نشست هم‌اندیشی صدور خدمات مهندسی و روابط بین‌الملل با حضور امیدرضا ریاحی نشست هم‌اندیشی صدور خدمات مهندسی و روابط بین‌الملل با حضور امیدرضا ریاحی

نشست هم‌اندیشی صدور خدمات مهندسی و روابط بین‌الملل با حضور امیدرضا ریاحی

نشست هم‌اندیشی صدور خدمات مهندسی و روابط بین‌الملل با حضور امیدرضا ریاحی ، و جمعی از اعضای هیئت‌مدیره سازمان و نمایندگان نهادها و مؤسسات و اساتید فعال برگزار گردید

کد خبر: 001220003 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ اسفند ۰۰ - ۱۰:۱۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست هم‌اندیشی صدور خدمات مهندسی و روابط بین‌الملل با حضور امیدرضا ریاحی ، و جمعی از اعضای هیئت‌مدیره سازمان و نمایندگان نهادها و مؤسسات و اساتید فعال برگزار گردید

نشست هم‌اندیشی صدور خدمات مهندسی و روابط بین‌الملل با حضور امیدرضا ریاحی

نشست هم‌اندیشی صدور خدمات مهندسی و روابط بین‌الملل با حضور امیدرضا ریاحی
نشست هم‌اندیشی صدور خدمات مهندسی و روابط بین‌الملل
نشست هم‌اندیشی صدور خدمات مهندسی و روابط بین‌الملل با حضور جمعی از اعضای هیئت‌مدیره سازمان و نمایندگان نهادها و مؤسسات و اساتید فعال برگزار گردید.
در این نشست امیدرضا ریاحی عضو هیئت‌مدیره سازمان و رئیس کمیسیون صدور خدمات مهندسی و روابط بین‌الملل، هیئت‌مدیره دوره نهم را حامی حرکت در راستای صدور خدمات مهندسی برشمرد.
به گفته ریاحی، در صورت استفاده از ظرفیت ‌های موجود در سازمان و تعامل با نهادهای فعال در صدور خدمات مهندسی می ‌تواند نتایج ارزشمندی را به وجود آورد. چرا که خدمات مهندسی پیشران اصلی حوزه صادرات کالا و خدمات به حساب می‌آیند.
این عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: شرکت ‌های مهندسی و طراح قابلیت تعریف وندور لیست ‌ها را در سایر کشورها دارند و در کمیسیون صدور خدمات مهندسی برنامه‌ریزی‌ های مفصلی به ‌منظور افزایش تعاملات در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به صد و سی هزار عضو سازمان، شصت هزار عضو پروانه‌دار، ۱۸۰۰ شرکت طراح و ناظر و نهصد شرکت فعال در حوزه اجرا، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را با ظرفیت بسیار بزرگ برشمرد و گفت: یکی از اقدامات مهم هیئت‌مدیره که به طور حتم در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ صورت می ‌پذیرد، ظرفیت‌سنجی و شناسایی توان صادراتی اعضا است که گزارش نهایی آن به آشنایی هرچه بیشتر سایر نهادها با این ظرفیت کمک شایانی خواهد کرد.
به گفته ریاحی، قصد داریم در دو حوزه کلان فعالیت‌ های خود را گسترش بدهیم. نخست زمینه‌سازی برای صدور و اعتباربخشی به پروانه اشتغال به کار اعضای سازمان در کشورهای منطقه و دیگری توسعه روابط بین‌الملل به‌منظور انتقال دانش و تجربه و هم‌افزایی با نهادها و تشکل‌های بین‌المللی از طریق برگزاری نشست‌های مختلف در راستای اعتلای مهندسی کشور است.
رئیس کمیسیون صدور خدمات مهندسی و روابط بین‌الملل افزود: در همین راستا، سازمان هیئت‌مدیره دوره نهم با تشکیل کمیته ارتباط با صنعت، در تلاش است تا رابطه عمیقی با تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران صنعت ساختمان ایجاد کند که این مهم هم در بحث اشتغال و هم در بحث آموزش می ‌تواند مؤثر باشد.
لازم به ذکر است آقای مهندس رضا واحدی دبیر و الهام امینی نایب‌رئیس کمیسیون نیز آمادگی کامل را برای اجرای عملیاتی برنامه ‌ها اعلام کردند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اسفند ۰۰
386 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0