واگذاری بخشی از وظایف امور اراضی البرز ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه

وظایف مهندسان کشاورزی در حفاظت از منابع طبیعی

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: مهندسان کشاورزی وظیفه حفاظت از منابع آب و خاک را به عهده دارند.

کد خبر: 971206016 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ اسفند ۹۷ - ۲:۲۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: مهندسان کشاورزی وظیفه حفاظت از منابع آب و خاک را به عهده دارند.

وظایف مهندسان کشاورزی در حفاظت از منابع طبیعی

وظایف مهندسان کشاورزی در حفاظت از منابع طبیعی

وظایف مهندسان کشاورزی در  حفاظت از منابع طبیعی

مراد شیخ ویسی، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه با عنوان این که مهندسان کشاورزی وظیفه حفاظت از منابع آب و خاک را به عهده دارند، ادامه داد: با توجه به این که کشاورزی در بستر آب و خاک انجام می ‌شود و حفاظت از این دو منبع مهم در شرایط کنونی حیاتی بنظر می ‌رسد، لزوم حضور پررنگ مهندسین بخش کشاورزی برای حفاظت از این منابع در شرایط فعلی انکارناپذیر است.
شیخ ویسی از خاک بعنوان یک عنصر ارزشمند در بخش کشاورزی ذکر کرد و افزود: متاسفانه آمارها نشان از فرسایش خاک در کشور ما به میزان سالانه حدود ده تن در هکتار می ‌دهد، در حالی که این آمار در آسیا بطور میانگین بین چهار تا پنج تن در هکتار بوده و در کشورهای اروپایی اصلا فرسایش خاک نداریم.
وی، رعایت تناوب زراعی را یکی از مهم‌ترین عوامل حفاظت از خاک برشمرد و گفت: متاسفانه این موضوع در کشور ما خیلی رعایت نمی‌ شود، در حالی که در خیلی از کشورها حفاظت از خاک یک موضوع جدی است، تا جاییکه در برخی کشورها دانه های روغنی کلزا را فقط با هدف اصلاح خاک میکارند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه، وضعیت خاک را از جهت فرسایش نگران‌کننده ارزیابی کرد و بر لزوم ورود مهندسان کشاورزی برای جلوگیری از فرسایش بیش تر خاک تأکید و بیان کرد: موضوع حفاظت از خاک موضوع مهمی است که افزایش بهره وری و افزایش بازدهی را به دنبال خواهد داشت.
شیخ ویسی، سپس از بحران آب بعنوان یکی از بحرانهای پیش روی دنیا عنوان کرد و گفت: باید با بهره گیری از توان فارغ التحصیلان بخش کشاورزی بدنبال راههای افزایش بهره‌وری آب باشیم.

وظایف مهندسان کشاورزی در حفاظت از منابع طبیعی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه، حمایت از مهندسین جوان بخش کشاورزی را برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: در این راستا در طول یکی دو سال گذشته اقدام به تاسیس مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی شده که وجود این مراکز در مرکز شهرستانها و دهستانها ظرفیت خوبی برای افزایش راندمان بخش کشاورزی بشمار میرود.
وی خاطر نشان کرد: مراکز خدمات کشاورزی کانونی برای مشاوره و ارائه خدمات مهندسی به کشاورزان هستند.
وی با اشاره به پیشرو بودن استان کرمانشاه در حوزه تاسیس مراکز خدمات کشاورزی در کشور، گفت: تاکنون ششصد نفر در قالب شصت و پنج مرکز در این مراکز به کارگیری شده‌اند که جا دارد این تعداد افزایش پیدا کند.
شیخ ویسی با اشاره به در برنامه بودن توسعه مراکز خدمات کشاورزی در استان کرمانشاه، یاد آور شد: در این مراکز بدنبال مهارت محوری و افزایش سطح مهارت مهندسین جوان هستیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به این که برای افزایش تولید سطحی برای اضافه کردن نداریم، گفت: تنها با تکیه بر توان مهندسان کشاورزی و استفاده از راه‌کارهای افزایش بازدهی تولید می‌ توان در راستای افزایش میزان تولیدات بخش کشاورزی قدم برداشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي تاسيسات برقی-طراحی ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۷
644 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0