عضوهیات مدیره نظام مهندسی ساختمان مطرح کرد:

دریافت مالیات از سرمایه گذاران بخش مسکن درزمان رکود بازار نا مناسب است

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به این که دریافت مالیات از هرگونه فعالیت اقتصادی ممدوح است،بیان کرد: ولی در شرایطی که در بازار مسکن رکود حاکم است دریافت مالیات ساخت و ساز میتواند مشکلات سرمایه گذاران را در این بخش مهم اقتصادی کشور بیش تر کند.

کد خبر: 960321018 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ خرداد ۹۶ - ۱:۵۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به این که دریافت مالیات از هرگونه فعالیت اقتصادی ممدوح است،بیان کرد: ولی در شرایطی که در بازار مسکن رکود حاکم است دریافت مالیات ساخت و ساز میتواند مشکلات سرمایه گذاران را در این بخش مهم اقتصادی کشور بیش تر کند.دریافت مالیات از سرمایه گذاران بخش مسکن درزمان رکود بازار

 

دریافت مالیات از سرمایه گذاران بخش مسکن درزمان رکود بازار

دریافت مالیات از سرمایه گذاران بخش مسکن درزمان رکود بازار

دریافت مالیات از سرمایه گذاران بخش مسکن درزمان رکود بازار

«مهدی روان شادنیا» گفت: با توجه به این که آثار این مصوبه در سال های آتی خود را نشان میدهد، لازم است دولت ارائه تسهیلات و ابزارهای مالی جدیدی را بصورت هدف مند برای سازندگان ساختمان فراهم کند تا شرایط مناسب برای رونق ساخت وساز مسکن بویژه برای بخشهایی که تقاضا وجود دارد، فراهم گردد.

وی ادامه داد: دولت باید بسته منسجمی برای خروج بخش مسکن از رکود تهیه کند و بویژه برنامه دقیقی برای عرضه ساختمان برای اقشار میانی و بویژه زوجین جوان ارائه گردد و شهرداریها و سایر نهادها هم برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و عرضه انشعابات خدمات عمومی برنامه ریزی نمایند تا هزینه های بالاسری سرمایه گذاران مسکن کاهش پیدا کند.

وی افزود: بهره وری صنعت ساختمان در کشور خیلی پایین است و با این مصوبه هزینه های ساخت و ساز در کشور خیلی افزایش می یابد.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران عنوان کرد: دولت باید بسترهای لازم را برای توسعه فناوریهای جدید و اصلاح فرآیندها در حوزه ساخت و ساز کشور فراهم کند تا هزینه ها و مدت ساخت و ساز در کشور کاهش یابد و یا اینکه در کنار گرفتن مالیات تسهیلات جدیدی برای بخش ساختمان در نظر گرفته شود.

به گفته روان شادنیا، از آن جا که در بخش صنعت ساختمان حساسیت به قیمتها خیلی بالاست، بنابراین با برنامه ریزی مناسب برای رونق این صنعت باید بدنبال کاهش قیمتها باشیم و هم زمان با گرفتن مالیات، باید شرایط تحقق حقوق سازندگان و بهره برداران از جمله صدور شناسنامه فنی ملکی و بیمه تضمین کیفیت برای ساختمان فراهم گردد.

هیات وزیران ۴ شنبه هفدهم خرداد ماه نودوشش تصویب کرد، درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان (عرصه و اعیانی) حسب مورد مشمول مقررات مالیات بر درآمد خواهد بود.

دولت این تصمیم را با توجه به انقضای ۱ سال از تاریخ اجرای قانون مالیاتهای مستقیم و بمنظور رفع مشکلات اجرایی ذینفعان موضوع اتخاذ کرد.

هم چنین بموجب این تصمیم، ارزش روز زمین در زمان فروش ساختمان احداث شده از ارزش روز فروش ساختمان کسر و مابقی آن در درآمد مشمول مالیات لحاظ میشود.

این تصمیم شامل ساختما‌نهایی خواهد شد که از اول سال نودوپنج پروانه ساختمانی اخذ کرده اند و شامل ساختمانهایی که تا پایان سال نودوچهار پروانه ساختمان گرفته شده و حتی اتمام ساختمان هم پس از سال نودوچهار باشد، نمیشود و ساختمانهایی که پروانه ساخت آن ها پیش از سال نودوچهار باشد، صرفا مشمول مالیات نقل و انتقال خواهد بود.

این تصمیم شامل ساخت و فروش ساختمان در شهرهای کم تر از یک صد هزار نفر نخواهد بود.

ضمنا در مورد نقل و انتقال ساختمانهای نیمه تمام، مبلغ فروش هر مرحله بعنوان بهای تمام شده خریدار مرحله بعدی محسوب و از درآمد ناشی از ساخت و فروش املاک مذکور کسر میگردد.

در باره اعیان احداث شده در املاک موقوفه، ارزش زمین در محاسبه درآمد شامل مالیات ناشی از ساخت و فروش املاک منظور نخواهد شد.

منبع: ایرنا

 

دانلود رایگان منابع آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ خرداد ۹۶
979 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0