هدفمندی یارانه بخش کشاورزی معاونت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان کرد:

هدفمندی یارانه بخش کشاورزی

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: یارانه میتواند در قبال مقدار محصول طبق الگوی کشت با قرارداد بسته شده مشخص و در صورت تایید دستگاههای نظام مهندسی و متولیان آب به حساب کشاورز واریز گردد.

کد خبر: 961103012 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ بهمن ۹۶ - ۱۰:۰۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: یارانه میتواند در قبال مقدار محصول طبق الگوی کشت با قرارداد بسته شده مشخص و در صورت تایید دستگاههای نظام مهندسی و متولیان آب به حساب کشاورز واریز گردد.هدفمندی یارانه بخش کشاورزی

هدفمندی یارانه بخش کشاورزی

هدفمندی یارانه بخش کشاورزی

هدفمندی یارانه بخش  کشاورزی

محمدرضا پورخاتون گفت: بخش عظیمی از یارانه در بخشهای مختلف کشاورزی پرداخت میشود در حالیکه میتوان با هدفمند کردن این پرداختی برخی از مشکلات را حل کرد.
پورخاتون ادامه داد: پرداخت یارانه با تایید مصرف و مدیریت صحیح کشاورز از منابع آبی باید انجام و برخی قوانین در این بخش باید در سطح ملی اصلاح گردد.
وی با اشاره به این که بیش از نود درصد آب موجود در استان در بخش کشاورزی مصرف میشود افزود: این در حالی است که کشاورزی نیز با کشور ما وابسته است و انس دارد لذا تنها راه مدیریت مصرف درست آب است.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان به حفر چاه های غیرمجاز و برداشتهای بی رویه آب در استان کرمان اشاره کرد و ادامه داد: بخش کشاورزی طی سال های اخیر به علت برداشت نادرست از آب متهم شده ولی اعتقاد داریم کشاورزی باید در امور و شیوه های اجرا تغییر رویه و با شیوه و روشها نو ادامه حیات دهد.
وی تصریح کرد: سی درصد از ارزش تولیدات ناخالص استان کرمان مربوط به بخش کشاورزی و این مهم قابل توجه است لذا نمیتوان صنعت را جایگزین کشاورزی کرد.
پور خاتون با اعلام این که بخش کشاورزی محتاج سرمایه گذاری بالا است عنوان کرد: در زمینه بهره وری در برنامه ششم توسعه هم به جهاد کشاورزی تاکید شده که در زمینه بهره وری آب اقدامات لازم را انجام دهد.

هدفمندی یارانه بخش کشاورزی

وی تاکید کرد: مشکلات در بخش آب کشاورزی باید ریشه یابی گردد و باید آب بصورت حجمی تحویل کشاورز داده تا کشاورز مقدار مصرف آب را مدیریت کند.
پور خاتون یاد آور شد: باید کنترل و نظارت را در بخش کشاورزی سرعت دهیم و بصورت جدی در این بخش اقدام کنیم.
این مسوول خاطر نشان کرد : باید بهره وری در بخش آب ارتقا داده و حقوق کشاورز نباید در این بخش تضییع گردد.
معضل خشکسالی؛ بحرانی که در دهه اخیر بیش از پیش دست به گریبان کشور و البته استان هایی کویری مانند کرمان شده است ، در حالیکه اکنون حدود یک ماه از زمستان گذشته ولی استان کرمان هنوز بارندگی جدی و قابل توجهی را شاهد نبوده است.
اجرای طرح همیاران آب در استان با مشارکت و همدلی همه ارکان حکومتی به اقرار مسئولان کشوری نتایج ارزشمندی را در مورد صرفه جویی در منابع و ذخایر آبی این استان گذاشته است .
هر چند رایزنیهای مسئولان برای انتقال آب به کرمان و در کنار آن اجرای مصوبات طرح همیاران آب و ده ها اقدام در راستای بهره وری و در عین حال صیانت از منابع آبی در این استان انجام گرفته که افقی روشن را در مقابل دیدگان کم سوی شهر و استانی تشنه چون کرمان قرار داده ، اما مهم این هست که با پای کار آمدن مردم هم چمون دیگر عرصه ها، مدیریت آبی در این استان را ممکن خواهد کرد.
سی و چهار هزار و پانصد حلقه چاه آب در استان کرمان وجود دارد که از این میزان حدود ده هزار غیرمجاز است که بیش تر این چاه های غیرمجاز در جنوب استان کرمان قرار دارد.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی اسفند ۹۶

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ بهمن ۹۶
1047 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0