بررسی فنی وضعیت باقی‌مانده ساختمان متروپل از طرف نمایندگان نظام مهندسی تهران بررسی فنی وضعیت باقی‌مانده ساختمان متروپل از طرف نمایندگان نظام مهندسی تهران

بررسی فنی وضعیت باقی‌مانده ساختمان متروپل از طرف نمایندگان نظام مهندسی تهران

بررسی فنی وضعیت باقی‌مانده ساختمان متروپل از طرف نمایندگان نظام مهندسی تهران ، صورت گرفت. این بازدید جهت بررسی فنی وضعیت باقی‌مانده ساختمان متروپل و ایمن‌سازی آن حین آواربرداری صورت گرفت

کد خبر: 010310003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ خرداد ۰۱ - ۱۱:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بررسی فنی وضعیت باقی‌مانده ساختمان متروپل از طرف نمایندگان نظام مهندسی تهران ، صورت گرفت. این بازدید جهت بررسی فنی وضعیت باقی‌مانده ساختمان متروپل و ایمن‌سازی آن حین آواربرداری صورت گرفت

بررسی فنی وضعیت باقی‌مانده ساختمان متروپل از طرف نمایندگان نظام مهندسی تهران

بررسی فنی وضعیت باقی‌مانده ساختمان متروپل از طرف نمایندگان نظام مهندسی تهران
در سفر به آبادان انجام شد؛
بررسی فنی وضعیت باقی‌مانده ساختمان متروپل از طرف نمایندگان نظام مهندسی تهران
سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران بیان داشت: نمایندگان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با هدف بررسی فنی وضعیت باقی‌مانده «متروپل» از این ساختمان بازدید کردند.
این سازمان در راستای وظایف قانونی خود و همکاری با مراجع ذی‌ صلاح در هنگام بروز سوانح، نسبت به اعزام نمایندگان خود جهت بازدید از ساختمان متروپل آبادان اقدام کرده است.
این بازدید جهت بررسی فنی وضعیت باقی‌مانده ساختمان متروپل و ایمن‌سازی آن حین آواربرداری و هم‌چنین لزوم تخریب و روش‌ های آن با همراهی با نمایندگان وزارت راه و شهرسازی انجام می ‌گیرد.
این خبر می افزاید: گزارش بررسی فنی بازدید از ساختمان فروریخته متروپل، پس از برآورد و تحلیل ‌ها و محاسبات کارشناسی، اعلام خواهد شد.
رامین کرمی، رییس سازمان نظام مهندسی تهران پیش‌تر گفته بود: تا تهیه گزارش نهایی کمیته کارشناسی و فنی، بررسی دقیق دلایل این حادثه مشخص نمی‌ شود، اما طبق اخطاریه‌ ها و هشدارهایی که مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان آبادان به لحاظ فنی ومهندسی داده بودند، کوتاهی مالک و پیمانکار در عدم رعایت مقررات فنی و لحاظ دقیق آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان مشهود است و مالک با دور زدن مهندسان ناظر این سازمان از مجاری غیرقانونی، به فکر انتفاع شخصی بوده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفته بود: متاسفانه ساختمان ‌های زیادی در کشور قبل از تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در شهرهای مختلف کشور ساخته شده که بسیاری از آن‌ها از لحاظ پایداری ناایمن هستند.
به گفته رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران علاوه بر شهرداری‌ ها که می ‌بایست به اخطاریه‌ های مهندسان ناظر نظام مهندسی توجه دقیق کنند، دستگاه قضا هم می ‌تواند با تأسیس دادگاه ویژه تخلفات ساختمانی و رسیدگی با هرگونه تخلف، از ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه ساخت‌وساز جلوگیری کند تا بستر مناسبی برای نهادینه ‌سازی مجری ذیصلاح در همه مراحل ساختمان‌سازی فراهم گردد و از ورود و سودجویی افراد بدون صلاحیت در ساخت‌وسازها جلوگیری گردد.
منبع: ایران آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ خرداد ۰۱
325 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0