برگزاری آزمون دریافت پروانه اشتغال به مهندسی با همکاری دفتر مقررات ملی و شرکت عمران و بهسازی شهری برگزار گردید:

جزئیات کارگاه آموزشی بازآفرینی شهری پایدار در بافت‌ های ناکارآمد شهری

کارگاه آموزشی بازآفرینی شهری پایدار در بافت‌ های ناکارآمد شهری با تلاش دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ویژه مدرسین شهرسازی و رئیسان آموزش ادارات سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان با عنوان بازآفرینی شهری پایدار در بافت ‌های ناکارآمد شهری در ساختمان دادمان وزارت راه‌ و شهرسازی برگزار گردید.

کد خبر: 960804009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۴ آبان ۹۶ - ۲:۲۵ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، کارگاه آموزشی بازآفرینی شهری پایدار در بافت‌ های ناکارآمد شهری با تلاش دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ویژه مدرسین شهرسازی و رئیسان آموزش ادارات سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان با عنوان بازآفرینی شهری پایدار در بافت ‌های ناکارآمد شهری در ساختمان دادمان وزارت راه‌ و شهرسازی برگزار گردید.کارگاه آموزشی بازآفرینی شهری پایدار در بافت‌ های ناکارآمد شهری

کارگاه آموزشی بازآفرینی شهری پایدار در بافت‌ های ناکارآمد شهری

کارگاه آموزشی بازآفرینی شهری پایدار در بافت‌ های ناکارآمد شهری

جزئیات کارگاه آموزشی بازآفرینی شهری پایدار در  بافت‌ های ناکارآمد شهری

اولین کارگاه آموزشی ویژه مدرسین دوره آموزشی بازآفرینی شهری پایدار در بافت‌ های ناکارآمد شهری با حضور حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، مونا عرفانیان‌ سلیم عضو هیات ‌مدیره شرکت عمران ‌و ‌بهسازی شهری ایران و با حضور مدرسین شهرسازی و رئیسان آموزش ادارات کل نظام‌ مهندسی ساختمان سراسر کشور و هم چنین شورای ‌مرکزی سازمان‌ های نظام مهندسی‌ ساختمان در ساختمان دادمان وزارت راه‌ و ‌شهرسازی برگزار گردید.
این دوره آموزشی به دنبال اصلاح دوره‌ های آموزشی بالا برد سطح پایه پروانه اشتغال بکار مهندسی که مرداد ماه رسانه‌ ای گردید برگزار شده است. پیش ‌تر، از طرف معاون مسکن‌ و ‌ساختمان اعلام گردید که اصلاح دوره‌ های آموزشی ارتقای پایه پروانه اشتغال بکار مهندسی با هدف جا انداختن گفتمان بازآفرینی شهری در میان مهندسین در ۲ رشته معماری و شهرسازی در بازه زمانی یک ساله در دست بررسی قرار دارد. به گفته مظاهریان، نظرات سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان بعنوان ذینفعان، اخذ و اعمال میشود و اصلاحات نیز در یک بازه زمانی یک ساله در طی کارگاه‌ های آموزشی اعمال می‌ شود.
مانی‌ فر در این نشست، بیان کرد: بیش از ده سال از ابلاغ نخستین شیوه نامه اجرایی نحوه تمدید و ارتقای پایه پروانه اشتغال بکار مهندسی و برگزاری دوره‌ های آموزشی مصوب می ‌گذرد و در طی این مدت نیز دستورالعمل‌ ها و بخش نامه‌ های مختلفی در مورد آموزش ابلاغ و هم چنین اصلاحاتی در مفاد شیوه‌ نامه مذکور اعمال گردیده است.
وی افزود: این کارگاه که نخستین کارگاه آموزشی ویژه مدرسان دوره‌ های آموزشی است سعی می ‌کند تا در راستای اهداف و خط‌ مشی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در جهت ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه‌ ها در بخش ساختمان قدم بردارد.

کارگاه آموزشی بازآفرینی شهری پایدار در بافت‌ های ناکارآمد شهری


مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان عنوان کرد: به استناد مفاد ماده پانزده قانون نظام مهندسی و هم چنین ماده هفتاد و سه آیین‌ نامه اجرایی آن، ارتقای دانش فنی و کیفیت کار شاغلان در بخش‌ های ساختمان و شهرسازی از اهم وظایف سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان است. لذا در مفاد شیوه ‌نامه ‌های اجرایی نحوه تمدید و ارتقای پایه پروانه اشتغال بکار مهندسی، نظارت مستمر بر کیفیت و کمیت دوره ‌های آموزشی و انجام تمهیدات در برگزاری این دوره‌ ها از وظایف سازمان نظام‌ مهندسی‌ ساختمان است.
مانی فر خاطر نشان کرد: فرایند کلی آموزش ‌های حرفه ‌ای با نگاه به شیوه ‌های نوین و سیستم ‌های مناسب آموزشی در حال بازنگری و اصلاح است که در این مورد یکی از اقدامات اولیه و ضروری جهت استانداردسازی دوره‌ های آموزشی، ساماندهی محتواهای آموزشی و تهیه منابع آموزشی یکسان برای دوره ‌ها مد نظر است.
وی اظهار داشت: برای ترویج مفاهیم بازآفرینی شهری که مورد تاکید مقام عالی وزارت نیز میباشد، این منبع آموزشی با همکاری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تهیه سده و بعد از این دوره‌ های آموزشی «بازآفرینی شهری پایدار در بافتهای ناکار آمد شهری» بعنوان یکی از عناوین دوره‌ های آموزشی اجباری برای رشته شهرسازی منظور خواهد شد.
لازم به ذکر است، این کارگاه بمنظور آشنایی مدرسان این دوره با محتوای آموزشی تهیه شده و استفاده از نظرات و پیشنهادات شرکت کنند گان بمدت هشت ساعت برگزار گردیده است.

منبع : مازندشورا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آبان ۹۶
1141 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0