نشست هم اندیشی اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی نشست هم اندیشی اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

نشست هم اندیشی اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

نشست هم اندیشی اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی ، با اعضای دفاتر نمایندگی سازمان در شهرستان ها برگزار شد. وی افزایش همکاری با ادارات را از دیگر برنامه های این دفتر در چند سال گذشته ذکر نمود

کد خبر: 001023016 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ دی ۰۰ - ۱۰:۲۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست هم اندیشی اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی ، با اعضای دفاتر نمایندگی سازمان در شهرستان ها برگزار شد. وی افزایش همکاری با ادارات را از دیگر برنامه های این دفتر در چند سال گذشته ذکر نمود

نشست هم اندیشی اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

نشست هم اندیشی اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی
نشست هم اندیشی اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی با اعضای دفاتر نمایندگی سازمان در شهرستان ها
نخستین نشست هم اندیشی با مسئولین دفاتر نمایندگی در شهرستان های فردوس، طبس، قاین، سرایان و بشرویه برگزار گردید.
در نخستین نشست هم اندیشی اعضای هیات مدیره با اعضای دفاتر نمایندگی سازمان در شهرستان ها هفدهم دی‌ماه نشستی با میزبانی دفتر نمایندگی فردوس برگزار گردید.
این مراسم با حضور عامری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان، اعضای هیات مدیره سازمان، فرماندار شهرستان فردوس و مسئولین دفاتر نمایندگی برگزار گردید.
غلامی مسئول دفتر نمایندگی سازمان در شهرستان فردوس در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی به ارائه گزارش عملکرد این دفتر نمایندگی پرداخت و کیفیت ارائه خدمات، آموزش و رعایت مقررات ملی ساختمان با حفظ عدالت را از مهم‌ترین اهداف این دفتر نمایندگی برشمرد.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیران سایر شهرستان‌ها و اعضای هیات مدیره در این دیدار اظهار امیدواری کرد: امید داریم در آینده تعاملات و همکاری بیشتری بین شهرستان‌ها برقرار گردد تا با رفع مشکلات مهندسین را از خدمات خود منتفع نمائیم.
عامری نیز طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از حضور فرماندار فردوس و مسئولین دفاتر نمایندگی، تصریح کرد: جلسات هم اندیشی به علت برقراری ارتباطات کاری بیشتر و رفع مشکلات دفاتر نمایندگی برگزار می گردد.
وی مهم‌ترین هدف از این بازدید ها و جلسات هم اندیشی را ارتباط بیشتر با اعضای دفاتر نظام مهندسی در شهرستان ها برشمرد و گفت: آشنایی با مشکلات و ارائه راه کارهایی جهت رفع آنان در برنامه های بازدید دوره ای هیات مدیره سازمان از دفاتر نمایندگی است.
وی در ادامه به ارائه دستورکار جلسه(پرداختن به موضوعات: آموزش، مجریان ذی صلاح،نحوه نظارت بر حسن انجام کار مهندسین و گاز) پرداخت و مدیران دفاتر نمایندگی مطابق دستور جلسه اقدامات انجام شده در شهرستان ها را گزارش نمودند.
غلامی رییس دفتر نمایندگی فردوس:
وی افزایش همکاری با ادارات را از دیگر برنامه های این دفتر در چند سال گذشته ذکر نمود و گفت: این دفتر با همکاری مهندسین در بحث بازدید از پروژه های سطح شهرستان اقدام نموده است، هم‌چنین همکاری دفتر نمایندگی با فنی و حرفه ای در شناسایی و معرفی کارگران ماهر، تشکیل کمیسیون کنترل نظارت به همت ناظرین شهرستان که تحقق این امر نقش بسزایی در ارتقا کیفیت سازه در شهرستان ایفا کرده، از دیگر اقدامات این دفتر بوده است.
صادق زاده رییس دفتر نمایندگی شهرستان طبس، از تعامل دو سویه با کادر مدیریت شهری و شورای شهر خبر داد و افزود: در این راستا با تشکیل جلسات دوره ای با کارشناسان شهرداری و فعالان بخش ساخت و ساز شهری و توزیع نظارت بین دفاتر مهندسی با همکاری شهردار و اعضای شورای شهر توانسته ایم دستاوردهایی همچون نظارت احسن ناظرین، بازدیدهای مستمر و جلوگیری از فعالیت دفاتر غیر مجاز را داشته باشیم.
