جلسه هم اندیشی کاندیداهای عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین جلسه هم اندیشی کاندیداهای عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

جلسه هم اندیشی کاندیداهای عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

جلسه هم اندیشی کاندیداهای عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ، در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای محمدیه برگزار گردید

کد خبر: 000226006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۰ - ۹:۵۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه هم اندیشی کاندیداهای عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ، در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای محمدیه برگزار گردید

جلسه هم اندیشی کاندیداهای عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

جلسه هم اندیشی کاندیداهای عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین
جلسه هم اندیشی کاندیداهای عضو سازمان در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای محمدیه
جلسه هم اندیشی کاندیداهای عضو نظام مهندسی ساختمان در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای حوزه انتخابی محمدیه با حضور مجابی رئیس، وثیق نیا نایب رییس و بهرام عضو هیئت مدیره سازمان برگزار گردید.
سیدکاظم مجابی در این جلسه حضور مهندسان در انتخابات را نشان از تلاش، صداقت و پشتکار و حمیت ایشان دانست و گفت: حوزه مدیریت شهری یک حوزه فراجناحی و تخصصی است و انتظار می رود با ظرفیتی که ایجاد شده، رسالت اصلی آن در بحث کیفی سازی و ارتقای مدیریت شهری به بهترین نحو انجام گردد.
مجابی ادامه داد: طرح مسائل حزب گرایی و جناح گرایی درحوزه مدیریت شهری باعث از دست رفتن رسالت اصلی آن خواهد شد و نگاه تخصصی به این موضوع به فراموشی سپرده می شود.
وی افزود: در دوره‌های قبل اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده اما انتظار می‌ رود از این ظرفیت ایجاد شده که در قانون شوراها و پارلمان محلی تعریف شده است بتوانیم برای اجرایی شدن و کیفی سازی کردن آن استفاده کنیم و هر دستگاه و نهادی فراخور نوع فعالیتش هم بعنوان مطالبه گر از مدیریت شهری و هم به عنوان ترغیب کننده عموم مردم به موضوعات تخصصی در انتخاب افراد اصلح نقش ایفا کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان از دوره های قبل چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم در این موضوع ورود کرده و خوشبختانه توانستیم در هر دوره از انتخابات شورا تعدادی از مهندسین را در کرسی های شورای شهرداشته باشیم، در این دوره نیز این موضوع یکی از دغدغه های مهم هیئت مدیره است و با توجه به فعالیتهای حرفه ای که در مجموعه نظام مهندسی وجود دارد حمایتهای خوبی در حوزه مدیریت شهری داشته‌ایم.
مجابی تصریح کرد: گاهی موارد مطروحه در شورا خیلی راحت پذیرفته می شود و در برخی موارد برای توجیه کردن موضوعات با مشکل مواجه می شدیم که نمونه بارز آن بحث مرکز پژوهشهای مدیریت شهری یا شوراهاست که مصوب وزارت کشور است و تمامی آیین‌نامه‌ها، قانون، اساس‌نامه و شیوه نامه اش از طریق وزارت کشور به همه شوراها ابلاغ شده است، اما در شهر قزوین که انتظار می رفت این مقوله خیلی سریع پیش برود اقدامی صورت نگرفت در حالی که در تاکستان با تلاش دفتر نمایندگی هیئت مدیره و رایزنی با شورا و حمایت‌ های شهردار تاکستان توانستیم دبیرخانه مرکز پژوهشهای شورای شهر تاکستان را راه اندازی کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، تشکل سازمان نظام مهندسی را هم به لحاظ تخصصی و هم از لحاظ جمعیت آماری بسیارمهم دانست و ادامه داد: این مجموعه و دیگر تشکلها می توانند نقش موثری در ترغیب عموم جامعه به مشارکت در انتخابات داشته باشند و از سویی دیگر با حضور در بطن جامعه از طریق استفاده از ظرفیتهایی مثل بیلبورد و فضاهای تبلیغاتی سطح شهر شهروندان را ترغیب به انتخاب نیروهای اصلح و متخصص نمایند.
مجابی تصریح کرد: متاسفانه عموم مردم. تصورشان از شورا در قالب یک مجموعه کدخدامنشی است و سطح جامعه به آن آگاهی نرسیده که شورا می ‌تواند با اتخاذ تصمیمات کارآمد چه نقش سازنده‌ای ایفا کند و این وظیفه بر دوش تشکلهای تخصصی است که مردم را با اختیارات شورا آشنا کرده و ایشان را ترغیب به شرکت در انتخابات کنند.
وثیق نیا، نایب رئیس سازمان نیز ارتباط تنگاتنگ با شورای شهر را یکی از مهمترین وظایف سازمان دانست و گفت: هدف از تمامی تلاشها و فعالیتهای انسان با هر مسلکی رسیدن به کمال است، اصلی ترین و مهم‌ترین هدف سازمان نظام مهندسی و شوراها نیز ارتقای کیفیت زندگی مردم است.
نایب رئیس سازمان عنوان کرد: برای سازمان نظام مهندسی ساختمان بسیار مهم است تا افرادی که در آنجا تصمیم گیری میکنند از قشر متخصص باشند و اگر در زمینه ای نیز تخصص ندارند از حضور مشاوران متخصص بهره مند شوند.
وثیق نیا، اختیارات شورا را بسیار گسترده دانست و گفت: وظیفه شورا فقط تخصیص بودجه نیست، مهم‌ترین وظیفه شورا و همه ما ایجاد توسعه پایدار و توجه به آینده است باید بدانیم نعمتهای خدادادی فقط برای ما نیست و امانت دست ما برای نسل ‌های آینده است در همین راستا در دوره‌های پیش در شوراها کمیسیونهای تاثیر گذاری مثل محیط زیست و غیره تشکیل شد اما متاسفانه نقش آنها به مرور کم‌رنگ شد.
وثیق نیا ادامه داد: سازمان نظام مهندسی شامل ۱۱۰۰۰ عضو در رشته‌ های مرتبط که تماماً با حوزه‌های شهری ارتباط تنگاتنگ دارد، است و ما باید در قدم اول سعی کنیم تا مردم را ترغیب به مشارکت در انتخابات نموده و در قدم بعدی مردم را توجیه کنیم که به افراد آگاه و متخصص رای دهند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ اردیبهشت ۰۰
444 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0