جلسه هم اندیشی هیات رئیسه نظام مهندسی ساختمان خوزستان و مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی جلسه هم اندیشی هیات رئیسه نظام مهندسی ساختمان خوزستان و مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی

جلسه هم اندیشی هیات رئیسه نظام مهندسی ساختمان خوزستان و مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی

جلسه هم اندیشی هیات رئیسه نظام مهندسی ساختمان خوزستان و مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی ، برگزار گردید. جلسه مدیران اجرای دفاتر نمایندگی، مسائل و مشکلات دفاتر نمایندگی و پیشنهادت لازم را مطرح کردند

کد خبر: 001220011 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ اسفند ۰۰ - ۱۰:۳۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه هم اندیشی هیات رئیسه نظام مهندسی ساختمان خوزستان و مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی ، برگزار گردید. جلسه مدیران اجرای دفاتر نمایندگی، مسائل و مشکلات دفاتر نمایندگی و پیشنهادت لازم را مطرح کردند

جلسه هم اندیشی هیات رئیسه نظام مهندسی ساختمان خوزستان و مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی

جلسه هم اندیشی هیات رئیسه نظام مهندسی ساختمان خوزستان و مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی
جلسه هم اندیشی هیات رئیسه سازمان و مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی برگزار گردید
جلسه هم اندیشی هیات رئیسه و مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی بمنظور بررسی عملکرد دفاتر، راه‌کارهای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز و پیشبرد اهداف هر چه بهتر امور دفاتر، در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد.
طبق این گزارش در ابتدای جلسه، کورش خواجوی، رئیس سازمان، از روسای دفاتر نمایندگی بخاطر حضور در این جلسه تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: دفاتر نمایندگی به واسطه ارتباط مستقیم با مهندسان و مراجعه کنندگان و تنسیق امور آنها، مسئولیت مهمی در راستای پیشبرد اهداف سازمان دارند.
خواجوی با بیان اینکه دفاترنمایندگی نقش بسزایی در برون رفت از مشکلات دارند، گفت: تمام ساخت و سازها باید زیر پوشش سازمان نظام مهندسی انجام شود و برای ساخت و سازهای غیر مجاز که یک معضل است باید از بصورت فنی و تخصصی در شهرستان ها برای آن برنامه ریزی گردد.
وی، دفاترنمایندگی را آینه تمام نمای سازمان در شهرستان ها بیان کرد و افزود: مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی باید در جهت پیشبرد امور، تعامل و ارتباط سازنده با مراجع و سازمانهای مرتبط مانند فرمانداریها، شهرداریها و دادستانی برقرار نمایند.
رییس سازمان بر ضرورت اجرایی شدن هرچه سریع‌تر مجریان ذی‌صلاح در کلیه شهرستان ها تاکید کرد و گفت: در شهرستانها پروژه ها باید به مجری حقیقی ارجاع داده شود و سرپرست کارگاه ها از مهندسان شهر باشد و یک گام مثبت باید در این مورد برداشته شود.
در ادامه جلسه مدیران اجرای دفاتر نمایندگی، مسائل و مشکلات دفاتر نمایندگی و پیشنهادت لازم را مطرح کردند.
اهم عناوین مطرح شده به شرح ذیل است:
* بررسی راه‌کارها و مشکلات مربوط به استفاده از مجریان
* بررسی مشکلات و مسائل نرم افزاری دفاترنمایندگی
* بحث توزیع کار
* فرار ظرفیتها
* نظام نامه خدمات مهندسی
* ضرورت حضور عضو سازمان در کمیسیون ماده ۱۰۰
* افزایش تنخواه دفاتر
* تسریع در صدور پروانه اجرا دفاتر
* تشکیل کارگروه برای مهار ساخت و سازهای غیرقانونی در شهرستانها
سپس سپهر محمدیان، مدیر واحد خدمات مهندسی، در راستای مسائل مطرح شده مواردی مانند لزوم استفاده همه دفاتر از کارتابل و ثبت پروژه ها در سیستم، عدم ارسال نامه ها بصورت دستی به شهرداری که باعث ایجاد فرار ظرفیت میشود، سامانه اتصال سازمان به شهرداری ها و… را بیان کرد.
در خاتمه، فیروز غلامی، نایب رییس سازمان، گفت: یازده دفتر نمایندگی دارای ملک نیستند که این موضوع نگران کننده است و باید راه‌کارهای مختلف برای حل این معضل به کار برد.
وی افزود: در مورد دفاتر نمایندگی آسیب شناسی جدی داشته باشید و تقویت عملکرد را مد نظر قرار دهید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اسفند ۰۰
383 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0