پایش سیستماتیک و مستمر ذخایر معدنی استان گیلان و استفاده از ظرفیت اداره کل زمین شناسی پایش سیستماتیک و مستمر ذخایر معدنی استان گیلان و استفاده از ظرفیت اداره کل زمین شناسی

پایش سیستماتیک و مستمر ذخایر معدنی استان گیلان و استفاده از ظرفیت اداره کل زمین شناسی

پایش سیستماتیک و مستمر ذخایر معدنی استان گیلان و استفاده از ظرفیت اداره کل زمین شناسی ، و اکتشافات معدنی برای امکان سنجی احیاء معادن متروکه غیرفلزی الزامی است

کد خبر: 000422002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ تیر ۰۰ - ۹:۱۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پایش سیستماتیک و مستمر ذخایر معدنی استان گیلان و استفاده از ظرفیت اداره کل زمین شناسی ، و اکتشافات معدنی برای امکان سنجی احیاء معادن متروکه غیرفلزی الزامی است

پایش سیستماتیک و مستمر ذخایر معدنی استان گیلان و استفاده از ظرفیت اداره کل زمین شناسی

پایش سیستماتیک و مستمر ذخایر معدنی استان گیلان و استفاده از ظرفیت اداره کل زمین شناسی
ذخایر معدنی گیلان پایش مستمر گردد
نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر ضرورت پایش سیستماتیک و مستمر ذخایر معدنی استان و استفاده از ظرفیت اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی برای امکان سنجی احیاء معادن متروکه غیرفلزی، بیان کرد: انجام صحیح وظایف نظارتی سازمان نظام‌مهندسی معدن، زمینه‌ساز به حداقل رسیدن مخاطرات در فعالیت ‌های معدنی است.
ارسلان زارع، در نشست شورای معادن استان گیلان در سالن غدیر با تأکید بر لزوم رعایت اصول فنی در معادن و بهره‌برداری بهینه از آن‌ها، ادامه داد: براساس قانون، سازمان نظام‌مهندسی معدن، بر فرآیند بهره‌برداری از معادن نظارت دارد ولی لازم است روند فنی برداشت مواد معدنی، به‌طور دقیق رعایت گردد.
زارع، انجام صحیح وظایف نظارتی سازمان نظام‌مهندسی معدن را زمینه‌ساز به حداقل رسیدن مخاطرات در فعالیت‌های معدنی دانست و افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، در مسیر صدور مجوزهای جدید برداشت از معادن، با حساسیت و دقت بیشتری اقدام کند.
به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، برای امکان‌سنجی دارا بودن قابلیت بهره‌برداری از معادن، کمیته‌ای با حضور سازمان‌هایی ازجمله صمت، منابع طبیعی، زمین‌شناسی، حفاظت محیط‌زیست، خانه معدن، فرمانداری و ارگان‌ های نظارتی همچون بازرسی تشکیل و در نشست آتی این شورا، گزارش جامعی ارائه دهند.
استاندار گیلان، هم‌چنین استفاده از ظرفیت اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان برای امکان‌سنجی احیاء معادن متروکه غیرفلزی و نیز اخذ نظر کارشناسی این نهاد در مورد ایمن‌سازی دکل‌های برق را مورد تأکید قرارداد.
توجه به اصل پیش‌گیری در بهره‌برداری‌های غیراصولی از معادن، تهیه بانک اطلاعاتی جامع و انجام مطالعات پژوهشی از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان در این جلسه بر آن ‌ها تأکید کرد.
محمدرضا احمدی سنگری و مهرداد گودرزوند چگینی نمایندگان رشت و رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز براساس دستور جلسه، دیدگاه ‌های خود را عنوان کردند.
هم‌چنین در این جلسه، گزارش دبیرخانه شورا درباره آخرین وضعیت و اقدامات پیرامون معدن خرشک، گزارش اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کاسپین باختری استان در زمینه ارائه و معرفی ظرفیت‌های زمین‌شناسی با نگرش ویژه مواد معدنی ارائه گردید.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ تیر ۰۰
576 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0