معاون وزیر راه و شهرسازی:

توسعه پایدار استفاده از انرژی را برای نسل‌های بعدی فراهم می‌کند/اتلاف انرژی در ساختمان‌های دولتی زیاد است

رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی با بیان اینکه این‌که اتلاف انرژی در ساختمان‌های دولتی زیاد است، تصریح کرد: عمده ساختما‌ن‌های دولتی باید جایگزین شوند و بسیاری از ساختمان‌های قدیمی به علت اینکه در گذشته نظام مهندسی ساخت و ساز حاکم نبود و عمدتا قابل بازسازی نیستند برای آنان جایگزین در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: 3337 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ آذر ۹۵ - ۱۱:۲۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، محمدجعفر علیزاده بابیان اینکه انرژی از ابعاد مختلف حائز اهمیت است، افزود: انرژی از بعد زیست محیطی مهم است که در توسعه پایدار و استفاده برای نسل های بعدی نقش مهم و بی بدیلی دارد

توسعه پایدار استفاده از انرژی برای نسل‌های بعدی

توسعه پایدار استفاده از انرژی

توسعه پایدار استفاده از انرژی برای نسل‌های بعدی

معاون وزیر راه با اشاره به بازسازی کمتر از ۳۰ درصد ساختمانهای دولتی گفت:فرایند ساخت و ساز تدریجی بوده و حدود ۲۵ درصد ساختمانهای دولتی جایگزین داشته و جدید ساخته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نگاه دولت به مقوله سلامت و ارتقاء سلامت عمومی کشور و اعتباری که از محل مالیات برارزش افزوده دارد، تا پایان دولت بالغ بر ۴۰ بیمارستان جایگزین بیمارستانهای قدیمی خواهیم کرد.

رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی افزود: قسمت عمد ای از اعتبارات محقق شده و تا این لحظه ۱۷ بیمارستان با بیش از ۱۳۰ تخت تحویل دهیم گام بزرگی است و تعداد زیادی در حال تکمیل و آماده سازی است و به زودی تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: در ارتقاء شاخص های فیزیکی، سلامت کار بسیار مهم است و بدون وجود زیر ساخت ها امکان ارائه خدمات در سطح گسترده ای وجود ندارد و نگاهی که دولت به مقوله نوسازی ساختمانها داشت امسال تحول ایجاد خواهیم کرد.

علیزاده با بیان اینکه اینکه اتلاف انرژی در ساختمانهای دولتی زیاد است، تصریح کرد: عمده ساختمان های دولتی باید جایگزین شوند و بسیاری از ساختمانها قدیمی به علت اینکه در گذشته نظام مهندسی ساخت و ساز حاکم نبود و فاقد اسکلت قوی هستند و عمدتا قابل بازسازی نیستند؛ جایگزینی برای انان در دستور کار قرار گرفته است.

در پایان معاون وزیر راه و راه و شهرسازی گفت: نگاه منسجم به کل مقوله ساخت و ساز دولتی خصوصی باید داشته باشیم. برخی ساختمان های دولتی قابل بازسازی نیستند و در مجموع باید بیشتر ساختمانهای کشور باید بازسازی و نوسازی شود که در دستور کار قرار گرفت.

توسعه پایدار استفاده از انرژی برای نسل‌های بعدی

منبع: صما

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آذر ۹۵
1155 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0