برداشته شدن و حرکت گام نخست تشکیل فراکسیون تشکل های فنی و مهندسی برداشته شدن و حرکت گام نخست تشکیل فراکسیون تشکل های فنی و مهندسی

برداشته شدن و حرکت گام نخست تشکیل فراکسیون تشکل های فنی و مهندسی

برداشته شدن و حرکت گام نخست تشکیل فراکسیون تشکل های فنی و مهندسی ،با حضور نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و فعالان حوزه ساختمان انجام گردید

کد خبر: 990320005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹ - ۹:۲۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برداشته شدن و حرکت گام نخست تشکیل فراکسیون تشکل های فنی و مهندسی ،با حضور نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و فعالان حوزه ساختمان انجام گردید

برداشته شدن و حرکت گام نخست تشکیل فراکسیون تشکل های فنی و مهندسی

برداشته شدن و حرکت گام نخست تشکیل فراکسیون تشکل های فنی و مهندسی

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد:

گام اول تشکیل فراکسیون تشکلهای فنی و مهندسی برداشته شد
با حضور نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و فعالان حوزه ساختمان نشستی با هدف تشکیل فراکسیون نظام مهندسی برگزار گردید.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در نشستی که به دعوت نظام مهندسی استان تهران و در محل ساختمان نظام مهندسی و با حضور نمایندگانی از تهران، قمصر، نطنز و شهرستان انزلی در مجلس یازدهم تشکیل شد، تصریح کرد: هیات مدیره نظام مهندسی باید از نگاه صنفی بیرون آمده و ما فقط شعار معماری ایرانی و اسلامی میدهیم.
محبت خواه ادامه داد: در این مسیر خلاء وجود دارد که این همان حلقه گمشده یا نقش پررنگ نظام مهندسی است که باید نگاه معماری ایرانی و اسلامی را به نگاه مهندسان نزدیک کند.
وی افزود: این مساله تنها و فقط صرف تشکیل یک فراکسیون در مجلس نیست، بلکه تعامل بیشتر و به روز شدن خواسته های مهندسان باید دنبال گردد.
محبت خواه گفت: ظرفیت صد و بیست هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی تهران یک پتانسیل بسیار خوب است که با تشکیل فراکسیون این پتانسیل می تواند به جریان بیفتد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، از اجماع دولت و مجلس برای طرح اقدام ملی تولید مسکن و حمایت همه جانبه از جامعه مهندسی و انبوه سازان سخن گفت و ادامه داد: این مساله اشتغال را برای جوانان به راه خواهد انداخت و به مفهوم جهش تولید در بیانات مقام معظم رهبری نزدیک خواهیم شد.
وی افزود: این فراکسیون در صورت تشکیل باید به موضوع که امنیت شغلی و بیمه مهندسان درچه وضعیتی است، عمیقا فکر کند. این که چرا مجامع اولیه نظام مهندسی تشکیل نشده و چرا درگیر روزمرگی ها و کارگروه هایی هستیم که گره ای از مشکلات باز نمیکنند.
وی، هم‌چنین تشکیل فراکسیون را منوط به پی‌گیری مطالبات مهندسان از کاندیداهای مجلس، ایجاد بسترهای قانونی و حقوقی حوزه مهندسی برای فعالیت بخش خصوصی، اصلاح قانون نظام مهندسی و ارتقاء جایگاه مهندسی کشور دانست.
محبت خواه؛ ایجاد یک جامعه حرفه ای، مولد ثروت و رفاه را مرهون حمایت از مهندسان عنوان کرد و افزود: مهندسان نقش بسزایی در مراقبت از ایمنی، بهداشت، آسایش محیطهای مسکونی و توسعه فضاهای سالم زیست شهری دارند.
