وابسته عصر ۳ شنبه ، در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین‌المللی بجنورد با حضور شصت شرکت داخلی گشایش یافت

کد خبر: 010825001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ آبان ۰۱ - ۷:۵۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دوازدهمین نمایشگاه سراسری کشاورزی و صنایع وابسته عصر ۳ شنبه ، در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین‌المللی بجنورد با حضور شصت شرکت داخلی گشایش یافت

دوازدهمین نمایشگاه سراسری کشاورزی و صنایع وابسته عصر ۳ شنبه

دوازدهمین نمایشگاه سراسری کشاورزی و صنایع وابسته عصر ۳ شنبه
نمایشگاه سراسری کشاورزی در بجنورد گشایش یافت
دوازدهمین نمایشگاه سراسری کشاورزی و صنایع وابسته عصر ۳ شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین‌المللی بجنورد با حضور شصت شرکت داخلی گشایش یافت.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی در حاشیه گشایش این نمایشگاه بیان کرد : در این نمایشگاه تعداد صد و ده غرفه و شصت شرکت از استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان و تهران حضور دارند.
اسماعیل شیرغانی ادامه داد: در حوزه آبیاری چهارده شرکت در سی و سه غرفه، در بخش ادوات، ماشین آلات و پهباد پنج شرکت در پانزده غرفه، در حوزه سازمانها، اداراه ها و ارگانهای مرتط با بخش کشاورزی ۷ اداره در هفت غرفه محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی تصریح کرد: در بخش صنایع غذایی نیز دوازده شرکت در هجده غرفه، در بخش نهاده دام و طیور و شیردوش هفت شرکت در سیزده غرفه و در بخشهای سیستمهای گلخانه ای شش شرکت در سیزده غرفه و در بخش نهاده های کشاورزی و نهالستان نیز ۴ شرکت در شش غرفه دایر شده اند.
برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کشاورزی و صنایع وابسته از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی بجنورد برای بازدید عمومی مردم دایر است.
وی، هدف از برگزاری این ‌نمایشگاه را آشنا کردن بهره برداران بخش کشاورزی با سامانه های نوین و فناوری های روز دنیا عنوان کرد.
هفتاد درصد محصولات کشاورزی خراسان شمالی قابل ذخیره سازی، نگهداری و فراوری است.
سهم خراسان شمالی شش دهم درصد از تولید ناخالص داخلی تمامی بخشهای اقتصادی کشور است که سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور است.
خراسان شمالی سیصد و چهل و چهار هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان سیصد هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از هشتاد هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند.  بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.
سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهم‌ترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.
چهل و چهار درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آبان ۰۱
477 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0