وی در پایان در تشریح برنامه های آتی این دفتر، اظهار داشت: برنامه های آتی ما در دفتر دو بخش بهره گیری از کارگران ماهر و مجریان ذی صلاح در کار و بحث منظر و نمای شهری خواهد بود که تحقق این امر به همکاری مسئولین نیاز دارد.
ایوبی، مسئول دفتر نمایندگی قاین نیز در ادامه مراسم پیرامون ارائه خدمات مهندسی و مجریان ذیصلاح، گفت: بحث ارائه خدمات مهندسی ویژه مهندسین قاین با در نظر گرفتن شرایط این شهرستان ها و حجم ساخت و سازها به عنوان اصلی ترین موضوع در این شهرستان پی‌گیری و با کم‌ترین مشکلات در این حوزه روبرو شده ایم.
ایوبی گفت: با نظارت های مستمر و گروه نظارت مضاعف در سطح شهرستان به ارتقا کیفیت ساخت و ساز کمک و آگاهی مالکین با مصالح استاندارد در بهتر عملیاتی شدن این موضوع توسط دفتر نمایندگی صورت می گیرد.
طاهرپور، مسئول دفتر نمایندگی سازمان در سرایان گفت: این دفتر نمایندگی با برنامه ریزی دقیق در مباحث گاز، مجریان ذیصلاح و نحوه ارائه خدمات مهندسی به بهترین شکل ممکن عمل کرده و گفت: خوشبختانه با ارتباط مهندسین با نظام مهندسی و توجه به قوانین و وظایف آنها در این شهرستان اتفاقات خوبی را شاهد بوده ایم.
قاسمی، مسئول دفتر نمایندگی سازمان در شهرستان بشرویه نیز بعد از ارائه گزارش عملکرد این دفتر نمایندگی، گفت: در سالیان اخیر، تکیل خدمات مهندسی و ارتقا جایگاه مهندسین در سطح شهرستان بشرویه جز اقدامات ارزشمند دفتر نمایندگی بوده و مبحث آموزش با مشارکت سایر شهرستان‌ها به جد پی‌گیری خواهد شد.
فرماندار فردوس در این نشست نیز به نقش مهندسین دربهینه سازی مصرف انرژی اشاره و افزود: موضوع بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها و توجه به معماری آنها با در نظر گرفتن اقلیم مناطق نقش بسزایی در اتلاف انرژی خواهد داشت.
حلاج مقدم در ادامه به تشویق مهندسین توسط نظام مهندسی ساختمان در موضوعات ارائه ایده ها و خلاقیت در ارائه خدمات مهندسین اشاره و گفت: ایده های نو با محوریت کیفیت ساختمانها توسط نظام مهندسی مورد توجه قرار گرفته و این سازمان با ارائه طرحهای مختلف جامعه را با معماری ایرانی و اسلامی و در نظر گرفتن کلیه مقررات ملی ساختمان آشنا نماید.
در خاتمه این نشست مصوبات ذیل به امضا حاضرین رسید و مقرر گردید، موارد توسط مدیران دفاتر نمایندگی پی‌گیری شود:
– مقرر شد در مورد آموزش اعضا نمایندگی بشرویه، دفاتر نمایندگی شهرهای فردوس و طبس همکاری نمایند.
مقرر شد هماهنگی لازم با شهرداری انجام تا در زمان تمدید پروانه به سازمان مراجعه گردد.
مقرر شد نظارت عالیه استان بصورت فصلی از پروژه های در دست اجرای شهرستانها بازدید به عمل آورند.
مقرر شد، به منظور بهبود سیر مراحل اداری و جلوگیری از برخی چالشهای مرسوم آموزش مالکین در قالب بسته های آگاه سازی و توجیه به مالکین و با کمک ناظرین ارائه شود.
مقرر شد نمایندگی‌ها عنایت و توجه بیشتر و خاصی بر مبحث ۲۲ داشته تا با هماهنگی سازمان مرکز استان اجرایی شود.
مقرر شد از طرف انجمن مجزیان ترتیبی اتخاذ گردد تا پروسه اداری قرارداد مالکین و مجریان به کوتاه‌ترین زمان برسد.
مقرر شد، بمنظور ایجاد فرصت جهت انجام امور اداری برنامه آموزشی نمایندگی ها به صورت فصلی ارائه شود.
مقرر شد، به منظور کنترل کیفیت مصالح مصرفی بازدیدهای منظم از مصالح فروشی‌ها بخصوص آهن آلات و لوله های گاز به همراه نماینده اداره استاندارد و فرمانداریها در دستور کار قرار گیرد.
مقرر شد، با شهرداری طبس در مورد زمان ورود به موضوع تخلفات ساختمانی در مرحله اسکلت و اجرای سقف از طرف سازمان مکاتبه گردد.
مقرر شد، تمامی مصوبات گروه‌های تخصصی جهت بررسی به سازمان ارائه شود.
مقرر شد، تولید کلیپ ها و محتوی آموزشی به صورت منسجم در دستور کار قرار گیرد.
مقرر شد، در مورد حق الزحمه مسئولین محترم نمایندگی‌ها بازنگری صورت گیرد.
مقرر شد، ناظرین محترم در خصوص تهیه نقشه های تایید شده پس از رفع پملب پروژه ها به مالکین اطلاع و آنرا ملزم به انجام این امر نمایند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ دی ۰۰
1495 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0