خواسته مهندسان تهرانی جهت افزایش سهم خود در شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان خواسته مهندسان تهرانی جهت افزایش سهم خود در شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان

خواسته مهندسان تهرانی جهت افزایش سهم خود در شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان

خواسته مهندسان تهرانی جهت افزایش سهم خود در شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان ، صادر شد. در نتیجه رای‌گیری و با رعایت همه موارد قانونی از نود و پنج داوطلب حاضر در این انتخابات شصت و چهار نفر انتخاب شدند

کد خبر: 010228003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۰۱ - ۵:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، خواسته مهندسان تهرانی جهت افزایش سهم خود در شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان ، صادر شد. در نتیجه رای‌گیری و با رعایت همه موارد قانونی از نود و پنج داوطلب حاضر در این انتخابات شصت و چهار نفر انتخاب شدند

خواسته مهندسان تهرانی جهت افزایش سهم خود در شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان

خواسته مهندسان تهرانی جهت افزایش سهم خود در شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان
مهندسان تهرانی خواستار افزایش سهم خود در شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان شدند
درحالی به‌ زودی اعضای شورای مرکزی دوره نهم نظام مهندسی توسط وزیر راه انتخاب می ‌شوند که اعضای نظام مهندسی ساختمان تهران خواستار اصلاح قانون نظام مهندسی برای افزایش سهم خود در شورای مذکور شدند.
بیست و دوم اردی بهشت ماه امسال بعد از حاشیه ‌های متعدد در مورد نحوه برگزاری انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان،‌ سرانجام این انتخابات به‌ صورت آنلاین و با حضور نماینده رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در ساختمان شورای مرکزی برگزار گردید.
مهدی اژدری مقدم رئیس هیئت اجرایی نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی پس از برگزاری انتخابات گفته بود: در نتیجه رای‌گیری و با رعایت همه موارد قانونی از نود و پنج داوطلب حاضر در این انتخابات شصت و چهار نفر انتخاب شدند.
اژدری ادامه داد: برمبنای قانون، این شصت و چهار نفر به وزیر راه و شهرسازی معرفی شده تا از بین آنها بیست و پنج عضو اصلی و هفت عضو علی البدل را به‌عنوان اعضای نهمین شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور برای مدت سه سال انتخاب شوند.
پی گیری‌های حاکی از آن است که طی چند روز آینده رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی بیست و پنج عضو اصلی و هفت عضو علی‌البدل را از بین شصت و چهار منتخب انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی انتخاب خواهد کرد. در این بین یکی از دغدغه‌ های مهندسان عضو سازمان‌ نظام مهندسی ترکیب شورای مرکزی است که به اعتقاد کارشناسان و برخی اعضای قبلی این شورا، شکل‌گیری ترکیب سی و دو نفره شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان باید به نحوی باشد که تجلی پارلمان مهندسان ساختمان کشور باشد.
در همین رابطه سعیدرضا سعیدی عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان این ‌که یکی از مهم ‌ترین فاکتورهای انتخاب اعضاء شورای مرکزی تعداد اعضای سازمان هر استان است، می ‌گوید: همان‌ طور که قانون ‌گذار در ماده دوازده نص صریح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب مجلس شورای اسلامی تاکید کرده، تعداد اعضای اصلی هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی استان ‌ها بین پنج تا بیست و پنج نفر متناسب با تعداد اعضا به تفکیک هر استان خواهد بود. البته استان تهران به علت برخورداری از یک‌چهارم اعضای مهندسان ساختمان کشور یعنی صد و سی هزار عضو، از ترکیب ۲۵ عضو هیئت‌مدیره برخوردار است
وی با یادآوری این ‌که در هشت دوره اخیر شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان همواره سه تا چهار عضو شورای مرکزی از استان تهران بوده‌اند، گفت: متناظر با این تعداد مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، نزدیک به یک‌چهارم حجم ساخت‌وساز کشور نیز در استان تهران انجام می ‌پذیرد.
وی افزود: شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، به‌ عنوان پارلمان مهندسان ساختمان کشور، تریبون رسمی اعتلای مرجعیت تخصصی و خواسته‌های برحق بیش از پانصد هزار عضو سازمان محسوب می ‌گردد و باید به خانه امن و مطمئن و امیدبخش برای جامعه بزرگ مهندسی ساختمان و معتبرترین و تاثیرگذارترین نقش‌آفرین در صنعت ساختمان کشور تبدیل گردد.
وی با بیان “نظر به اینکه تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر مبنای اصل ۶۴ قانون اساسی انتخاب می‌شوند” ادامه داد: استان تهران با بهره‌مندی از بیشترین جمعیت، سی و پنج کرسی نمایندگی در مجلس دارد. در حالی که چهار استان کشور هر یک سه نماینده (جمعاً ۱۲ نماینده) و هفت استان دیگر کشور هر یک چهار نماینده (جمعاً بیست و هشت نماینده) بنا به میزان جمعیت هر حوزه انتخابیه در مجلس دارند؛ یعنی تعداد نمایندگان استان تهران بر مبنای ملاک جمعیت، معادل تعداد نمایندگان دوازده استان کشور است.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: با در نظر گرفتن تعداد اعضای جامعه مهندسی، حجم پروژه ‌های عمرانی استانی، تعداد پروانه‌های اشتغال به کار مهندسی، حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان و … لازم است تمهیداتی برای حضور تعدادی از اعضای هیئت‌مدیره نظام مهندسی استان تهران متناسب با این شرایط در ترکیب سی و دو نفره اصلی شورای مرکزی در راستای نهادینه‌سازی دموکراسی مبتنی بر قانون در پارلمان مهندسی کشور، توسط وزارت راه و شهرسازی انجام گیرد.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: از نمایندگان مجلس می خواهیم در راستای دفاع از حقوق حقه و صیانت از جمعیت صد و سی هزار عضو مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران که یک‌چهارم جمعیت جامعه مهندسی کشور را تشکیل می ‌دهند، راه‌کاری قانونی در اصلاحیه قانون نظام مهندسی گرداوری کنند.

سعیدی با تاکید بر تعاملات مستمر و مشارکت فراگیر همه سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ های سراسر کشور در فرآیند تصمیم‌سازی در شورای مرکزی به ‌عنوان پارلمان مهندسی ساختمان، خواستار تعامل و مشارکت مجلس، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، استانداری‌ ها و شهرداری‌ ها در اعتلای مهندس ساختمان کشور و در نتیجه ارتقای تولید دانش‌بنیان و کارآفرین در صنعت ساختمان و شکوفایی و رونق اقتصاد ملی شد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ اردیبهشت ۰۱
1174 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0