گرفتن مسئولیت نظارت بر سازه‌ها از سازمان نظام‌مهندسی و دادن آن به شهرداری ها گرفتن مسئولیت نظارت بر سازه‌ها از سازمان نظام‌مهندسی و دادن آن به شهرداری ها

گرفتن مسئولیت نظارت بر سازه‌ها از سازمان نظام‌مهندسی و دادن آن به شهرداری ها

گرفتن مسئولیت نظارت بر سازه‌ها از سازمان نظام‌مهندسی و دادن آن به شهرداری ها ، صورت پذیرد. دستگاه های ذ‌ی‌ربط باید در مقابل هزینه کلانی که از بابت نظارت بر ایمنی و نظارت فنی ساختمان از مردم می‌ گیرند، کار خود را به درستی و با جدیت انجام دهند

کد خبر: 010323002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ خرداد ۰۱ - ۸:۵۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گرفتن مسئولیت نظارت بر سازه‌ها از سازمان نظام‌مهندسی و دادن آن به شهرداری ها ، صورت پذیرد. دستگاه های ذ‌ی‌ربط باید در مقابل هزینه کلانی که از بابت نظارت بر ایمنی و نظارت فنی ساختمان از مردم می‌ گیرند، کار خود را به درستی و با جدیت انجام دهند

گرفتن مسئولیت نظارت بر سازه‌ها از سازمان نظام‌مهندسی و دادن آن به شهرداری ها

گرفتن مسئولیت نظارت بر سازه‌ها از سازمان نظام‌مهندسی و دادن آن به شهرداری ها
نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید مسئولیت نظارت بر سازه‌ها از سازمان نظام‌مهندسی گرفته و به شهرداری‌ ها داد تا فقط یک دستگاه واحد به استحکام و نظارت فنی آن نظارت کند.
محمد علی‌پور، با اشاره به اینکه در شهرهای ماکو، چالدران، شوط و پلدشت، بلندمرتبه‌سازی رونق کمتری دارد، گفت: اما در حالت کلی با توجه به حادثه اخیر ساختمان متروپل آبادان، باید برای سازمان نظام‌مهندسی و شهرداری ‌ها درس عبرتی باشد که نظارت ‌های فنی خود را که در قانون پیش‌بینی شده را درست انجام دهند تا حوادثی همچون پلاسکو و متروپل رخ ندهد.
علی پور ادامه داد: با وجود اینکه تعداد این حوادث در کشور کم است اما ملت را متاثر می‌کند و حتی با روی دادن این حوادث، دشمنان کشورمان مترصد این هستند که در ایران اتفاقی رخ دهد تا بتوانند آن را در بوق و کرنا کنند، هر چند که این دلیل نمی ‌شود که عکس‌العملی نسبت به موضوع از خود نشان ندهیم.
نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هزینه‌ هایی که مردم در ساختمان‌سازی به حساب نظام‌مهندسی برای نظارت پرداخت می ‌کنند به این خاطر است که جلوی حوادث احتمالی را گرفته و سازه‌های ایمن احداث گردد.
نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساختمان متروپل ادعا می‌کردند که در برابر زلزله‌ های شدید مقاوم است در حالی که در شرایط عادی و بدون زلزله یا هیچ گونه حادثه‌ای، متروپل خود به خود تخریب و فرو ریخت.
وی افزود: دستگاه های ذ‌ی‌ربط باید در مقابل هزینه کلانی که از بابت نظارت بر ایمنی و نظارت فنی ساختمان از مردم می‌ گیرند، کار خود را به درستی و با جدیت انجام دهند.
علی پور با اشاره به اینکه نسبت به کارکرد اصول نظام‌مهندسی انتقاد داشته و معترض است، تصریح کرد: متاسفانه زمانی که شاهد حوادثی همچون متروپل می ‌شویم، به دلیل پراکندگی وظایف دستگاه ‌ها، سازمان نظام‌مهندسی شهرداری را مقصر دانسته و بالاعکس، در حالی که در ساختمان‌سازی، مردم فقط این دو را مسئول می‌دانند.
وی افزود: بنظر می ‌رسد که در قوانین باید بازنگری صورت گرفته و مسئولیت نظارت بر سازه‌ها از سازمان نظام‌مهندسی گرفته و به شهرداری‌ ها داد تا فقط یک دستگاه واحد به استحکام و نظارت فنی آن نظارت کند تا در صورت رخ دادن حوادث، فرافکنی و سلب مسئولیت از جانب دستگاه‌ ها صورت نگیرید.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ خرداد ۰۱
372 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0