نشست هم اندیشی اعضا هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد نشست هم اندیشی اعضا هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد

نشست هم اندیشی اعضا هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد

نشست هم اندیشی اعضا هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد ، با اداره کل استاندارد استان برگزار شد. ارجحیت کیفیت برکمیت با لحاظ نمودن فاکتور زمانی در همه ابعاد مرتبط با ساخت و ساز ضروری است

کد خبر: 000930009 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ آذر ۰۰ - ۹:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست هم اندیشی اعضا هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد ، با اداره کل استاندارد استان برگزار شد. ارجحیت کیفیت برکمیت با لحاظ نمودن فاکتور زمانی در همه ابعاد مرتبط با ساخت و ساز ضروری است

نشست هم اندیشی اعضا هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد

نشست هم اندیشی اعضا هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد
نشست هم اندیشی اعضا هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان با اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد
اولین نشست هم اندیشی اعضا هیات رییسه سازمان با مسولین اداره استاندارد استان در محل دفتر ریاست سازمان برگزار گردید.
نشست هیات رییسه سازمان با اداره کل استاندارد استان بمنظور بررسی کیفیت مصالح ساختمانی و نقش اصلی آن در ساخت و ساز، در محل دفتر ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار گردید.
جهانبازی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این نشست ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به حضار محترم در جلسه نقش سازمان نظام مهندسی را در تامین سلامت، ایمنی و کیفیت زندگی مردم بسیار مهم و اثرگذار دانست و ادامه داد: تحقق ارتقاء کیفیت و ایمنی ساختمانها با پیوند تمام ارکان ساخت و ساز امکان پذیر است که این امر مستلزم رعایت ۳ اصل زیر است.
-اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم
-ضرورت ارجحیت کیفیت برکمیت با لحاظ نمودن فاکتور زمانی در همه ابعاد مرتبط با ساخت و ساز
-همانطور که در ضوابط مهندسی و برنامه ریزی های کلان کشوری به ضرورت استفاده از مصالح بومی به علت کاهش هزینه ها و تطابق آنها با شرایط جوی، فرهنگی و ایجاد اشتغالزایی تاکید شده، ضرورت دارد نهادهای مرتبط در این مورد، هماهنگیها و زمینه های لازم را فراهم کنید.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز تشکیل چنین جلساتی را در راستای هم‌افزایی و استفاده از توان و پتانسیل ۲ سازمان بیان نمود و گفت: دو طرف با همکاری می ‌توانند به کیفیت ساخت‌وسازها کمک کنند.
موحد پور نائب رئیس سازمان استان در این نشست عنوان کرد: در سطح کلان ما یک سیستم سازمانی هستیم، در صورتی تلاشهایمان به ثمر خواهد نشست که همه ما با مسئولیت پذیری وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.
موحدپور گفت: همکاری دو جانبه ما زمینه اجرای مقررات را فراهم خواهد کرد و از دوباره کاری و هدررفت سرمایه ها جلوگیری خواهد نمود.
وی افزود: پیشنهاد می کنم علاوه بر تفاهم نامه و تشکیل کارگروه، جلسات، نشست های خبری و نمایشگاه های مشترک با مشارکت سایر سازمان ها و دستگاههای مرتبط برگزار شود.
نایب رییس سازمان در ادامه جهت تقویت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد خواستار کنترل و تعطیلی کارگاه های تولیدی مصالح غیراستاندارد شدند.
وی تصریح کرد: مجوز برای شرکتهای واجد شرایط برای تائید آسانسور صادر گردد، تا زمینه انحصار از طرف یک شرکت وجود نداشته باشد و سرعت و دقت هم بالا برود.
وی در خاتمه افزود: کمیته مصالح سازمان باید چابک سازی شود و افراد دارای اطلاعات علمی – تخصصی در این زمینه به کار گرفته شوند تا بتوانیم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.
اسکندری دیگر عضو هیات رییسه سازمان در این نشست ضمن ابراز خرسندی از برگزاری مداوم کمیته های مشترک بین سازمانی بیان کرد: توجه به کیفیت مصالح استاندارد برای ساخت و ساز مطلوب که بهره دهی اقتصادی و آسایش و ایمنی را برای شهروندان در پی داشته باشد امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و تحقق این موضوع نفوذ کامل دستگاه های ذیربط از جمله اداره استاندارد و نظام مهندسی ساختمان را جهت نظارت قوی می طلبد.
جهانگیر احسانی، خزانه دار سازمان در این نشست نیز گفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد مجریان فاقد صلاحیت در بحث اجرای آسانسور هست متاسفانه ایرادات متعدد در اجرای آسانسور که همواره در استان شاهد هستیم و پرونده هایی قابل توجهی هم در مراجع قضایی در مورد اختلافات مالک و مجری وجود دارد که عمدتا ناشی از اجرای غیر استاندار و استفاده از مصالح فاقد استاندارد لازم است. این در حالیست که آسانسور از پر مخاطره ترین بخش ساختمان است و لذا تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان رشته های ۴گانه مهندسی مرتبط و کارشناسان اداره کل استادارد و هم‌چنین صنعت و معدن و تجارت در راستای بررسی چالش‌های این بخش بسیار ضروری به نظر می‌رسد و موارد مشابه استفاده از مصالح نامرغوب و فاقد استانداردها و ضوابط فنی مطابق با مباحث مقررات ملی در ساخت و ساز ها هست که به طور خاص در حوزه تاسیسات ساختمان می توان به استفاده از دودکشهای با قطر پایین تر از قطر استاندارد و موارد متعدد مشابه در سایر بخش‌های ساختمان اشاره کرد، بنابراین ایجاد تفاهم نامه و تعاملات بین سازمان نظام مهندسی و اداره کل استاندارد می تواند در راستای استاندارسازی ساخت و ساز امری مهم و راه گشا خواهد بود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آذر ۰۰
343 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0