محبت خواه تصریح کرد: ارتقای توان سازندگی در کشور با حمایت از این قشر و نوآوری در صنعت ساختمان در سطح ملی و منطقه ای و ایجاد بستر مناسب برای رقابتهای بین المللی و صدور خدمات فنی و مهندسی امکان پذیر خواهد بود. قطعا اگر فراکسیون مهندسان در مجلس به رسیدن این مقصود کمک کند، بسیار طرح خوبی خواهد بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: تنها مهندسان در اصلاح قانون نظام مهندسی میتوانند نقش ایفا کنند
در این نشست، سعید سعیدیان، نیز با اشاره به پتانسیل جمعیت جامعه مهندسی استان تهران با صد و بیست هزار نفر مهندس دارای پروانه اشتغال و بعنوان بزرگ‌ترین سازمان مردم نهاد کشور بیان کرد: هیچ کس به جز خود مهندسان نمیتوانند در اصلاح قانون نظام مهندسی که بیست و‌ پنج سال از زمان اجرای آن گذشته نقش داشته باشند.
سعیدیان، آمار تعداد مهندسان نظام مهندسی ساختمان کشور را نیم میلیون نفر عنوان کرد و افزود: این در حالی است که کشور سالیانه به ساخت ۱ میلیون واحد مسکونی نیاز دارد.
وی، ارتقاء جایگاه سازمان نظام مهندسی را در نظام پارلمان کشور مورد خواست جامعه مهندسی عنوان کرد و افزود: مطالبات به حق مهندسان میتواند از طریق فراکسیون تشکلهای مهندسی دنبال گردد.
وی عنوان کرد: در مجلس یازدهم که با شعار رفع مشکلات و توجه به موضوعات تخصصی و اقتصادی شکل گرفته است، ذی نفعان باید در اصلاح قانون نقش داشته باشند و در این مسیر از تمام تشکل های مهندسی و نظرات کارشناسی بهره برده شود.
نماینده مردم انزلی گفت: متاسفانه در کشور جامعه مهندسی را زیاده خواه میدانند.
در این جلسه، هم‌چنین احمد دنیا مالی با تاکید بر مطالبات به حق جامعه مهندسی کشور بیان کرد: متاسفانه فضای کنونی کشور، جامعه مهندسی را زیاده خواه می دانند که نظر منصفانه ای نیست.
دنیا مالی گفت: این نگاه جامعه مهندسی را از فضای کسب و کار و برنامه ریزی موثر دور کرده و اگر اقدامات قانونی انجام نشود، کارها بصورت تنها طرح مساله باقی خواهد ماند.
وی گفت: در دور دهم مجلس شورای اسلامی به جای اینکه تمرکز روی تصویب لوایح باشد سیاستها به جهت طرح ها برده شد و از پانصد و بیست و سه طرح ارائه شده تنها هفتاد و دو طرح مصوب گردید.
دنیامالی ادامه داد: اگر تمرکز به سمت و سوی لوایح میرفت، چون لوایح وزن بیشتری دارند و بسترهای قانونی و کار کارشناسی روی آنها انجام شده آن وقت شاهد خروجی بهتر و موثرتری می بودیم.
دنیامالی، اشکالات در حوزه کسب و کار مهندسی را متوجه بازارهای مالی و پولی عنوان کرد و افزود: ساز و کارهای بازارهای مالی و پولی باید تسهیل کننده کار مهندسان باشد که در این مسیر نه تنها وزارت راه و شهر سازی که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی هم مسئول هستند.
وی، ساخت خانه و تأمین حریم ایمن برای خانواده های ایرانی و صدور خدمات مهندسی را وظیفه دولت عنوان کرد و افزود: متأسفانه علیرغم تمام تحریم های بین المللی ضعف ما در مذاکرات و عدم شناسایی بازارهای منطقه سبب شده است تا در زمینه صدور خدمات مهندسی تاب آوری کمی داشته باشیم.
در این جلسه، هم‌چنین اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و فیروز پور نماینده نطنز و قمصر نیز بر راهبرد مردمی مجلس شورای اسلامی در دور یازدهم، پی‌گیری مطالبات صنفی جامعه مهندسی، حذف بروکراسی اداری و عدالت در ارجاع کار تأکید کردند.
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ خرداد ۹۹
405 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0